Sony wh 1000xm2 till dator

Permalänk
Medlem

Sony wh 1000xm2 till dator

Har tidigare ett par sennheiser 595 som jag haft i ca 15år, nu börjar dom bli rejält slitna.

köpte idag ett par sony wh 1000xm2 som jag sedan kopplade till datorn via en liten USB-blåtand 4.0 som jag köpt någonstans, vet ej märke eller modell.

dock så är ljudet extremt dåligt, alltså riktigt dåligt, mina gamla lurar är 10ggr bättre. basfattigt och dovt ljud utan några klara register alls.

sätter jag den på Stereo får jag inget ljud alls, sätter jag den på Hands-Free så får jag ljud.

så frågan är, vad gör jag för fel?, varför kan jag inte ställa in den på stereo och varför är ljudet så dåligt?

källor är psytrance- musikvideor på youtube som jag oftast lyssnar på

kan tillägga att när jag är inne på Teamspeak så sprakar det när folk pratar samt att det sprakar även när jag pratar för dom.

Visa signatur

*Signatur raderad av Aser: olämplig se §1*

Permalänk
Medlem

Om jag inaktiverar hands-free så går det att välja stereo och ljudet blir hur bra som helst, men då kan jag kan inte spela med stereo och samtidigt använda hörlurarna som headset. vad är problemet?
är jag efterbliven eller varför kan jag inte ha stereo ljud samtidigt som jag använder mikrofonen ?

Visa signatur

*Signatur raderad av Aser: olämplig se §1*

Permalänk
Medlem

Ägde samma hörlurar i ett par dagar och hade precis samma problem som du.
Jag kan bara säga att de inte fungerar bra alls tillsammans med en PC. Jag höll på fram och tillbaka i timmavis och det jag kom fram till var att det inte går att få mikrofonen att fungera samtidigt som man har stereoljud, utan man är tvungen att välja.

Varför nu inte stereoljud fungerar alls för dig kan jag inte riktigt svara på, jag hade också det problemet och tror jag löste det efter ett antal omstarter av hörlurarna/datorn och en nollställning av parkopplingen. Hur som helst var det en ren plåga att få igång dessa med datorn för att sedan sluta fungera helt plötsligt, så jag skickade tillbaka och köpte mig ett par Sennheiser Game One.

Permalänk
Medlem

Tack för svar!
stereoljud fick jag att fungera om jag inaktiverade allt annat, dvs headsetet, micen. men då försvinner ju själva grejen med inbyggd mic..
skönt att höra att jag inte är den enda som har problem iaf, irriterande som fan.

köpte dessa och bose 35 II samtidigt för att testa bägge och lämna tillbaka de jag inte gillade, tyvärr så gillar jag sony mer men om det inte funkar tillfredsställande till datorn som headset och stereo så är de inte mycket att göra..

Visa signatur

*Signatur raderad av Aser: olämplig se §1*

Permalänk

Det är inte lurarna fel, snarare ligger problemet på dåliga drivare till din adapter. Har haft liknande problem som du nämner men valde att lägga ner bluetooth till just den maskinen och dra fram kabeln istället.