Wow startar inte med Dedikerad GPU

Permalänk

Wow startar inte med Dedikerad GPU

Hej!

Tänkt att tänkte gå in och kika lite i wow på min plugg-laptop. Men får det inte att starta.

Specs på datorn finns nedan. Har provat att installera om wow, starta som administratör, installerat om och totalrensat drivrutiner.

Jag startar wow via battle net och ikonen kommer fram sen händer inget mer, om jag startar i Windowed mode via geforce experience så blir wow bara en vit bild. Måste sedan tvångsavsluta i aktivitetshanteraren. Om jag tvingar Wow att köras med integrerade grafiken fungerar det kanon.

Alla andra spel jag har fungerar utan problem med Nvidia kortet.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Hej!

Tänkt att tänkte gå in och kika lite i wow på min plugg-laptop. Men får det inte att starta.

Specs på datorn finns nedan. Har provat att installera om wow, starta som administratör, installerat om och totalrensat drivrutiner.

Jag startar wow via battle net och ikonen kommer fram sen händer inget mer, om jag startar i Windowed mode via geforce experience så blir wow bara en vit bild. Måste sedan tvångsavsluta i aktivitetshanteraren. Om jag tvingar Wow att köras med integrerade grafiken fungerar det kanon.

Alla andra spel jag har fungerar utan problem med Nvidia kortet.

och om du startar i Fullscreen, vad händer då?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

och om du startar i Fullscreen, vad händer då?

Finns inte fullscreen i wow längre bara windowed fullscreen.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11