Permalänk
Medlem

IP-kameror & ASUS 4G-AC68U LTE

Hej!

Använder idag en ADSL-router från D-Link. Jag kommer att bli av med kopparlinan vid årsskiftet och mitt enda alternativ är då mobilt bredband.
Har då valt att köpa bredband från TRE och routern ASUS 4G-AC68U LTE.
Problemet är att jag har fem IP-kameror som jag kommer åt vart jag än är och kan streama hemmet från dem samt tar de kort och mailar mig med motion alert.
Med D-link routern fungerar de klockrent, dock kommer jag inte åt dem över webben när jag kopplar in dem i Asus-routern. Vet att jag måste öppna upp en port/väg för att de ska kunna komma ut genom min router. Vet hur jag gör det i D-linken, men är ju helt olika interface mot Asus.
SÅ min fråga!

Någon som vet hur jag öppnar port/väg så min router tillåter att mina kameror visas över internet?

Mycket tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Så med din gamla lösning har du inte behövt konfigurera något? Kolla då i din nya router om något som heter upnp är aktivt. Det låter enheterna öppna portar själv i routern.

Permalänk
Medlem

@jocke92: Hej!

Har varit bortrest, tack för svar. Ska kolla detta i veckan då inte routern är på samma ställe som där jag bor. Återkommer hur det går.
Tack!

Permalänk
Medlem

@jocke92:
Hej igen!

Fick det att fungera nu. Dock funkade det inte att bara ha upnp ifyllt. Men genom hemsidan portforward och deras guide fick jag det att funka och kamerorna visas på nätet.