Permalänk
Medlem

Extra hårddisk?

Ok ska gå rakt på sak, för några dagar sen upptäckte jag dehär

( https://imgur.com/a/fGVDO1C )
Jag har alltså för någon anledning en extra hårddisk som inte finns? (Det är F: disken)
Vad är det här? Är det något virus eller vad kan det vara?

Öppen till lösningar eller diskussion, då det inte är något speciellt störande så är inte lösningen något att pressa på.
(ignorera att jag är lat och inte orkar fixa ordning med utrymmet på de fulla hårddiskarna )

Permalänk
Medlem

Du får skilja på partition och hårddisk.
En hårddisk kan bestå av flera partitioner (c:, d: etc. etc.)

Vad din F: disk är kan nog bara du svara på. Du kan väl kolla innehållet?
Igår var det en snubbe vars EFI-partition dök upp plötsligt efter att normalt ligga dold.
Kanske är det samma i ditt fall

Permalänk
Medlem

@Undie:
ah... varför inte jag tänkte på de är lite pinsamt hahaha.
Hmmm jag skaffade ju en ny hårddisk nyligen som jag fixade så att den är E:, antar F: är EFI partitionen av den då, för annars har jag ingen aning.
Tack för svaret iallafall, jag får la kolla vidare

Edit:
hittade vad det va, på min ssd (225 gb disken) var f: på som OEM-partition.
varför den helt plötsligt har visat sig vet jag inte men nu vet jag vad de är iallafall

Permalänk
Medlem

kör-->diskmgmt.msc så ser du vad du har.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mr_sQuinty:

kör-->diskmgmt.msc så ser du vad du har.

Eller Win+x och Disk Management, mycket snabbare

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hej

kör-->diskmgmt.msc så ser du vad du har.