Permalänk
Avstängd

Läckta siffror - "2700x slår 8700k"

Har inte hunnit kolla igenom allt men det verkar som att det läckt lite siffror gällande 2700X med X470.

"AMD Ryzen 7 2700X, X470 Review Out, Beats i7 8700K in 7/10 Game Tests"

https://wccftech.com/amd-ryzen-7-2700x-x470-review-out-beats-...

Mycket intressanta siffror om dessa nu stämmer. Detta bör ju vara med icke-optimerade drivrutiner men detta var nog mer än vad jag hade förväntat mig när det gällde prestanda i spel. Det mest intressanta blir nog hur 2700x OC kommer prestera mot 8700k OC.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem

@tilted0113: wccftech brukar inte vara väldigt pålitliga, men av vad andra har skrivigt/sagt så ser det bra ut. Är bara att vänta och se när reviews kommer den 19:e.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk

Verkar inte så övertygande, i de 1080p -tester som 2700x är bättre än 8700k så är ändå 6700k eller i5 8400 högre upp i listan än 2700x.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

Det var ett dåligt test och konstigt uttalande, eller så är det jag som ser dåligt.
8700k är ju inte ens med i alla tester. 6 stycken som det ser ut.
Dessutom så får 2700X stryk av bla 6700k och 8400 och ryzen 5 1400 i några tester.
I vissa tester jämnförs bara 4st CPUer och 7700k är inte ens med?!
Nä jag tror jag inväntar bättre tester ja...

Permalänk
Medlem

Jag kör fram flakbilen, ni står för saltet?

Permalänk

Känns ju väldigt oseriöst utformat. Allt inte listat i alla tester och med ett grafikkort som flaskar cpu. Varför testar man med ett mellansegments grafikkort?

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Jag kör fram flakbilen, ni står för saltet?

Du klickade inte ens in dig på länken, vågar du erkänna?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Du klickade inte ens in dig på länken, vågar du erkänna?

Stämmer bra, varför skulle jag inte våga det?

Har inte följt med i den senaste ryktesspridning, men rätta mig gärna om jag har fel, det rör sig mest om tweaks av förra generationens arkitektur?

Jag har varit med i svängen förr, oavsett märke brukar dessa "refinements" sällan leda till banbrytande prestandaförbättringar, vilket titeln verkar vilja antyda. Är icke ett fan av desinformation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Stämmer bra, varför skulle jag inte våga det?

Har inte följt med i den senaste ryktesspridning, men rätta mig gärna om jag har fel, det rör sig mest om tweaks av förra generationens arkitektur?

Jag har varit med i svängen förr, oavsett märke brukar dessa "refinements" sällan leda till banbrytande prestandaförbättringar, vilket titeln verkar vilja antyda. Är icke ett fan av desinformation.

Äh, titeln är inte värre än rubriker som tekniksidor sätter när något har "läckt" eller när det handlar om rykten. TS säger även att om det stämmer. Du kanske menar just sidan wccftech och desinformation och då är jag helt med dig.

Testet i sig tycker jag ger väldigt konstiga resultat.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kronwalled:

Stämmer bra, varför skulle jag inte våga det?

Har inte följt med i den senaste ryktesspridning, men rätta mig gärna om jag har fel, det rör sig mest om tweaks av förra generationens arkitektur?

Jag har varit med i svängen förr, oavsett märke brukar dessa "refinements" sällan leda till banbrytande prestandaförbättringar, vilket titeln verkar vilja antyda. Är icke ett fan av desinformation.

Definiera "banbrytande".

Det var väl tidigt ganska givet HUR andra generationens ryzen skulle "se ut" men inte prestera.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tilted0113:

Definiera "banbrytande".

Det var väl tidigt ganska givet HUR andra generationens ryzen skulle "se ut" men inte prestera.

Jo, eftersom detta är en minivariant av en Intel "Tock" eller "Optimization" som det heter nuförtiden (eftersom tillverkningsnoden inte riktigt är ändrad).

