Topre Type-s, ErgoDone(ErgoDox), Viterbi, Zealios mm..

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Topre Type-s, ErgoDone(ErgoDox), Viterbi, Zealios mm..

Tjena!

Tänkte rensa lite bland alla tangentbord jag har och har ett gäng jag kan tänkas skiljas med i förmån för nya projekt.

1. Realforce 87USW Type-S. Detta är i gott skick, viss shine på spacebaren. Annars ingenting att anmärka på. Detta är alltså ett orginal Type-S.

2. ErgoDone med Gateron reds, inte mycket att säga här egentligen. Det är en kopia rakt av från ErgoDox och fungerar hur bra som helst. Vita DSA-keycaps förljer med.

3. Viterbi, splittat ortholinear tangentbord med Gateron Silent Reds.
Mycket trevligt tangentbord som nog är det tystaste jag äger. Inga keycaps följer med. Möjligen kan vi deala till något så att du kan använda tangentbordet om du själv inte har några caps att tillgå.

4. Fullt fungerande Filco TKL PCB med Zealios 62g switchar + en påse med extraswitchar (kommer inte ihåg exakt hur många det är, men bör räcka till ett fullstort tangentbord).
Inget case eller caps kommer med detta. Så se det som ett köp av switchar, och har du ett Filco-kompatibelt case tillgängligt så har du ett Filco med Zeals.
Skulle det vara så att ni vill slänga in det i ett case så har jag ett gammalt CM Novatouch case som med lite vilja kan husera denna PCB.

Priser:
1. Bud börjar på 1500kr.
2. Bud börjar på 1400kr.
3. Bud börjar på 1000kr.
4. Bud börjar på 400kr.

Allt kan skickas med postens skicka lätt tjänst mot fraktkostnad (60~ kr).

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Utav ren nyfikenhet vad har hänt med caset för Filco TKL pcbn? eller köpte du den löst?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av shogou:

Utav ren nyfikenhet vad har hänt med caset för Filco TKL pcbn? eller köpte du den löst?

Caset finns kvar, men det sitter numer en Phantom PCB i det.

Är det någon som är extremt sugen på att få Filcot med case så kan jag överväga att köpa ett case löst till mitt Phanom och sälja Filco tangentbordet komplett.

Permalänk
Medlem

Har Filco PCB:n plate, stabilisatorer och de små costar-plupparna eller enbart PCB?

Om så är fallet tar jag det gärna för 400kr.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@maximm: Svar ja, förutom att något stabilisatorfäste (till tangenten) fattas, tror jag.
jag har kört med 1st fäste på alla tangenter utom space då jag ändå alltid trycker på samma sida om de andra tangenterna, så det är ingenting jag tänkt på direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

@maximm: Svar ja, förutom att något stabilisatorfäste (till tangenten) fattas, tror jag.
jag har kört med 1st fäste på alla tangenter utom space då jag ändå alltid trycker på samma sida om de andra tangenterna, så det är ingenting jag tänkt på direkt.

Ok! Släpper du det för 400kr+frakt? Vill gärna ha det innan helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig att sälja 48-50st av dina extra Zealios i påsen löst? Hur mycket skulle du vilja ha för dessa i så fall?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av maximm:

Ok! Släpper du det för 400kr+frakt? Vill gärna ha det innan helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, ska fundera på det. Och bara en heads up om du inte såg det från bilden. Det är ett ansi tangentbord!

Skrivet av Icte:

Kan du tänka dig att sälja 48-50st av dina extra Zealios i påsen löst? Hur mycket skulle du vilja ha för dessa i så fall?

Skrev lite tokigt, menade att de switchar som sitter på pcbn + de jag har i påse borde räcka till ett fullstort tangentbord. Och de switcharna skickar jag med till den som köper Filco PCBn.

Permalänk
Medlem

1600kr + frakt för 87USW

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av maximm:

Ok! Släpper du det för 400kr+frakt? Vill gärna ha det innan helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

500kr + frakt så släpper jag iväg det till dig. Kan gräva fram lite fästen till stabilisatorerna och skicka med novatouch caset om du vill mecka in pcbn där samtidigt också.
Skickar iväg det före sista inlämning imorgon och då bör paketet vara framme på fredag.
Deal?

Skrivet av Afrasbaba:

1600kr + frakt för 87USW

Noterat!
Vill du också ha grejerna innan helgen?
Avslutar isf budgivningen ikväll och dunkar iväg tangentbordet med posten före sista inlämning imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hmm, ska fundera på det. Och bara en heads up om du inte såg det från bilden. Det är ett ansi tangentbord!

Skrev lite tokigt, menade att de switchar som sitter på pcbn + de jag har i påse borde räcka till ett fullstort tangentbord. Och de switcharna skickar jag med till den som köper Filco PCBn.

Ahh då förstår jag, men tack ändå

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@huttala: Då det är ANSI är jag inte villig att ge mer än de 400kr+frakt. Säg till om du fortfarande är intresserad.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av maximm:

@huttala: Då det är ANSI är jag inte villig att ge mer än de 400kr+frakt. Säg till om du fortfarande är intresserad.

Det är ju trots allt startbud 400kr så har ingen bjudit över det ikväll (säg 21.00 så hinner vi lösa betalningsbiten före läggdags) så är det ditt!
Packar grejerna ikväll oavsett så det är redo att skickas imorgon före sista inlämning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Noterat!
Vill du också ha grejerna innan helgen?
Avslutar isf budgivningen ikväll och dunkar iväg tangentbordet med posten före sista inlämning imorgon.

Det skulle jag inte ha något emot. Kan swisha omgående efter avslutad budgivning om du ska ha iväg fler grejer redan under morgondagen.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Yes, avslutar klockan 21 ikväll på de objekt som har bud!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Filco PCB och Toprebrädan är nu sålt!

Permalänk

Bjuder 1400:- för 2. ErgoDone.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Alla tangentbord sålda.
Tack alla intressenter och köpare!