Permalänk
Medlem

NF7-s 2.0 problem

det är såhär att mitt NF7-s 2.0 är defekt , ska skicka tillbaka det , och nu undrar jag vad jag ska byta till för nått istället , hade tänkt ett epox 8rga+ men är inte så jätte säker , vill ha ett moderkort som är stabilt , har mycket bra OC alternativ vdd v-core vmem inställningar , och höga fsb inställningar osv , så vad ska man ta för nått , det jag har att välja mellan finns på komplett för det är där jag köpt detta moderkortet och det är där jag ska byta , så kom gärna med många alternativ , och förklara gärna varför jag ska välja just det moderkortet osv.

Tack på förhand

//McN

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|

Permalänk
Medlem

Om du returnerar en defekt vara så får du en likvärdig tillbaks. Dvs, du får ett nytt NF7-s av dem.

Permalänk
Medlem

så vadå , man kan inte byta till ett annat moderkort alltså , är det det du menar ? , för det borde man ju ska få kunna göra

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|

Permalänk
Medlem

Jo det ska väl gå, jag har en kompis som gjorde det på komplett iaf.

Men varför byta till nytt märke?

Permalänk
Medlem

Men tänk om de bara lagar ditt då?

Permalänk
Medlem

Antagligen får du ett nytt likadant om du inte diskuterar fram nått annat med affären där du köpte det.

Men ta ett nytt Nf7-S 2.0, det är bra moderkort. mycket nöjd med mitt.

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
Medlem

håll fast vid Abit kortet.

Permalänk
Medlem

tror inte dom kan laga trasig ps2 prot för mus , sönder buggad agp platts , fan header till cpu som dör ibland , dc som inte funkar , osv osv osv , och nu dör datorn bara mer och mer tätare hela tiden , den poster inte i 133x11 ( alltså i 1700+ orginal med alla intseällnibgar i orginal ) måste öka fsb för att det ska gå att använda datorn , fsb i DC är ostabil , tappar prestanda hela tiden med flera MB/s och dc är bara stabil upp till 190Mhz fsb men det är nästan så att det inte funkar ändå , och nu är datorn ostabil i vad jag än kör , i single channel så kan jag köra upp till 215Mhz fsb men mycket ostabilt , 200 mycket ostabilt , 190 mycket ostabilt osv , ni förstår vad jag menar , så jag vet inte om jag vill chansa på ett nf7-s igen.

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|