Så den lilla prestandavinsten som finns är från de förbättringarna som är gjorda. Så högre klockfrekvens och lägre latens till minnet. Inget spännande ur den synpunkten alltså.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jo, eftersom detta är en minivariant av en Intel "Tock" eller "Optimization" som det heter nuförtiden (eftersom tillverkningsnoden inte riktigt är ändrad).

Så den lilla prestandavinsten som finns är från de förbättringarna som är gjorda. Så högre klockfrekvens och lägre latens till minnet. Inget spännande ur den synpunkten alltså.

Förstår fortfarande inte vad din poäng är. Tror knappast någon förväntade sig något "banbrytande" men att (om det nu stämmer) 2700x är en riktig konkurrent till 8700k betyder mycket både utifrån konsument-perspektivet idag och för konkurrensen och således utvecklingen i framtiden.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Äh, titeln är inte värre än rubriker som tekniksidor sätter när något har "läckt" eller när det handlar om rykten. TS säger även att om det stämmer. Du kanske menar just sidan wccftech och desinformation och då är jag helt med dig.

Testet i sig tycker jag ger väldigt konstiga resultat.

Som sagt, jag har varit med förut så det är knappast den enda artikeln i teknikvärlden som är under all kritik. Det var inget påhopp vare sig på TS eller AMD (som jag själv skulle föredra över Intel all things equal...). Sidan är heller ingen sida jag kan påstå mig vara bekant med, tråden råkade helt enkelt bara komma upp i "Nytt i forumet". Det finns gott om artiklar, "tester", och "läckor" som inte är värda uppmärksamheten, och i det här fallet var sannolikheten ganska hög att det låg något fuffens i buskarna.

Skrivet av tilted0113:

Definiera "banbrytande".

Det var väl tidigt ganska givet HUR andra generationens ryzen skulle "se ut" men inte prestera.

Det är väl subjektivt. Det senaste riktigt intressanta på CPU marknaden var väl just Ryzen, att se hur den skulle stå sig. Annars har det inte direkt hänt mycket på sisådär 7 år.

Var ju lika ointressant på GPU marknaden vad gällde 380/390-korten samt 500-serien.

Permalänk
Inaktiv

Vem bryr sig om speltester i högre upplösning än 320×200 monochrome (svartvit)?

Bortsett från detta skulle jag säga snarlik prestanda. Allt mindre än 5% är försumbart, 10% är bättre, mer än så och det börjar imponera.

Nå jag ser fram emot fler tester, det enda man kan dra från denna är att det ser bra ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kronwalled:

Som sagt, jag har varit med förut så det är knappast den enda artikeln i teknikvärlden som är under all kritik. Det var inget påhopp vare sig på TS eller AMD (som jag själv skulle föredra över Intel all things equal...). Sidan är heller ingen sida jag kan påstå mig vara bekant med, tråden råkade helt enkelt bara komma upp i "Nytt i forumet". Det finns gott om artiklar, "tester", och "läckor" som inte är värda uppmärksamheten.

Det är väl subjektivt. Det senaste riktigt intressanta på CPU marknaden var väl just Ryzen, att se hur den skulle stå sig. Annars har det inte direkt hänt mycket på sisådär 7 år.

Var ju lika ointressant på GPU marknaden vad gällde 380/390-korten samt 500-serien.

Jag har bara länkat till vad som står i artikeln, som ett diskussionsunderlag. Borde väl haft citattecken då i rubriken eftersom det verkar som att det har agiterat några personer här....

Alltså ibland vet jag inte vad folk förväntar sig.. Hur ofta ser vi "banbrytande" grejer dyka upp bara sådär? Det är likadant inom all typ av teknik, det är sällan man häpnas. Det handlar snarare om förbättringar med varje serie eller generation som kommer och vissa är mer imponerande än andra.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av tilted0113:

Jag har bara länkat till vad som står i artikeln, som ett diskussionsunderlag. Borde väl haft citattecken då i rubriken eftersom det verkar som att det har agiterat några personer här....

