Permalänk
Medlem

LG OLED55C7V wifiproblem

Hej!

Jag kopierar texten från tråden på Minhembio.com:

Jag har en 55" C7 och är väldigt nöjd med bilden men jag blir tamefan tokig på tv:ns värdelösa wifi-mottagning.

Jag har en 100/100 lina och hastigheten på tv:n pendlar mellan ~100kbit-15mbit.

Jag har en sketen 200€ netbook som får helt ok hastighet om jag ställer den på samma ställe som tv:n så det är helt klart tv:ns wlan-modul som är problemet.
Tycker det är skamligt av LG att ha en sån värdelös wlan-modul i en så dyr tv.

Har tidigare mixtrat med inställningarna men jag får inte till nån permanent lösning, ibland kan jag ha hyffsad hastighet några dagar och sen går det ner till kbit-hastighet igen.

Routern som är nån Inteno-modell från min leverantör ligger 2 rum bort så att dra kabel är ingen smidig lösning.
Sen har jag en TP-Link extender i vardagsrummet där tv:n är.

Om nån har en lösning på problemet genom att ändra inställningar så berätta gärna hur.

Annars tar jag gärna emot förslag på billigast möjliga extender/accesspunkt som löser problemet, jag behöver inte 4k hastighet utan kan nöja mig med 15-20mbit så länge det hålls stabilt.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Läser du vidare på minhembio så har många problem med LG och TP-link. Testa att köra utan extendern och se om mottagningen funkar. Annars är det nog tyvärr bara att byta till annan extender.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Det kan vara något som gått sönder i tvin eller annat kanske, har skälv 65tummaren och har inga problem med fartern, får till och med lite mer än jag betalar för. 100/10

Använder du 5ghz eller 2.4ghz? 5 är ju snabbare med de här sämre räkvid.
Dra kabel permanent kan ja förstå, men har du tästat tillfälligt?
Kollat på en sådan lösning där man använder elutagen i huset för att transportera Internet i?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Glömde skriba att jag har eb b7a själv.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag har testat koppla direkt till routern (wlan) också och jag får lägre men jämnare hastighet och det kan funka hyffsat i några timmar/dagar men förr eller senare så dyker hastigheten där också.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Jag har testat koppla direkt till routern (wlan) också och jag får lägre men jämnare hastighet och det kan funka hyffsat i några timmar/dagar men förr eller senare så dyker hastigheten där också.

Då låter det som ett garantiärende helt enkelt.
Tar du det med LG s support direkt så kommer nog någon och byter ut nät kortet hos dig
De har svensk support

Edit: Har du kollat om du har senaste mjukvaran? och kolla mot LGs hemsida https://www.lg.com/se/support och lita inte på att tvin säjer att du har den senaste. Det hade nämligen inte min trots att min tv sa det när jag kontaktade LG för att få en sak att fungera, så fick uppdatera via usb
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.