Permalänk
Medlem

Köpa Nintendo Switch

Hej gott folk,

Jag tänkte köpa mig ett Nintendo Switch och undrar om där är något speciellt att tänka på innan man köper, t.ex tips och tricks om var man ska köpa enheten, spelen eller tillbehör och likande.

Det jag mest är ute efter är Mariokart och möjligtvis Zelda. Eller andra bra lokala multiplayer spel "split screen"

Permalänk

Hej!

Jag sitter på samma fråga. Vad jag förstått så verkar det som en bra idé att köpa till ett skärmskydd då dockan kan repa skärmen. En pro-controller verkar också nästan vara ett obligatoriskt tillbehör. Har du tänkt ladda med en powerbank on the go så kan det vara bra att ha ett litet ställ med, då du inte kommer kunna använda det inbyggda samtidigt som du har något i usb-c porten.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Kaddey:

Hej gott folk,

Jag tänkte köpa mig ett Nintendo Switch och undrar om där är något speciellt att tänka på innan man köper, t.ex tips och tricks om var man ska köpa enheten, spelen eller tillbehör och likande.

Det jag mest är ute efter är Mariokart och möjligtvis Zelda. Eller andra bra lokala multiplayer spel "split screen"

Skrivet av Knightogus:

Hej!

Jag sitter på samma fråga. Vad jag förstått så verkar det som en bra idé att köpa till ett skärmskydd då dockan kan repa skärmen. En pro-controller verkar också nästan vara ett obligatoriskt tillbehör. Har du tänkt ladda med en powerbank on the go så kan det vara bra att ha ett litet ställ med, då du inte kommer kunna använda det inbyggda samtidigt som du har något i usb-c porten.

Det finns en kod till kompletts Switch paket: 013130 den ger 13% rabatt fungerar fortfarande.
Sen skärmskydd är bra även ett skydd för bakdelen så den inte spricker det har hänt att en del Switchar har spruckit i plasten på baksidan.

Koden är stoppad nu :/

Permalänk
Medlem

@Kaddey: det ska rullat ut en uppdatering som stoppar 3part lösning för switch. tex för emulatorer.
som jag förstår det är det stoppad i hårdvaran så det kan ju vara en tanke att kolla vilken version du köper

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaddey:

Hej gott folk,

Jag tänkte köpa mig ett Nintendo Switch och undrar om där är något speciellt att tänka på innan man köper, t.ex tips och tricks om var man ska köpa enheten, spelen eller tillbehör och likande.

Det jag mest är ute efter är Mariokart och möjligtvis Zelda. Eller andra bra lokala multiplayer spel "split screen"

Beställde en från Komplett idag när de hade 13% rea, köpte med Mario kart + Nintendo Switch Carry Case & Screen Protection då jag också hört att man bör ha skärmskydd till.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Hej!

Jag sitter på samma fråga. Vad jag förstått så verkar det som en bra idé att köpa till ett skärmskydd då dockan kan repa skärmen. En pro-controller verkar också nästan vara ett obligatoriskt tillbehör. Har du tänkt ladda med en powerbank on the go så kan det vara bra att ha ett litet ställ med, då du inte kommer kunna använda det inbyggda samtidigt som du har något i usb-c porten.

Ok, tackar så mycket jag kommer säkerligen vilja använda powerbank till den

Skrivet av Tiamat:

Det finns en kod till kompletts Switch paket: 013130 den ger 13% rabatt fungerar fortfarande.
Sen skärmskydd är bra även ett skydd för bakdelen så den inte spricker det har hänt att en del Switchar har spruckit i plasten på baksidan.

Koden är stoppad nu :/

Låter som en bra ide med skärmskydd, dock låter det som om det är många extra tillbehöver som är bra att ha, men pengarna sticker iväg fort

Skrivet av aragon:

@Kaddey: det ska rullat ut en uppdatering som stoppar 3part lösning för switch. tex för emulatorer.
som jag förstår det är det stoppad i hårdvaran så det kan ju vara en tanke att kolla vilken version du köper

Hade ingen aning om att man kunde lägga in en emulator, men kommer definitivt kolla upp det.

Skrivet av zorken:

Beställde en från Komplett idag när de hade 13% rea, köpte med Mario kart + Nintendo Switch Carry Case & Screen Protection då jag också hört att man bör ha skärmskydd till.

Tyvärr så missade jag den rean, hade ju varit perfekt idag, hade säkerligen köpt samma paket som du gjorde

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Jag köpte mig en Switch för två veckor sedan, när det gäller tillbehör har jag satt på en Hori skärmskydd.
Jag har inte provat att spela med båda Joy-Cons lösa, så kan inte delge hur bra det det fungerar. I portabelt läge fungerade de helt okej, efter någon timmes "inspelning".

Det jag dock använde till Super Mario Odyssey var min Xbox One S (blåtand) dosa. Jag köpte en Magic NS adapter. 8bit producerar också en sådan ifall man hellre vill ha den.

Till Zelda BOTW så spelar jag med SN30 Pro från 8bit. Då den även har motion stöd. De är en officiell tredjepartsleverantör, så den fungerar direkt ur boxen. Bonus är ju att man får retrokänslan till alla emulatorer med.
http://www.8bitdo.com/sn30pro-sf30pro/

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar definitivt en pro controller, den kostar en del men den är mycket bättre än joycon. speciellt om du tänkt spela på en tv och sitta en bit ifrån, t.ex. i en soffa då joycons räckvidd är rätt pinsam

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1