Alltså ibland vet jag inte vad folk förväntar sig.. Hur ofta ser vi "banbrytande" grejer dyka upp bara sådär? Det är likadant inom all typ av teknik, det är sällan man häpnas. Det handlar snarare om förbättringar med varje serie eller generation som kommer och vissa är mer imponerande än andra.

Jag insåg inte ens att du var TS när jag svarade i senaste posten. Anser du att min ton var otrevlig (för det var inte meningen)? Det enda jag ville antyda var att artikeln, dess innehåll, och dess rubrik troligtvis är uppblåst trams, inte att ämnet i sig saknar diskussionsvärde.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kronwalled:

Jag insåg inte ens att du var TS när jag svarade i senaste posten. Anser du att min ton var otrevlig (för det var inte meningen)? Det enda jag ville antyda var att artikeln, dess innehåll, och dess rubrik troligtvis är uppblåst trams, inte att ämnet i sig saknar diskussionsvärde.

Nej verkligen inte, jag hade tänkt att dubbelcitera.

Jag håller själv med att man bör ta innehållet i artikeln med en nypa salt - men hur som helst tycker jag det är intressant och det var mest det som var syftet med tråden. Man kan diskutera resultaten utan att vifta med en flagga där det står "AMD ÄGER INTEL NU".

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tilted0113:

Förstår fortfarande inte vad din poäng är. Tror knappast någon förväntade sig något "banbrytande" men att (om det nu stämmer) 2700x är en riktig konkurrent till 8700k betyder mycket både utifrån konsument-perspektivet idag och för konkurrensen och således utvecklingen i framtiden.

Tycker du inte att det saknas väldigt mycket i deras tester? (Dom använder ett GTX 1070 för testerna...)

Vär har källkritiken tagit vägen?

Skrivet av tilted0113:

Jag har bara länkat till vad som står i artikeln, som ett diskussionsunderlag. Borde väl haft citattecken då i rubriken eftersom det verkar som att det har agiterat några personer här....

Alltså ibland vet jag inte vad folk förväntar sig.. Hur ofta ser vi "banbrytande" grejer dyka upp bara sådär? Det är likadant inom all typ av teknik, det är sällan man häpnas. Det handlar snarare om förbättringar med varje serie eller generation som kommer och vissa är mer imponerande än andra.

Vet du något alls om hur WCCFtech arbetar? Vet du att dom är ansedda som den värsta ryktes-spridaren på Internet gällande hårdvara? Vet du att dom är bannlysta från många subreddits just för denna anledningen?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tycker du inte att det saknas väldigt mycket i deras tester?

Vär har källkritiken tagit vägen?

Vet du något alls om hur WCCFtech arbetar? Vet du att dom är ansedda som den värsta ryktes-spridaren på Internet gällande hårdvara? Vet du att dom är bannlysta från många subreddits just för denna anledningen?

Har jag på något sätt antytt att saken är slagen i sten nu, med de testerna som presenteras i artikeln?

Vad är ditt problem? Uppenbarligen har någon genomfört tester med ett 2700x på X470 - det i sig anser jag vara intressant - oavsett vem som presenterat det eller hur testerna är genomförda. Med det menar jag att de inte är så omfattande som testerna kommer vara 19 april men tillräckligt för att det ska vara intressanta diskussioner kring det som framgår i artikeln.

Har du käkat taggtråd till lunch eller? Om du inte är intresserad öht, vad gör du i denna tråden?

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tilted0113:

Har jag på något sätt antytt att saken är slagen i sten nu, med de testerna som presenteras i artikeln?

Vad är ditt problem? Uppenbarligen har någon genomfört tester med ett 2700x på X470 - det i sig anser jag vara intressant - oavsett vem som presenterat det eller hur testerna är genomförda. Med det menar jag att de inte är så omfattande som testerna kommer vara 19 april men tillräckligt för att det ska vara intressanta diskussioner kring det som framgår i artikeln.

Har du käkat taggtråd till lunch eller? Om du inte är intresserad öht, vad gör du i denna tråden?

Alltså, det här är snarare ditt problem än någon annans. Jag får alltså inte vara kritisk i diskussionen?

