Permalänk

KÖPHJÄLP Superdator

Tjenare SWECLOCKERS.
Ska införskaffa mig en bärbar dator via jobbet som ska vara riktigt bra.
Kör minst 3 skärmar med väldigt mycket multitasking, mycket forskning och bildredigering och jobbar en liten del med rörlig bild.
Vad tror ni är optimalt att köpa? Jag införskaffar gärna en lite bättre dator än vad jag behöver också.

Tips uppskattas väldigt mycket!
Tack!

Permalänk
Medlem

Med dom behoven finns det ingen anledning att välja laptop, för om du vill ha vettig prestanda blir datorn "släpbar" och knappt användbar utan extern skärm, tangentbord och mus.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

@CyberNerd: Garanterat en Razer Blade, topmodellen utan grafikkort. Se till att köpa Core V2 som stödjer hotplugging plus valfritt grafikkort. Skärmar, tangentbord och mus kopplas in i GPU-"vaggan" så det enda du behöver koppla in när du kommer till kontoret är en usb c sladd som dessutom laddar datorn. Senast jag kollade erbjuder Inet montering på plats, kan vara värt nu när sånt arbete går under rut-avdrag.

Permalänk
Medlem

Surface Book 2

Permalänk

Jag håller också i mycket föreläsningar samt jobbar mycket på resande fot också såklart men det är väll mest att det ska vara bra prestanda men samtidigt bärbar.. Så kanske hälften av tiden har jag den ikopplad till 2 skärmar minst är tanken

Permalänk
Medlem

Ptja. En budget och mer precision på vad du ska använda för mjukvara och ev andra krav.

Annars så säger jag att slå till på en maxxad MBP 15”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristofferjak:

Tjenare SWECLOCKERS.
Ska införskaffa mig en bärbar dator via jobbet som ska vara riktigt bra.
Kör minst 3 skärmar med väldigt mycket multitasking, mycket forskning och bildredigering och jobbar en liten del med rörlig bild.
Vad tror ni är optimalt att köpa? Jag införskaffar gärna en lite bättre dator än vad jag behöver också.

Tips uppskattas väldigt mycket!
Tack!

"Forskning"?
Du måste troligtvis ha en dator Med Windows Pro då Home inte går att ansluta till en domän. Fråga din admin var/vad de brukar köpa. Kolla på Dell Precision eller en HP Z-book.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristofferjak:

Tjenare SWECLOCKERS.
Ska införskaffa mig en bärbar dator via jobbet som ska vara riktigt bra.
Kör minst 3 skärmar med väldigt mycket multitasking, mycket forskning och bildredigering och jobbar en liten del med rörlig bild.
Vad tror ni är optimalt att köpa? Jag införskaffar gärna en lite bättre dator än vad jag behöver också.

Tips uppskattas väldigt mycket!
Tack!

HP Zbook hade jag kört på http://www8.hp.com/se/sv/products/laptops/product-detail.html... sen HP 5 års maskinvarusupport för bärbara datorer på plats nästa arbetsdag.
Alternativt Lenovo P52 https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/thinkpad/p-series/ThinkP...