Apple visste om "bendgate" på iPhone 6 Plus

Permalänk
Medlem

Apple visste om "bendgate" på iPhone 6 Plus

I egna tester har det visat sig att Apple själva visste om att iPhone 6 Plus böjde sig mycket lättare än iPhone 5s men som i vanlig Apple-anda sopa problemen under mattan.

Permalänk
Medlem

Nja, att en iphone 6S böjer sig lättare än en 5S krävs det knappast något geni för att räkna ut.
Skulle säga att alla telefoner som släpps år efter år är klenare i designen då jakten på tunna lättare och tunnare telefoner är lite väl hysterisk.

Edit:
Får nog rätta mig själv lite, sitter med en 8;a i handen och upplever den som något stabilare än iPhone 6.
Däremot är den bra mkt tyngre, den är nog bland den tyngsta apple släppt på längre sett till vikt.

Permalänk
Inaktiv

Frågan är om de nya telefonerna tål mer? Jag syftar på både iPhones och Android. Andra frågan är om så många råkade illa ut? Gällde garantin?

Därefter tycker jag man an börja prata om problem eller ej.

Permalänk
Medlem

Apples S varianter blev bättre då dom valde något som hette 7000 aluminium.
Tydligen skulle detta vara styvare.
Sitter även här med en 8;a i min hand och på ett sätt så tror jag även denna är styvare då den har glas på båda sidor som 4;an hade, men samtidigt så är ju glas inte så flexibelt direkt.

Apple har varit rätt generörsa med böjda telefoner tydligen, har inte haft något böjd lur själv, men enligt uppgift från en polare som hade en iphone 6+

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Nja, att en iphone 6S böjer sig lättare än en 5S krävs det knappast något geni för att räkna ut.
Skulle säga att alla telefoner som släpps år efter år är klenare i designen då jakten på tunna lättare och tunnare telefoner är lite väl hysterisk.

Stämmer inte på min Sony XZ2 Compact, den är byggd som en gammal nokia

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Typical Apple.