Permalänk

Har frågan lite om wordpress

Jag vet en sida som skapat med wordpress.
Sidan är inte lokal. URL:en till sidan kan jag inte säga.Men sidan jag kan kalla sida1.
Jag har min egen wordpress konto och har byggt två tre små demo sidor
Men jag vet inte hur man kan redigera den wordpress baserad sidan som skapades av någon annan. Jag har aldrig prövat och jag behöver koda och lägga lite funktioner till sidan1.

Måste jag veta sidans administratörens wordpress id och lösenord för att redigera sidans källkod?
Generellt, vad behöver jag ha och göra för att få tillgång(jag menar teknikst tillgång) att redigera wordpress baserad sidan?(det som inte jag har gjort och jag har ingen källkod)

Permalänk
Medlem

Hej!

Om du syftar på att sida1 inte är en Wordpress som du själv skapat eller installerat så behöver du självklart tillgång till administratörskontot på sida1.

Så har du inte tillgång till sida1 och du inte har några rättigheter att redigera innehållet så måste du be ägaren.

Är det något innehåll du vill få bort eller redigerat så be ägaren om detta.

Du kan inte redigera innehållet på en annan sida såvida du inte har tillgång till koden eller inloggningsuppgifter.

Hoppas jag tolkat dig rätt.
Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av BuruZ:

Hej!

Om du syftar på att sida1 inte är en Wordpress som du själv skapat eller installerat så behöver du självklart tillgång till administratörskontot på sida1.

Så har du inte tillgång till sida1 och du inte har några rättigheter att redigera innehållet så måste du be ägaren.

Är det något innehåll du vill få bort eller redigerat så be ägaren om detta.

Du kan inte redigera innehållet på en annan sida såvida du inte har tillgång till koden eller inloggningsuppgifter.

Hoppas jag tolkat dig rätt.
Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Så ni menar när jag startar wordpress program, jag måste ange inte min konto och lösenor och ange sidans administratörens konto och lösenord. Sant? Ägaren har själv sagt mig göra någonting för honom. Så behöver jag ingenting mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oehqoehfo:

Så ni menar när jag startar wordpress program, jag måste ange inte min konto och lösenor och ange sidans administratörens konto och lösenord. Sant? Ägaren har själv sagt mig göra någonting för honom. Så behöver jag ingenting mer?

Du finner (vanligtvis) inloggningssidan till Wordpress under "example.se/wp-admin".
Det här kan självklart skilja sig åt, och "bra" uppsatta Wordpress-installationer ser till att ändra det här.

Om inte så kan du testa besöka "sida1/wp-admin" och logga in med uppgifterna du fått av administratören/ägaren.

Permalänk
Skrivet av MrShizzle:

Du finner (vanligtvis) inloggningssidan till Wordpress under "example.se/wp-admin".
Det här kan självklart skilja sig åt, och "bra" uppsatta Wordpress-installationer ser till att ändra det här.

Om inte så kan du testa besöka "sida1/wp-admin" och logga in med uppgifterna du fått av administratören/ägaren.

tack sa mycket!