Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

@Razpu: Har ju guld själv, men Gamepass var väl 10 kr vid jul, vinter, vår och E3.
Har inte utnyttjat guld då jag har det så jag är inte säker på om det dyker upp lika ofta...

Det kostar dig inget extra att låta konsollen behålla home med alla spel så länge du inte utnyttjar det
(om du inte har någon annan kompis med xbox då)

Permalänk
Medlem

Någon/några som är med på Sea of Thieves imorgon?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Någon/några som är med på Sea of Thieves imorgon?

Hade gärna hakat på, men har inte spelet

Är det värt sin slant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Hade gärna hakat på, men har inte spelet

Är det värt sin slant?

Det ingår i Xbox Game Pass om du skulle ha det 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Om någon gått med i Microsoft rewards (eller glömt bort och konverterat poäng från xbox rewards)
och köpt digitalt eller på annat sätt fått 500p senaste månaden så kostar 3 månader Gold 1000p - normalpris 15000p...

Jag var tvungen att lägga till 450p för att nå level 2 på min sons konto,
inte så lätt då utländska länkar inte fungerar längre -
men jag klickade ändå på 'daily links' och fick ihop 500p så det kan vara
möjligt att nå 1000 från scratch utan att köpa något spel (vilket jag gjort om erbjudandet i sverige inte varit en död länk)

Så daily foreign links funkade för mig - US och quiz verkar döda numera:
https://www.reddit.com/r/MicrosoftRewards/comments/8xex88/com...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Hej ,
Har ett gammalt PS3 vars fläkt går på max hela tiden. Spelar inte mycket (dels på grund av oväsendet) men behöver en blueray-spelare till barnens filmer och lägger hellre lite mer för en spelkonsol än att köpa "bara" en blueray för närmare tusenlappen.

Har haft ps1,ps2 och ps3 vilket gör att det kunde vara kul att prova Xbox istället. Vad jag kunnat läsa mig till verkar det dom att Xbox One S dessutom är tystare än PS4 vilket isf är ett stort plus.

Hur som helst så kollar jag runt på nätet och ser att man får lägga runt 3200:- för ett Xbox One S med 1tb hårddisk i dagsläget. Är det vad man ska räkna med att det kostar eller är det värt att vänta på något tillbud? Jag har ingen koll på tv-spelskonsoller och vad dom brukar kosta så jag tänkte att bästa tipsen borde man få av er som vet.

Sen kan jag passa på att fråga o CoD WW2 går att spela med tangentbord och mus på Xbox one s? Hatar fps med dosa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag råder dig att köpa det begagnat istället. 1 tb versionen borde gå att få tag på för runt 1500 kr i fint skick.
Är det så att du inte vill köpa begagnat kan du alltid avvakta till en bra rea. Olika bundlar har varit nere under 2000 kr ett flertal ggr.
Tangentbord och mus går men du måste köpa speciella tillbehör för att få det att fungera. Google is your friend 😉
Jag har för mig att de har planer på att lägga till stöd för det i framtida uppdateringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det finns alltid någon bundle så kolla alla varianter på prisjakt, pubg, Minecraft. 2788 tror jag....

Sedan har 500 gb kostat under 2000 ofta, jag köpte S för 1700 tex innan kemiskatten om du siktar på blocket.

Dåligt med lager i butiker, men nu tror jag de satsar på någon bundle med
Forza horizon 4 innan jul och det släpps först i oktober....

S och X har 4k bluray och HDR, köp inte gamla varianten...
Tyvärr inte mus/tbg

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar. Tyckte nog att jag sett paket för under 2000:- vilket känns som ett prisvärt alternativ till en blue ray.
Klarar man sig på 500gb eller är 1tb att rekommendera ? Spelar som sagt intr mycket men tänker att ett game pass för 100kr/mån är lämpligt, så slipper jag köpa spel till barnen utan dom kan köra på det som finns online. Men då lär man väll ladda ner spelen på konsollen,vilket jag gissar tar en hel del plats?

Barnen är sju och nio år gamla, långt ifrån några storspelare på något sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MackeNo1:

Tack för snabba svar. Tyckte nog att jag sett paket för under 2000:- vilket känns som ett prisvärt alternativ till en blue ray.
Klarar man sig på 500gb eller är 1tb att rekommendera ? Spelar som sagt intr mycket men tänker att ett game pass för 100kr/mån är lämpligt, så slipper jag köpa spel till barnen utan dom kan köra på det som finns online. Men då lär man väll ladda ner spelen på konsollen,vilket jag gissar tar en hel del plats?

Barnen är sju och nio år gamla, långt ifrån några storspelare på något sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja gamepass är kanon för barn. 500gb fungerar. Du kan ju komplettera med extern hårddisk. Jag har 500gb på min och jag tycker det är lite drygt och behöva radera spel så fort man vill prova något nytt men jag ska prova att köra med 1tb usb disk och se hur det fungerar.

