Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oggmeiler:

Microsofts E3 konferens kommer tydligen vara 2 timmar lång, vilket ger Rare gott om tid att visa upp Banjo Anniversary och Banjo-Threeie

Jag kan ju drömma iallafall....

Dold text

Väldigt intressant att se vad de tar upp. Hoppas själv på mycket titlar som lyfter plattformen. 2017 var ett förlorat år, sett till exklusiva titlar, för mig även om ett fåtal bra titlar ändå dök upp. Microsoft gjorde bättre ifrån sig på andra områden, som hårdvara och tjänster samt förstås bakåtkompatibilitet men viktigt att kunna leverera spel med.

Jag känner att jag behöver vassare hårdvara för Red Dead Redemption 2 och mycket beror på vad som visas upp på E3. I dagsläget leder Xbox One X men en och annan överraskning brukar kunna dyka upp på E3 med.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Tror att det kommer bli ett väldigt säkert E3 från Microsoft. Vad jag har förstått så har Phil Spencer varit ganska begränsad med vad han har kunnat göra på grund av Terry Myerson, men efter omstruktureringen rapporterar Phil direkt till Satya Nadella vilket jag tror kommer göra under för Xbox.

Dock så tror jag inte att det kommer några nya AAA-IP denna generationen från Microsoft, allt pekar på att Xbox rustar upp för att starta nästa "generation" starkt istället.

Så här är vad jag tror kommer att visas upp:

Showcases/demo:
Forza Horizon 4
Forza 8
Splinter Cell
Metro: Exodus
Crackdown 3
Battlefield V
Sea of Thieves

Teasers/CGI trailers:
Halo 6 eller spinoff
Cyberpunk
Gears spinoff
Ori and the Will of the Wisps

Misc:
ID@Xbox Showcase
Xbox Elite Controller v2
Gamepass
Xbox Cloud
MCC-"relaunch date"
XAC demo
Mus/tangentbord
Darrell Gallagher's nya studio

Nu är allt detta bara spekulation från min sida så ta inget som fakta!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Ska ersätta min Xbox 360 pga att fläkten i nätdelen tyvärr har skurit. Och ställa en HTPC där istället. Blev lite sugen på att fixa nätverk till den så jag kan strömma Xbox one och 360 spel dit. Men det finns bara möjlighet till Wifi pga hyresrätt så kan inte borra. Tror ni det kan fungera bra över wifi? Routern står i ett hörn i vardagsrummet och datorn kommer stå i ett hörn i sovrummet så det blir egentligen bara väggen (betong) som det ska igenom. Och något speciellt nätverkskort ni rekommenderar i så fall? Datorn är byggd i ett vanligt ATX chassi så kör helst internt kort.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Någon som vill ta sig an Megalodon i Sea of Thieves?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Allt pekar mot att Microsoft har köpt Playground Games, det är potentiellt 3 nya 1P-studior då!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Ska man köra 1080p/120hz eller 1440p/FreeSync på sin Xbox One X? Har lite svårt att välja. Hade jag kunnat köra 1440p/120hz hade jag gjort det, men tyvärr stödjer min skärm bara 1080p/120hz...

Vad hade ni kört på?

EDIT: Har också en 4K/HDR-TV, så det valet finns också.

Permalänk
Medlem

Jag har fått tag in en Xbox One S konsol, dock utan vare sig några kablar och kontroll. Någon som vet om och isåfall var man kan köpa en strömkabel till konsolen separat. Det enda jag hittar är efter idogt sökande på nätet är en AC-adapter till den första versionen av konsolen. Jag hade uppskattat lite tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Jag har fått tag in en Xbox One S konsol, dock utan vare sig några kablar och kontroll. Någon som vet om och isåfall var man kan köpa en strömkabel till konsolen separat. Det enda jag hittar är efter idogt sökande på nätet är en AC-adapter till den första versionen av konsolen. Jag hade uppskattat lite tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Är ganska säker på att det är en vanlig apparatkabel C7. Den är oftast billigare än en dosa snus.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Är ganska säker på att det är en vanlig apparatkabel C7. Den är oftast billigare än en dosa snus.

Ja det är en C7-kabel jag lutar åt också. Vågar man köpa en och testa eller är det bättre och vara helt säker innan jag använder en vanlig apparatkabel. Kostar för övrigt 49kr på Webhallen så det är ju väldigt billigt om det är en sån kabel jag skall ha.

https://www.webhallen.com/se/product/32932-Deltaco-Apparatkab...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ja det är en C7-kabel jag lutar åt också. Vågar man köpa en och testa eller är det bättre och vara helt säker innan jag använder en vanlig apparatkabel. Kostar för övrigt 49kr på Webhallen så det är ju väldigt billigt om det är en sån kabel jag skall ha.

https://www.webhallen.com/se/product/32932-Deltaco-Apparatkab...

Skickades från m.sweclockers.com

Så ser kabeln ut som jag har i min xbox one s

Permalänk
Medlem

Jag skaffar en sån, tack! Nu till HDMI-kabeln, går det med vilken som helst så länge den stöder 4K och 60HZ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Izak80:

Jag skaffar en sån, tack! Nu till HDMI-kabeln, går det med vilken som helst så länge den stöder 4K och 60HZ?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja. Standardkablar för allt på One S och nyare. Ström, HDMI och kontrollerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ja. Standardkablar för allt på One S och nyare. Ström, HDMI och kontrollerna.

