Värdering på äldre dator, hur mycket ska jag sälja den för?

Permalänk
Medlem

Värdering på äldre dator, hur mycket ska jag sälja den för?

Hej, behöver lite hjälp med att sätta pris på en äldre frankenstein datorn som jag har använt som "homeserver" för plex. Går det ens att få något för den?

Case: Define R5
CPU Kylning: CM HYPER212
PSU: CORSAIR AX850

Permalänk
Medlem

Lägg upp den i marknadsdelen av sweclockers och se! Hade jag varit på jakt efter den dator du har så hade jag nog kunnat ge 2500 utan diskar då det fortfarande idag är en stark CPU + mycket RAM och att du dessutom har bra nätaggregat och fint chassi. Diskarna hade jag inte varit intresserad av då de sannolikt snurrat länge.

Permalänk
Medlem

@lhugo: får väl göra det! måste bara vänta någon vecka för att kunna posta där ville bara se om hur mycket jag borde förvänta mig att få för den. Kan ju lägga upp diskarna också men måste först kolla egenom för det är olika modeller / kapacitet.

Permalänk
Medlem

@Reshi00: Missade att du var så nyregistrerad här. Rätta mig om jag har fel men tror att man måste varit registrerad 3 mån med tio inlägg i forumet för att kunna lägga upp något i marknadsdelen. Isf får du vänta ett tag, men å andra sidan är datordelarna så gamla att det knappast lär minska i värde speciellt mycket.

Permalänk
Medlem

@lhugo: det har jag missat totalt! ja men har ju inte så bråttom. Kan ju lägga upp den på lite andra ställen också ville bara se hur mycket jag kan förvänta mig att få för den.

Permalänk

@Reshi00: Sålde nyss en likadan CPU, men 16GB minne och moderkort för sammanlagt 2600:-.

Permalänk
Medlem

@Cypress_86: Nice, kommer sikta runt det priset då och se om jag får napp