Jag köpte på blocket xbox one s med spel för 1500, jag har sålt de flesta spelen eftersom jag mest lirar via game pass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MackeNo1:

Hej ,
Har ett gammalt PS3 vars fläkt går på max hela tiden. Spelar inte mycket (dels på grund av oväsendet) men behöver en blueray-spelare till barnens filmer och lägger hellre lite mer för en spelkonsol än att köpa "bara" en blueray för närmare tusenlappen.

Har haft ps1,ps2 och ps3 vilket gör att det kunde vara kul att prova Xbox istället. Vad jag kunnat läsa mig till verkar det dom att Xbox One S dessutom är tystare än PS4 vilket isf är ett stort plus.

Hur som helst så kollar jag runt på nätet och ser att man får lägga runt 3200:- för ett Xbox One S med 1tb hårddisk i dagsläget. Är det vad man ska räkna med att det kostar eller är det värt att vänta på något tillbud? Jag har ingen koll på tv-spelskonsoller och vad dom brukar kosta så jag tänkte att bästa tipsen borde man få av er som vet.

Sen kan jag passa på att fråga o CoD WW2 går att spela med tangentbord och mus på Xbox one s? Hatar fps med dosa

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade väntat tills efter Gamescom nästa vecka för att se om Microsoft släpper en ny bundle eller erbjudande!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, då ska jag hålla ögonen öppna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Graveyard Keeper finns nu ute på Xbox Game Pass!

Känns som Stardew Valley fast med en kyrkogård.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Jag får lagg i menyerna på Xbox One X när jag kör 1440p/FreeSync. Någon som upplevt samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Jag får lagg i menyerna på Xbox One X när jag kör 1440p/FreeSync. Någon som upplevt samma sak?

Om spelen fungerar bra så brukar det lösa sig med en omstart om du har instant-on aktiverat, både mina vanliga One hade det och mitt S har det problemet ibland när jag startar och lägger den i standby för ofta under en kort tid.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

Bra pris på gamepass och xbox live guld nu om folk inte har det. 20 kr vardera för 2 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Bra pris på gamepass och xbox live guld nu om folk inte har det. 20 kr vardera för 2 månader.

En snabb fråga, kan inte kolla själv förrän i kväll, kan man lägga till 2 månader guld på sitt befintliga?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Mitt hade precis gått ut så var rätt passande. Jag vet inte om det fungerar om du redan har live, dock kan kan du ganska enkelt testa om det går. Bara att du väljer en månad när du ska betala. Kostar det 20 kr då så fungerar det fint.

Permalänk
Medlem

Hoppas frågan är ok i denna tråd
Finns det nån site där man enkelt kan få en lista eller dylikt för co-op och/eller split-screen spel ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Tack, trodde dock det fanns mer än 49st spel för co-op couch och split screen

Permalänk
Medlem

Det ser ut att bli rätt schyssta spel på gamepass i september
https://www.youtube.com/watch?v=87VQO3igAmA

Permalänk
Medlem

Halo: The Master Chief Collection, Quantum Break, Onrush, Aven Colony, Snake Pass mm

I dag är sista dagen att köpa två månader för 20:-
(man kan få månad #2 genom att aktivera automatisk förlängning i processen)
Det kommer att täcka in en månad forza horizon 4 också.

Permalänk
Medlem

Har Intel(R) Core(TM) i5-4690K CPU @ 3.50GHz på min Unraid server. När jag spelar HDR-material genom Plex till min Xbox One X så buffrar det efter ett tag och sedan startar bilden om med SDR.

Fungerar fint på Shield TV men eftersom min Samsung Soundbar inte har DTS 7.1 utan bara ATMOS och Xboxen gör om DTS till ATMOS så tycker jag personligen att ljudet blir bättre genom Xbox än Shield. Stor skillnad!

Filmat hur det ser ut samtidigt som jag mäter CPU lasten

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Halo: The Master Chief Collection, Quantum Break, Onrush, Aven Colony, Snake Pass mm

I dag är sista dagen att köpa två månader för 20:-
(man kan få månad #2 genom att aktivera automatisk förlängning i processen)
Det kommer att täcka in en månad forza horizon 4 också.

Jag lirade igenom första akten nu av Quantum Break och det verkar vara ett riktigt bra spel. Jag gillar det jag har spelat so far. Bra story än så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

[..] När jag spelar HDR-material genom Plex till min Xbox One X så buffrar det efter ett tag och sedan startar bilden om med SDR.

[..] återkommer med en liten redigering av inlägget.

Återkom gärna med resultat. Vi övergav Plex via vår Xbox då HDR inte gick att få till så fort bitraten blev lite högre. Plex via LG TVn hanterar samma fil utan problem så har inte orkat undersöka vidare..

Permalänk
Medlem

@Mahti: Japp, redigerat mitt inlägg med filmen som visar cpu last samtidigt som filmen går.
#17536254

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Är en Xbox Elite kontroll värd om jag vill ha bättre precision och sådant?

Spelar FPS spel på Xbox One och undrar om att hoppa över till en Elite är som att skaffa sig en bättre spelmus?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@Vangen: Absolut! Dock hade jag väntat tills den nya vita Elite-kontrollen släppts då kvalitén på den nuvarande Elite-kontrollen har varit sådär!

Visa signatur

Send me out... with a bang.