Permalänk
Medlem

16 Core Server, 128 GB ram

Har blivit dags att downscala lite på serverfronten, tänkte därför lägga ut min nuvarande server till försäljning. Fungerar även bra som workstation till vad man nu kan tänkas behöva CPU kraften till.

Specsen är som följer:
CPU: 2x Xeon E5-2670 v1 (SR0KX, stödjer VT-d) (8 Cores / 16 Threads per CPU = 16 Cores / 32 Threads)
RAM: 128Gb. PC3-12800R (ECC-Reg)
Moderkort: Intel S2600CP2J
Case: Phanteks Enthoo Pro
Separat NIC: Intel PRO/1000 PT Dual port.
Kylare: 2x Cooler Master Hyper 103
Sitter även 3 stycken 1TB diskar som följer med, 2st är 1TB WD RE4, osäker på den sista disken.
PSU: EVGA 650 GQ
GPU: Geforce GT710

Säljer helst om paket, startbud på 6000 SEK.
Det är fritt att buda på de enskilda delarna, dock kommer paket att prioriteras (skambud ignoreras).

Får jag ett bud jag är nöjd med kan affär göras direkt, annars pågår budgivning fram tills på Söndag klockan 20:00.

Servern skickas inte utan kan hämtas i Centrala Örebro (där vi även går igenom att allt fungerar innan). Däremot om tillräckligt med bud inkommer på delar så kan dessa skickas separat, köparen står för frakten.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Börjar med startbud på 6000:-

Vad är det för märke på minnena?

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalslandan:

Börjar med startbud på 6000:-

Vad är det för märke på minnena?

Noterat bud.
Vill minnas att det är Samsung, men det måste jag dubbelkolla imorgon när jag kommer hem, skriver en uppdatering här när jag kollat.

Permalänk
Medlem

Hur många Watt drar den i idle? Funderar på att konsolidera lite hemma, en burk kanske räcker ändå...

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Hur många Watt drar den i idle? Funderar på att konsolidera lite hemma, en burk kanske räcker ändå...

Har den inte inkopplad för tillfället, har för mig den ligger på runt 80-110, men måste dubbelkolla detta, gör det imorgon när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalslandan:

Börjar med startbud på 6000:-

Vad är det för märke på minnena?

Har kollat nu, det är Hynix minnen.

Skrivet av tomle:

Hur många Watt drar den i idle? Funderar på att konsolidera lite hemma, en burk kanske räcker ändå...

Kollade med watt mätare och den drar 140 utan några power save funktioner, 3 diskar och fläktarna på hög, har ingen skärm inkopplad så kan inte ställa ner det och kolla vad den skulle dra med lite mer energisnåla alternativ.

Permalänk
Skrivet av Dalslandan:

Börjar med startbud på 6000:-

Vad är det för märke på minnena?

Drar tillbaka mitt bud då jag har lite väl mycket projekt att stå i.

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalslandan:

Drar tillbaka mitt bud då jag har lite väl mycket projekt att stå i.

Alright, vet den känslan tack för visat intresse

Permalänk
Medlem

Servern är såld