Visst är det intressant men det är ju så missvisande och så fel testat. Okej, jag ska lista mina problem med detta test.

1. 6700K vinner över 8700K i många av graferna (???).
2. Testerna är utförda med ett GTX 1070...
3. Dom är inte konsekventa med deras minnesfrekvenser. Varje processor har fått sin unika klockfrekvens.
4. Ingen minimum FPS i graferna.
5. Överklockingsresultaten säger absolut ingenting eftersom dom inte nämner några parametrar.

Jag säger absolut inget negativt om varken AMD eller Intels processorer här. Det jag kritiserar starkt är WCCFtech och den där spanska sidans testmetoder.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Alltså, det här är snarare ditt problem än någon annans. Jag får alltså inte vara kritisk i diskussionen?

Visst är det intressant men det är ju så missvisande och så fel testat. Okej, jag ska lista mina problem med detta test.

1. 6700K vinner över 8700K i många av graferna (???).
2. Testerna är utförda med ett GTX 1070...
3. Dom är inte konsekventa med deras minnesfrekvenser. Varje processor har fått sin unika klockfrekvens.
4. Ingen minimum FPS i graferna.
5. Överklockingsresultaten säger absolut ingenting eftersom dom inte nämner några parametrar.

Jag säger absolut inget negativt om varken AMD eller Intels processorer här. Det jag kritiserar starkt är WCCFtech och den där spanska sidans testmetoder.

1. Tack för att du för första gången i denna tråden är lite konstruktiv.
2. Du får vara hur kritisk du vill, men var inte det gentemot mig. Tonen i dina inlägg är mindre trevlig. Du får det att låta som att jag inte delar din uppfattning om synen på wccftech.
3. Din ton verkar tycka att det inte finns ett diskussionsunderlag utifrån den artikeln (vilket är syftet med denna tråden - och inte att hurra och celebrera över testresultaten) utan att man helt och hållet bara ska skita i det som framkommer.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem

wccftech... eh nej det är ingen läcka det är en sida som alltid har spridit missinformation, teknik världens egen fox news är vad dom är.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

wccftech... eh nej det är ingen läcka det är en sida som alltid har spridit missinformation, teknik världens egen fox news är vad dom är.

Dom länkar dock till sidan där dom plockat resultaten ifrån:
https://elchapuzasinformatico.com/2018/04/review-amd-ryzen-7-...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tilted0113:

1. Tack för att du för första gången i denna tråden är lite konstruktiv.
2. Du får vara hur kritisk du vill, men var inte det gentemot mig. Tonen i dina inlägg är mindre trevlig. Du får det att låta som att jag inte delar din uppfattning om synen på wccftech.
3. Din ton verkar tycka att det inte finns ett diskussionsunderlag utifrån den artikeln (vilket är syftet med denna tråden - och inte att hurra och celebrera över testresultaten) utan att man helt och hållet bara ska skita i det som framkommer.

2. Hur kan du tolka att det jag skrev var riktat åt precis dig? Citat betyder inte att det är ditt inlägg jag svarar på, utan man kan lägga till information i detta.

Att jag klagar på källkritik är det allmäna användningen av WCCFtech som jag har väldigt mycket emot. Den mängden dålig info som kommer från den sidan är helt galen. Även att använda deras sida som diskussionsunderlag är inget jag är ett fan av just på grund av detta. Det hade varit bättre och länka den spanska sidan direkt.

3. Ja, alltså.... egentligen? Det är väl det som är grejen när man märker att det finns så mycket fel i resultaten som sidan presenterat. Jag menar, det är ganska vanligt detta. Varje gång det släpps något nytt läcks det info innan som är av tveksam kvalité och som hittills aldrig har representerat den slutliga produkten. Det har ökat under de senaste åren men det är något jag upplevt under alla mina år på Swec.

WCCFtech skriver så mycket med sensationella rubriker och det länkas aldrig här i forumen längre. Så det är därför man blir lite purken när det dyker upp trådar som kommer från sidan. Nu läste jag tyvärr igenom sidan också och dom har ju verkligen inte läst på sidan dom skrivit om. Exempelvis

"Finally we come to the overclocking performance of the chip, the reviewers managed to push it to 4.3GHz on all 8 cores using an H80i GT."

