Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

RPG-tips

Efter att ha spelat mycket Diablo II, Path of Exile och GW2 (ROSE Online, Flyff, etc, etc, när man var mindre) har jag enbart lagt ner lite timmar på Victor Vran den senaste tiden i RPG-väg. Vad finns det för roliga mmorpg/rpg-spel där ute, vad spelar ni?

Ser helst något i stil med Diablo II / PoE men jag är öppen för alla sorters spelstilar.

Några tips på bra "spelmagasin" med bra tips på spel och artiklar kring spel? Har spelat datorspel hela livet men aldrig läst eller brytt mig om journalistiken öht.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Inte för att jag är speciellt insatt i den typen av spel men om du vill ha något liknande Diablo II/POE så kolla på Diablo III och Torchlight spelen.

Permalänk
Medlem

Diablo 3? Finns att prova gratis på battlenet. Man får spela en viss tid eller om det var ett visst antal levlar.

Diablo 1 är också värt och lira igenom tycker jag.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Titan Quest är en Diablodoftande klassiker. Har dock några år på nacken.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Efter att ha spelat mycket Diablo II, Path of Exile och GW2 (ROSE Online, Flyff, etc, etc, när man var mindre) har jag enbart lagt ner lite timmar på Victor Vran den senaste tiden i RPG-väg. Vad finns det för roliga mmorpg/rpg-spel där ute, vad spelar ni?

Ser helst något i stil med Diablo II / PoE men jag är öppen för alla sorters spelstilar.

Några tips på bra "spelmagasin" med bra tips på spel och artiklar kring spel? Har spelat datorspel hela livet men aldrig läst eller brytt mig om journalistiken öht.

Kan tipsa om Oldschool runescape på mobilen! Släpptes för bara en vecka sedan, crossplatform med dator. Sjukt kul att spela på mobilen när de är lugnt på jobbet o när man åker buss osv! Ruskigt stor community, 45k+ inloggade dygnet runt.

- Spelet är ju alltså väldigt gammalt, men släpptes för en vecka sedan till android o de var då jag började.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Dungeon Siege 2 tror jag skulle passa dig rätt bra.

Permalänk
Medlem

RPG:er och blandade granater:

Dold text

On topic. Monster Hunter: World kanske är nåt för TS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Inte för att jag är speciellt insatt i den typen av spel men om du vill ha något liknande Diablo II/POE så kolla på Diablo III och Torchlight spelen.

Torchlight ser intressant ut, skall kika närmre på det. Tack

Skrivet av Elektron:

Diablo 3? Finns att prova gratis på battlenet. Man får spela en viss tid eller om det var ett visst antal levlar.

Diablo 1 är också värt och lira igenom tycker jag.
Skickades från m.sweclockers.com

Har spelat alla Diablo, men mest ettan och tvåan. Kanske skulle försökt göra en lite bättre lista i OP... Tack ändå

Skrivet av Jonny Myran:

Titan Quest är en Diablodoftande klassiker. Har dock några år på nacken.

Prövat, fastnade dock för PoE istället. Har för mig att jag tyckte det var långsamt, men det var längesedan. Kanske får pröva igen.

Skrivet av WoG:

Kan tipsa om Oldschool runescape på mobilen! Släpptes för bara en vecka sedan, crossplatform med dator. Sjukt kul att spela på mobilen när de är lugnt på jobbet o när man åker buss osv! Ruskigt stor community, 45k+ inloggade dygnet runt.

- Spelet är ju alltså väldigt gammalt, men släpptes för en vecka sedan till android o de var då jag började.

Haha, minns när man körde det och Tibia i lågstadiet. Ska ta och pröva det på mobilen

Skrivet av beejac:

Dungeon Siege 2 tror jag skulle passa dig rätt bra.

Ser kul ut om man är två (?)

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Wolcen, är släppt som early access och är nog långt ifrån klart, men du ska nog hålla koll på det.
Warhammer 40K: Inquisitor - Martyr, där är lite blandade åsikter om detta, men kan vara värt att kolla upp om man gillar Warhammer 40K setting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

On topic. Monster Hunter: World kanske är nåt för TS?

Trodde det skulle vara första svaret... Har kikat på Monster-spelet, känns inte som något för mig. Dock verkar det jäkligt fräckt, skulle nog kunnat köra ett par timmar om det var gratis.

Skrivet av Minthon:

Wolcen, är släppt som early access och är nog långt ifrån klart, men du ska nog hålla koll på det.
Warhammer 40K: Inquisitor - Martyr, där är lite blandade åsikter om detta, men kan vara värt att kolla upp om man gillar Warhammer 40K setting.

Wolcen ser jäkligt kul ut - dock har det varit på Steam som Alpha sedan Mars 2016. Känns sådär kanske, skall in och läsa lite på Reddit etc. Tack.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Kika på warframe! Kul dungeoncrawler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Inte för att jag är speciellt insatt i den typen av spel men om du vill ha något liknande Diablo II/POE så kolla på Diablo III och Torchlight spelen.

Lirat Torchlight 2 nu ett par timmar, kul hittills.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Torchlight ser intressant ut, skall kika närmre på det. Tack

Har spelat alla Diablo, men mest ettan och tvåan. Kanske skulle försökt göra en lite bättre lista i OP... Tack ändå

Prövat, fastnade dock för PoE istället. Har för mig att jag tyckte det var långsamt, men det var längesedan. Kanske får pröva igen.

Haha, minns när man körde det och Tibia i lågstadiet. Ska ta och pröva det på mobilen

Ser kul ut om man är två (?)

Jag heter H4kk3 på RS, adda mig om du skulle fastna för det

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional