Spåra stulen Acer aspire-laptop samt Huawei usb3276modem

Permalänk
Avstängd

@Discovery: *bort*/mod om du tror att det kan vara din be personen skicka bilder på den.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

@superegg: Har ej konto på blocket, har du o kan be hnm skicka bilder på acers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discovery:

@superegg: Har ej konto på blocket, har du o kan be hnm skicka bilder på acers

Du kan väl skapa ett konto själv där och kontakta personen för bilder m.m.? Inte så svårt att göra?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Discovery:

@superegg: Har ej konto på blocket, har du o kan be hnm skicka bilder på acers

Det är bara du själv som vet vad du har för serial nummer och hur den ser ut som tex om den har små skador.

Ett konto tar inte mer än 2 minuter och det är bra att ha ett konto på blocket.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

@Icte: nej vet ej svårt men vill ej lagra personuppg på fler konton, har flera på andra, räcker nu

Permalänk

@superegg: prblmet är vet ej serialnr då ej kartong kvar, köpt av annan än mig för flera år sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Ta en lärdom och använd tex onedrive för alla dina filer.

Nextcloud om jag får be.

OnT: Lol på denna tråden.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Skrivet av Discovery:

@Zyzlite:Behöver ju hjälp m.att försöka spåra den ialla fall!Bad om all kunskap ni kan om hacking!Ej att jag ska lära mig en läxa.

du kan ju omöjligen spåra en bärbar dator som troligen redan är formaterad och om du inte har nåt installerat i bios
"hacking" är inte så enkelt om du inte gjort nånting innan..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Kortfattat. Din dator är borta och ingen här kan hjälpa dig hitta den. Om polisen inte vill/kan, så tyvärr.

Visa signatur

.:. Expect disappointment and you won't be disappointed .-. Inaktiv/AFK sedan 2024-06-04 19:39 .:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discovery:

@Icte: nej vet ej svårt men vill ej lagra personuppg på fler konton, har flera på andra, räcker nu

Så det är här du sätter din gräns för vad du tänker gå igenom för att få tillbaka din dator menar du?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Sötast
Skrivet av Discovery:

@Icte: nej vet ej svårt men vill ej lagra personuppg på fler konton, har flera på andra, räcker nu

Hahaha!

Dagens detta.

Du bemödar dig att göra en tråd, be om hjälp på alla möjliga vis och när det EVENTUELLT finns en ledtråd så är det lite väl mkt jobb från din sida att behöva skapa ett konto och maila.

De som har försökt hjälpa dig känner nog att det var tid väl investerad

Permalänk

Fan vad trist, hört många sådana skräckhistorier. Lämna aldrig något i bilen.

Som andra säger, börja använda google drive.

@Discovery
Blocketkonto kräver endast en mejl och ett lösenord. Inget mer, du kan ju använda någon skräpmejl?

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk

@Discovery: Om det var ett bilinbrott hoppas jag polisen gjort teknisk undersökning och hittat spår/DNA som i framtiden kan knytas till gärningsmannen.
...Det du själv kan göra nu är att försöka hitta ett hårstrå från förövaren i din bil, och använda det för att göra en voodoo docka och ta ut din hämnd

Skämt åsido, så tycker jag synd om dig. Det som hänt låter helt förjävligt. Jag vet en som råkade ut för nått liknande och hade turen att polisen, någon vecka efter, gjorde husransakan (i annat ärende) hos någon random brottsling, och hittade stöldgodset där så det kom till rätta till slut ...men jag vet oxå många som aldrig fick tillbaka sina grejer.
Hoppas att din tragedi reder upp sig till slut.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Vila i frid

Möjligheten finns ju att ett nyreggat konto används för att ta reda på om den nystulna datorn går att spåra - tänkte mest på att inget kvitto finns och att händelsen inte är polisanmäld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

BIOS lösenord är ett lösenord som är innan Windows startar (alltså innan du loggar in i Windows).
Har du ett BIOS lösenord och datorn blir stulen så blir datorn helt obrukbar även om man byter hårddisk.

Dock om du glömmer ditt egna BIOS lösenord kan du mer eller mindre kasta datorn om du inte vill skeppa iväg den till något center som kan ta bort det för ett par tusenlappar, så se till att komma ihåg det om du skapar ett.

På vanliga laptops är det bara att clear CMOS för att få bort lösenordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Polisanmäl och ta ut på försäkringen. datorn är borta.

Jag kanske har fel, men jag tror inte att allt för många försäkringar täcker stöld av en dator (stöldbegärlig egendom) som förvarats i en bil.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Så det är här du sätter din gräns för vad du tänker gå igenom för att få tillbaka din dator menar du?

Skrivet av Allexz:

Hahaha!

Dagens detta.

Du bemödar dig att göra en tråd, be om hjälp på alla möjliga vis och när det EVENTUELLT finns en ledtråd så är det lite väl mkt jobb från din sida att behöva skapa ett konto och maila.

De som har försökt hjälpa dig känner nog att det var tid väl investerad

Vad är okej:
Hacking? Check
Skapa en tråd och svara på en massa frågor? Check.
Försöka sig på en massa konstiga saker? Check.
Ta två minuter och faktiskt kanske kunna göra något? ....Njaaaeeee, kan ju ha resultat.

OP: Ta dig tiden och försök. Är inte svårt att skapa en anonym mailadress heller.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av superegg:

@Discovery: *bort*/mod om du tror att det kan vara din be personen skicka bilder på den.

Denna länk har blivit raderad då det inte finns något bevis på att den skulle vara kopplad till den här händelsen. Vi vill inte ha någon häxjakt här på forumet där man blandar in personer som kanske inte har något med det här att göra alls. Det ser väldigt illa ut och slutar sällan bra. Det är bra för alla att veta och tänka på.

@Discovery: Kontakta Polisen. Det är i stort sett det enda du kan göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Denna länk har blivit raderad då det inte finns något bevis på att den skulle vara kopplad till den här händelsen. Vi vill inte ha någon häxjakt här på forumet där man blandar in personer som kanske inte har något med det här att göra alls. Det ser väldigt illa ut och slutar sällan bra. Det är bra för alla att veta och tänka på.

Då blir det mycket svårt att ens kunna hjälpa TS men jag förstår att det kan blir en häxjakt av det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan förstå vad han skriver? MAC-adress används för att särskilja nätverksadaptrar, och kan dessutom 'spoofas' så jag vet inte riktigt vad du skulle använda det till.

Visa signatur

🎥 - Asus NVIDIA GeForce RTX 2060 Super
⚙️ - Intel(R) Core(TM) i7-9700K CPU @ 3.60 GHz (8 CPUs)
💾 - Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16
💽 - Samsung SSD 970 EVO 500GB + Corsair MP400 1TB

Permalänk

@Pan.Pan: ni vet ej vad jag ansträngt mig med el gjort så sluta mobba mig

Permalänk

@L'ombra: vet att det ej är svårt reg.konto!läs rätt!

Permalänk

@Allexz: nej, handlar om att inte ha aktivitet på för manga ställen, av säkerhetsskäl.Jag VET hur man gör

Permalänk
Avstängd

@Discovery:

Microsoft Spara mycket data om os men Microsoft kommer aldrig att hjälpa än då dom har andra saker för sig.

Dom som har stulet dator och märker att den är gammal så tar dom bara bort allt i hårddisken och sen säljer den som defekt om inte så slänger dom den om den inte ha något värde.

Vi kan inte hjälpa dig det ända vi kan göra är ett ge råd om att inte lämna dator i bilen och att ha backup på allt man är rädd om.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666