lägga till en extra ssd, nåt man ska tänka på ?

Permalänk
Medlem

lägga till en extra ssd, nåt man ska tänka på ?

hej, det är så att just nu så har jag en vanlig mekanisk 500 gb hdd och en 240 ssd men har beställt en till ssd som jag tänkt sätta in. nu undrar jag om det är något speciellt man måste tänka på eller göra så det ska fungera eller är det bara att koppla in och köra? nåt man måste göra i tex bios osv? aldrig gjort detta så därför frågar jag så det inte blir fel. mvh och tack på förhand

Permalänk
Medlem

bara koppla in, formatera å köra.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

bara koppla in, formatera å köra.

Nja, inte helt rätt, en ny disk måste initieras först innan man kan formatera den

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: true, men den knappen brukar poppa upp automatiskt när man ska formatera, och är typ en del av formatera steget imo

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.