Ok, tack!

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ok, tack!

Med tanke på att den är begagnad, är det en god ide att öppna konsolen och blåsa ur damm innan jag sätter på den för första gången?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Avstängd

@Izak80: Nja, testa först, känner du att den låter väldigt mycket från fläktarna så kan det vara värt att öppna och rensa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

@Izak80: Nja, testa först, känner du att den låter väldigt mycket från fläktarna så kan det vara värt att öppna och rensa.

Ok då gör jag det, har aldrig ägt en Xbox One förut så jag vet inte riktigt vad som är normalt i fråga om ljudvolym men då testar jag att köra igång den när jag fått alla kablar och kontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Microsofts E3

Sammanfattningen av kvällens presentation!

Halo: Infinite

Utvecklare: 343 industries

https://www.halowaypoint.com/en-us/news/our-journey-begins

343i
om Halo: Infinite

"It’s hard to believe that 343 Industries was formed just over a decade ago. Over the years, the team has learned a lot from creating Halo 4 and Halo 5 and from you, our community. I hope you can see nods to some of that in our demo, such as the approach to some visual elements. Halo Infinite will feature Sparth’s (Art Director, Nicolas Bouvier) new art style that draws significant inspiration from the most iconic and historic parts of the Halo franchise and your feedback, all while modernizing and taking advantage of the full power of the Xbox One family. The new Master Chief helmet directly showcases our new art style."

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ori & the Will of the Wisps

Utvecklare: Moon Studios

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Crackdown 3

Utvecklare: Sumo Digital

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Forza Horizon 4

Utvecklare: Playground Games

https://news.xbox.com/en-us/2018/06/10/e3-2018-experience-stu...

  • Upp till 72 spelare online

  • Upp till 6 spelare co-op

  • Årstider

  • 60fps alternativ till konsol

  • Äga hus

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Cuphead: The Delicious Last Course

Utvecklare: Studio MDHR

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Sea of Thieves: Cursed Sails & Forsaken Shores

Utvecklare: Rare

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Gears 5

Utvecklare: The Coalition

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Battletoads (Ja du läste rätt)

Utvecklare: Rare/DLaLa Studios

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Microsoft har öppnat plånboken och har skaffat sig inte mindre än fem nya studios.

Ninja Theory

https://news.xbox.com/en-us/2018/06/10/e3-2018-ninja-theory-j...

Compulsion Games

https://news.xbox.com/en-us/2018/06/10/e3-2018-compulsion-gam...

Undead Labs

https://news.xbox.com/en-us/2018/06/10/e3-2018-undead-labs-jo...

Playground Games

https://news.xbox.com/en-us/2018/06/10/e3-2018-playground-gam...

The Initiative

https://news.xbox.com/en-us/2018/06/10/e3-2018-microsoft-stud...

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Gillar första Forza Horisont och köpte trean men begrepp mig aldrig på den versionen så suktar inte efter version 4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

När ändrade Microsoft priset på Game pass till 99kr? Kostade det 79kr innan?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@alteam: 1 Juni höjdes kostnaden från 79kr till 99kr

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Bytte in min orginal Xbox One för en Xbox One S, låter som att en sladd fastnat i fläkten på den nya nästan. Verkar vara fler som har samma problem om man söker på "Xbox One S ticking noise". Någon här som haft samma problem? Hur gjorde ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Olika färger är det enda.

Fast med den vita får du Game Pass. Oklart om den gröna från Mediamarkt får det.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Kul och se att det har dykt upp en hel del spel på game pass, jag drog ner fallout så får jag ge det en ny chans. Någon som har provar morrowindspelet och vet om det är bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Apropå Game Pass. Kommer Forza Horizon 4 och Division 2 släppas på game pass? På release dagen?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Apropå Game Pass. Kommer Forza Horizon 4 och Division 2 släppas på game pass? På release dagen?

FH4 ska släppas på game pass på releasedagen, men division 2 däremot har jag ingen aning.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Kul och se att det har dykt upp en hel del spel på game pass, jag drog ner fallout så får jag ge det en ny chans. Någon som har provar morrowindspelet och vet om det är bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar alldeles för mycket State of Decay 2 som ingår i Game Pass.
Helt. Sinnessjukt. Beroendeframkallande spel.

Tyckte det var rätt undermåligt de första 2 timmarna. Startade om i "The Valley" och har haft en faaaantastisk upplevelse hittills.
Spelade 2 timmar imorse istället för att plugga t ex 8-)

Permalänk
Medlem

Det är samma sak med ettan. Ger man det dock en ärlig chans så är man fast sen ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Funderar på att byta in min Xbox One Elite(1TB SSHD) mot en Xbox One S 1TB på Gamestop för 199kr.

Är det en bra idé eller kan Elite-versionen bli värdefull i framtiden?

(Har redan en Xbox One X som min primära konsol)

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

FH4 ska släppas på game pass på releasedagen, men division 2 däremot har jag ingen aning.

När släpps Forza?