Fast det gjorde dom inte, läser man på sidan står det i stor röd text "they are not stable" utan dom fick köra på 4.19Ghz. Likadant med strömförbrukningen som dom också har misstolkat, något som också är ett tveksamt resultat från spanska sidan.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Dom länkar dock till sidan där dom plockat resultaten ifrån:
https://elchapuzasinformatico.com/2018/04/review-amd-ryzen-7-...

jaså men hur bra är den där sidan då? sitter o kollar på deras tester och dom testar 2700x mot 1700x men borde det inte vara 1800x eftersom 2700x är motsvarigheten till 1800x?

och jag kan inte se vart dom skulle fått sitt 2700x ifrån heller för dom säger att amd inte har skickat det till dom men dom nämner inte vart chippet kommer ifrån annat än så.

och testerna varierar ganska otroligt också, 8700k förlorar mot 6700k?
och i tomb raider vinner ett 8400 över allt annat? eh..va?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jaså men hur bra är den där sidan då? sitter o kollar på deras tester och dom testar 2700x mot 1700x men borde det inte vara 1800x eftersom 2700x är motsvarigheten till 1800x?

och jag kan inte se vart dom skulle fått sitt 2700x ifrån heller för dom säger att amd inte har skickat det till dom men dom nämner inte vart chippet kommer ifrån annat än så.

och testerna varierar ganska otroligt också, 8700k förlorar mot 6700k?
och i tomb raider vinner ett 8400 över allt annat? eh..va?

Gamersnexus har haft sina 2000 serie processorer & moderkort under mycket lång tid och har haft sina tester färdiga men dom håller sig till 19:e april embargot. Detta trots att AMD inte är de som levererat chippen till Gamersnexus.

Med andra ord finns det tillgång på dessa processorer på andra ställen än bara direkt från AMD

Angående Tomb Raider resultatet är det känt sedan första Ryzen släppet att det spelet absolut inte lirar som det ska med för många kärnor, det har blivit bättre men förra vändan presterade en 2c/4t bättre än en högre klockad 4c/8t i just ROTTR.

2700x kunde testas mot både 1700, 1700x & 1800x. Det är dock inte så svårt att placera ut 1800x i resultat då den faller mellan dom

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd

Märkte precis en ganska rolig grej med det där testet och rubriken från WCCFtech.

Lika gärna som dom skriver

Citat:

...Ryzen 7 2700X, which has managed to outperform the i7 8700K in no less than 7 out of 10 gaming tests conducted.

Kan man med exakt samma resultat skriva såhär

Citat:

...Intel i7 6700K, which has managed to outperform the Ryzen 7 2700X in no less than 5 out of 10 gaming tests conducted.

Bara det är ju ett tecken på att något är väldigt, väldigt fel.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv

WCCFtech använder väl sig av clickbait? De är extremt tidiga med nyheter, långt före de flesta andra och de har även fler nyheter. Det finns flera sätt att lösa detta på som att anställa väldigt många skribenter, men den allra enklaste lösningen är att dra ner på kvalitén på nyheterna. Så häng er ej upp på rubriken, då den är till för att få folk att läsa.

Sedan förstår jag inte varför alla som läcker tester alltid ska vara så bristfälliga, jag tycker mig ha sett detta för många gånger nu och det var exakt samma med Ryzen 1. Det kom flera dåliga tester innan dagen då de fick visas.
Det finns heller ingen mening med att ljuga i en test om en produkt om svaret kommer nästa vecka, om man bortser från just clickbait.

Permalänk
Medlem

Jag tar det med en nypa salt. Kul om det stämmer, men just nu känns det som att skumma sidor tävlar i clickbait om 2000-serien, eftersom alla naturligtvis är väldigt nyfikna.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

https://wccftech.com/amd-hbm-fury-x-fastest-world/

Det är väl ungefär så här wccftech får fram sina siffror ><

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!