Vart skickar ni era telefoner för skärmreparation?

Permalänk
Medlem

Vart skickar ni era telefoner för skärmreparation?

Halloj, lyckades spräcka min galaxy s8 plus skärm då den flög ur fickan ner i golvet när jag snubblade över en golvbrunn på jobbet.

Då jag inte bor nära någon närliggande butik som byter skärmar, så tänkte jag fråga ifall någon har skickad in sin telefon via brev för skärmbyte förut? Någon sida ni kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

Om det skall göras rätt på en gång:
http://www.samsungservice.se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk

håller med föregående.

gör det hellre ordentligt direkt än skickar den till alibabas mygel och mek även om det kostar dubbelt så mycket.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Om det var på arbetstid kanske jobbet har någon försäkring som täcker? Eller att de kan stå för det. Hör med HR eller din närmsta chef.

Annars, yes samsung sverige bör du skicka till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av polo2005:

Halloj, lyckades spräcka min galaxy s8 plus skärm då den flög ur fickan ner i golvet när jag snubblade över en golvbrunn på jobbet.

Då jag inte bor nära någon närliggande butik som byter skärmar, så tänkte jag fråga ifall någon har skickad in sin telefon via brev för skärmbyte förut? Någon sida ni kan rekommendera?

På frågan i rubriken så gör jag det själv. Inte jätteofta men bytt på ett par samt familjemedlemmars. Rätt enkelt då det finns en uppsjö av videor på tuben. Och ifixit om så skulle vara. Där kan man väl kanske också köpa delar från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av charmless:

Om det skall göras rätt på en gång:
http://www.samsungservice.se

Skickades från m.sweclockers.com

blir att testa detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av polo2005:

blir att testa detta.

Skickade min s8 dit för skärmbyte efter missöde. Tog 4 dagar inkl postgång tur/retur att få tillbaka den, Jäkligt snabbt jobbat och bra blev det!

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem

Beror på om du vill ha garanti kvar eller inte. FInns många "olicenserade" butiker som gör det utan orginaldelar mycket billigare. Annars hos tillverkaren själv.