Permalänk
Medlem

Garanti - Lenovo y520 tower

Hej

Mitt första inlägg, köpt en Lenovo y520 tower för icke spelbruk. Funkar bra för detta.
I Lenovo Vantage ser man datum för Grundläggande Garanti, blir detta aktiverat vid första inloggning?
Det datum som står i min informationen där stämmer inte med min installation/aktivering.

Permalänk
Medlem

Du kanske kan titta upp på Lenovos hemsida om du kan hitta din produkt där, och se hur det står till med garantin ?

https://pcsupport.lenovo.com/vn/sv/warrantylookup

Permalänk
Medlem

I Lenovo Vantage står information om datorn och diverse saker. Bland annat Grundläggande garanti, ville ej veta vad som ingår i garantin utan när den börjar gälla. Den är köpt nyligen men i Lenovo Vantage står ett datum typ 6 månader sedan. undrar bara om jag fått en maskin som blivit returnerad av tidigare köpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders58:

I Lenovo Vantage står information om datorn och diverse saker. Bland annat Grundläggande garanti, ville ej veta vad som ingår i garantin utan när den börjar gälla. Den är köpt nyligen men i Lenovo Vantage står ett datum typ 6 månader sedan. undrar bara om jag fått en maskin som blivit returnerad av tidigare köpare.

Jag vet att iallafall hos HP, så kan den informationen som står i programmet vara felaktigt i vissa fall, men om man kontaktade HP och kan visa när man köpt varan, så ska det inte vara något problem. Kanske är samma sak hos Lenovo. Ring o fråga Lenovo imorgon

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders58:

I Lenovo Vantage står information om datorn och diverse saker. Bland annat Grundläggande garanti, ville ej veta vad som ingår i garantin utan när den börjar gälla. Den är köpt nyligen men i Lenovo Vantage står ett datum typ 6 månader sedan. undrar bara om jag fått en maskin som blivit returnerad av tidigare köpare.

Jo jag förstår det, tänkte om du kollade upp när garantin går ut så vet du om det står rätt till el inte. Garanti brukar väl standard vara 12 ifrån tillverkare om jag inte är helt fel ute.

Men orkar du inte kolla via deras hemsida, så får du ringa supporten imorgon.

Permalänk
Medlem

Datumen i programmet går efter när datorn tillverkades , dessutom brukar man lägga till två veckor för skeppning. Så ja, en dator kan stå på lager hos Elgiganten i ett halvår innan den säljs, det betyder inte att du tappat din garanti, utan den gäller från när du köpte datorn. Därför kommer programmet visa fel. Enda gången det visar rätt är när man köper datorn direkt från Lenovo då alla datorer byggs efter beställning rakt från dem.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro