iPhone X - plötsligt slutade den fungera

Permalänk
Medlem

iPhone X - plötsligt slutade den fungera

Tjohej, har haft min iPhone X sedan den släpptes förra året och nu idag så slutade skärmen plötsligt fungera. Tog fram telefonen till lunchen och det börjar med att skärmen flimrar lite lustigt. Någon minut där på så ger skärmen ett sista dödsryck med ett starkt grön sken. Sedan dess så har varit helt svart. Om inte det vore lustigt nog så verkar telefonen i sig att leva. Jag känner när jag får notiser och mobilen vibrerar som vanligt.

Jag har försökt med följande:

  • Låta telefonen vila med laddare i (och utan)

  • Gjort force restart

Har varit inne på telenor men de vill skicka iväg den vilket skulle ta upp till två veckor. Jag valde dock att ta hem den ifall något snille här kanske hade en lösning. Jag har extremt behov av telefon och jag har begränsade resurser.

Någon som haft liknande problem och hur har ni gått till väga? Kan det vara så att kontakten till skärmen lossnat och att det räckt att öppna upp och sätta dit den igen? Bryter de mot garantin isåfall?

Permalänk
Medlem

Lämna in den. Du får väl nån lånetelefon under tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebune:

Kan det vara så att kontakten till skärmen lossnat och att det räckt att öppna upp och sätta dit den igen? Bryter de mot garantin isåfall?

Så fort du öppnar upp den själv eller någon icke auktoriserad gör det så bryter du garantin på telefon.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Hjälper det här, (om du inte redan testat)?

To fix the iPhone X with a black screen issue you need to do this: - Press volume up, then volume down, then press and hold the power button (aka siri button) until you see the apple logo.

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=6NqN74l4XGg

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Det är nog tyvärr skärmen som har gett upp. Fick du någon svart fläck innan?

Permalänk
Medlem

@Nioreh83: Tyvärr fick man inte det genom telenor!

Permalänk
Medlem

@sp1k3n: Testat utan resultat tyvärr

Permalänk
Medlem

@Jenz1992: Tänker också att det kan vara så. Dock ingen svart fläck innan. Skärmen flimrade i lite olika färger och avslutningsvis i grönt. Sen dog del totalt. Det liknade lite som när man glappar med HDMI-kabeln i tvn, därav jag tänkte att det kanske var något glapp.

Permalänk
Medlem

Lämna in den och köp en simpel telefon för 200:- att ha tillsvidare.

Permalänk
Inaktiv

Min kollega hade exakt samma fel, GPUn var grillad. Han fick en ny direkt i apple store.

Permalänk
Medlem

@anon228747: Direkt på plats?? Hur formulerade han sig då?

Permalänk
Medlem

@aaaaaaaaaa: Det får bli min sista utväg. Är bara 17 och har ett eget hushåll att se efter så skulle ju vara skönt att spara in de 200 kronorna

Permalänk
Inaktiv

@Sebune: Han visade mobilen för personalen i butiken som hämtade en ny. Detta var dock inte i Sverige men det borde inte vara någon skillnad?

Permalänk
Medlem

@anon228747: Till mig sa dom att jag var tvungen att lämna telefonen där så dom kunde skicka iväg den. Då skulle det ta mellan 5 - 14 dagar tills jag får en ny

Permalänk
Medlem

@Sebune: Apple Store skulle säkert lösa det på plats i Sverige också men då måste man ta sig till en också. Telenor är inte Apple Store.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

@macmann1: Nej jag vet. Jag gick förbi Digital Inn efter att jag varit på Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebune:

@aaaaaaaaaa: Det får bli min sista utväg. Är bara 17 och har ett eget hushåll att se efter så skulle ju vara skönt att spara in de 200 kronorna

Det är bara att lämna in och invänta en ny. Du kan fråga om du kan få en lånetelefon, annars är det bara att köpa en temporär telefon billigt (vilket är bra att ha oavsett).

Offtopic: Om du har ett eget hushåll att sköta men inte har en buffert på 200 kr samtidigt som du köper en iPhone X undrar jag lite hur du hanterar din privatekonomi och prioriterar inköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Offtopic: Om du har ett eget hushåll att sköta men inte har en buffert på 200 kr samtidigt som du köper en iPhone X undrar jag lite hur du hanterar din privatekonomi och prioriterar inköp.

Lång historia men när jag skaffade telefonen såg mitt liv ganska annorlunda ut. Jag hade b.la. en familj som ansåg det rimligt att skaffa en sådan telefon till mig. Och självklart har jag en buffert, bra över 200 kr om det spelar någon roll. Tänkte mer om det fanns en lösning så man kunde spara in den slanten

Permalänk
Medlem

@Sebune: Jo men Digital Inn är inte heller Apple Store utan bara en återförsäljare Så om du inte har vägarna förbi Täby, Malmö eller Helsingborg är det nog tyvärr att skicka iväg som gäller :/

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Kontakta Apple direkt. Dom använder UPS som kommer hem till dig hämtar telefonen dagen efter du fått godkänt att den är trasig. Dom packar den även i låda åt dig. Allt du behöver göra är att ta ut simkortet.

https://getsupport.apple.com/

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

@macmann1: Kom på det efter jag skrivit det! Har alltid refererat till Digital Inn som "apple butiken" eftersom de nästan exklusivt säljer deras produkter. Det får bli att skicka in den

Permalänk
Medlem

@Pentagram: Det låter fruktansvärt dyrt..

Permalänk

@Sebune: Du har ju garanti på telefonen.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

Håll inte på med att lämna in hos någon butik. Ring Apple så skickar de en budsnubbe som hämtar telefonen och efter bekräftat fel skickar de en ny budsnubbe med en ny telefon till dig. Kostar inte en krona så länge du har garanti.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy