Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Nej, jag ser inget problem. Jag har inte sett något "Ge oss mer pengar för att spela mindre av spelet" heller.

Problemet är väll att spelet i sig inte är tillräckligt bra för att man ska behöva spela igenom allt, utan det har skapats utfyllnad enbart för att kunna ta betalt för att slippa detta, det är ju precis det utvecklaren säger.

Har inte själv köpt spelet, men spelade hos en kompis i ca 4h och tycket väl att spelet var okej, det känns verkligen som ett Ubisoft spel och vad allt det innebär på gott och ont.

Men personligen skulle jag hellre spela om The Witcher 3 för 5:e gången innan jag plöjer ned mer tid i Far Cry 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Nej, jag ser inget problem. Jag har inte sett något "Ge oss mer pengar för att spela mindre av spelet" heller.

Inte jag heller, har inte märkt av något av just detta. Detta spelet är ett bra optimerat och galet roligt Har precis ktagit hand om John Seed och vilken resa det är, nu är det uppstädningsarbeten som pågår innan jag går vidare till nästa region Så jäkla grymt...3440x1440 Ultra snittar runt 80fps = Nöjd med det då monitorn är 100Hz

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Är du säker på det? De flesta andra Far Cry stödjer inte 16:10.

Vad har du för skärm och upplösning?

Ja jag är helt säker, i menyn är det 16:9 men i spelet är det 16:10. Jag har en Dell U2415 med upplösning 1920x1200.

Permalänk
Medlem

Har spelat en del coop och stötte på en rolig bugg. Jag dog och spawnade in igen. Men min polare såg mig som en död ragdoll som gled runt på marken och bara studsade när jag hoppade. Han fick ingen luft så som han skrattade. Han ringde upp mig med facetime så att jag kunde och fy fan vad jag garvade.
Riktigt kul spel, men det går så långsamt framåt eftersom vi hela tiden måste prova grejor.

Edit: typ så här
https://youtu.be/f1Pn9HQEeg8

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Avstängd

En fråga om spelet,är min son som har det.
Det kraschar ibland helt random för honom.
Han spelar endast med 1 kompis.(Tror det är coop?)
Någon gång har han kunnat spela 2 timmar i sträck.
När han skulle visa spelet för mig,crascha det efter 10 min.
Någon som upplevt samma problem?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

ny på forumet o vet ej vad jag ska göra, far cry 5 felkod

Hej, jag laddade ned farcry 5 i måndags för att spala det dagen efter när det kom ut, men det ville inte starta dagen efter och det kom upp en felkod "kodkörningen kan inte fortsätta eftersom det inte går att hitta VCRUNTIME140.dll. Prova att installera om programmet."
Jag googlade runt lite, det kändes som att det var ett relativt normalt problem och hyfsat lätt att fixa så försökte själv.
Såg på youtube att dll filen skulle finnas i två olika mappar som båda ligger under "windows" fliken där man har sitt operativ system, dom två mapparna heter "system32" och "sysWOW64".
Jag kollade om jag hade en fil som hette "VCRUNTIME140.dll" och det hade jag enbart i "sysWOW64".
Så jag la till dll filen i den och startade om datan och försökte starta spelet. Då kom det upp en annan felkod som.. "det gick inte att starta programmet korrekt (0xc000007b). Klicka på OK för att stänga Programmet".
Efter det tog jag bort de jag ändrade så att det var som hur jag startade.

Jag har frågat Microsoft men dom stängde så hann aldrig komma nån riktig vart.

jag har sätt en del youtube klipp och läst på några typ nyhets sidor om det, här är länken till den youtube video som jag försökte efter https://www.youtube.com/watch?v=-R3LuYNQf98

till alla andra spel jag spelar så har det aldrig varit några problem och är inte några problem nu för den delen.

Hoppas att någon kan hjälpa mig skulle vara guld!!
MVH Albin B

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalbinborgstrom:

Hej, jag laddade ned farcry 5 i måndags för att spala det dagen efter när det kom ut, men det ville inte starta dagen efter och det kom upp en felkod "kodkörningen kan inte fortsätta eftersom det inte går att hitta VCRUNTIME140.dll. Prova att installera om programmet."
Jag googlade runt lite, det kändes som att det var ett relativt normalt problem och hyfsat lätt att fixa så försökte själv.
Såg på youtube att dll filen skulle finnas i två olika mappar som båda ligger under "windows" fliken där man har sitt operativ system, dom två mapparna heter "system32" och "sysWOW64".
Jag kollade om jag hade en fil som hette "VCRUNTIME140.dll" och det hade jag enbart i "sysWOW64".
Så jag la till dll filen i den och startade om datan och försökte starta spelet. Då kom det upp en annan felkod som.. "det gick inte att starta programmet korrekt (0xc000007b). Klicka på OK för att stänga Programmet".
Efter det tog jag bort de jag ändrade så att det var som hur jag startade.

VC runtime ska installeras när man installerar spelet. Om de inte gjort dert, prova gör en reparation av FC5, den kommer installera om de saker som krävs då. I Uplay högerklickar du på spelet och väljer "Verify files..." för det.

Du kan också hitta installationsfilerna för bland annat VC (det är alltså Microsofts Visual C++ runtime-filer) i mappen där spelet är installerat. Så gå till din mapp för Uplay och sen undermapparna "games\Far Cry 5\Support\Software". Där finns installationsfilen separat. Om det inte löser probelen så vet jag inte. Kontakta UBIsoft support kanske?

Version 14 av VC runtimes är senaste versionen. Du kan hitta dem i kontrollpanelen program som "MS Visual C++ 2017..."

Permalänk

@Buio: Tack så mycket testar nu!!

Permalänk
Medlem

Bara en liten "heads up":

Spelet fungerar inte med AMD Phenom proppar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHead:

Bara en liten "heads up":

Spelet fungerar inte med AMD Phenom proppar.

Det är ju Phenomenalt dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Sweclockers har en ordentlig test idag om vad som behövs när det gäller kravt i datorn.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Hittade en bil med en .50 kulspruta monterad. Åkte sen runt med en companion som skötte ksp. Allt motstånd sköts i småbitar. Får skaffa repair perk så jag kan hålla det igång, var kul så länge bilen höll.

Jag har två saker som jag inte är jättefan av.

Först och främst perks, man måste göra challenges för att få dem. Det är något jag inte gillar, eftersom man då måste börja kolla i en lista och jaga "achievements". Det är emot min spelstil, jag har aldrig brytt mig om sådant i spel, men nu är det ett tvång för att få perks.

Den andra saken är tvingade sekvenser som kommer för ofta eller med dålig tajming. Jag förstår att de lagt in det för att föra storyn framåt. Men för min del kom de på ställen som störde min gameplay, t.ex. precis efter att jag befriat basen där Cheeseburger är. Blev drogad direkt efter och hamnade i en mellansekvens vilket avbröt mitt pågående uppdrag tvärt. Jag som ville rädda björnen!

Permalänk
Skrivet av Buio:

Hittade en bil med en .50 kulspruta monterad. Åkte sen runt med en companion som skötte ksp. Allt motstånd sköts i småbitar. Får skaffa repair perk så jag kan hålla det igång, var kul så länge bilen höll.

Jag har två saker som jag inte är jättefan av.

Först och främst perks, man måste göra challenges för att få dem. Det är något jag inte gillar, eftersom man då måste börja kolla i en lista och jaga "achievements". Det är emot min spelstil, jag har aldrig brytt mig om sådant i spel, men nu är det ett tvång för att få perks.

Den andra saken är tvingade sekvenser som kommer för ofta eller med dålig tajming. Jag förstår att de lagt in det för att föra storyn framåt. Men för min del kom de på ställen som störde min gameplay, t.ex. precis efter att jag befriat basen där Cheeseburger är. Blev drogad direkt efter och hamnade i en mellansekvens vilket avbröt mitt pågående uppdrag tvärt. Jag som ville rädda björnen!

Jag har aldrig känt att jag behöver kolla i listan över vilka utmaningar man behöver göra men klarar ändå ganska många titt som tätt och får ganska många perk points men visst, vill man göra alla/ låsa upp alla perks så är det ju inte omöjligt att man behöver kolla.

Problemet är väl att det alltid finns så mycket att göra så var dom än hade lagt sekvenserna hade man alltid blivit avbruten.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHead:

Bara en liten "heads up":

Spelet fungerar inte med AMD Phenom proppar.

Har en Phenom FX-8350 och fungerar perfekt.
Om Phenom II vet jag däremot ingenting om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

Har en Phenom FX-8350 och fungerar perfekt.
Om Phenom II vet jag däremot ingenting om.

8350 är ingen Phenom utan FX (Piledriver)

Permalänk
Medlem

Har börjat köra spelet på hard från början istället och måste säga att det gjorde en enorm skillnad.
Nu får man verkligen kämpa. Nu krävs planering, smygande och många försök för att kunna ta ut camps utan att larmet går till skillnad från på normal där det gick enkelt att döda alla på första försöket utan någon strategi alls.

Kan dock ibland bli väl frustrerande svårt. Verkar som att fienderna lätt kan träffa en på avstånd även i tät vegetation och de jagar en som rabiata.
Men bra mycket roligare nu på högre svårighetsnivå så man får känslan av spänning och att tillfredställelse när man till sist klarar av att inta något.

En rätt irriterande bugg (antar jag) är dock att om man försöker ta något litet place (inte camp, utan något mindre ställe) och dör så spawnar man på samma ställe fast där stället är säkrat och fritt från fiender. Känner mig lite lurad på segern där. Jag vill inte få det gratis.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

@Bankai: Låter trevligt! Det sista som hände igårkväll var att jag skulle gå upp på ett berg och möta en snubbe som behövde hjälp, i den sydvästra zonen. Inom fem minuter har det då: Kommit en puma och attackerat en fiendepatrull, för att sen gå på mig. Kommit en cult-bil rullande rätt ut på åkern, följd av två andra bilar. Tar mig upp på vägen, nu börjar det bli mörkt. Börjar gå över vägen, kommer en lastbil körande, blir beskjuten, jag skjuter tillbaka. Sen, inom fem sekunder, kommer det tre cult-pickups sladdande, två framför, en bakom, alla skjuter, jag skjuter, boomer skäller och skjuter säkert han också, helt plötsligt ligger jag på rygg med en puma över mig, som jag får undan efter att den bitit mig i armen, jag reser mig upp och då blir jag skjuten i ryggen och dör. Aldrig varit med om ett sådant kaos. Men det var kul! Längtar dock efter stillsamheten som du pratar om, haha!

Edit: Spelet blev roligare på Hard, trots ovanstående!

Haha, precis. Drog också upp svårigheten till hard och det blev som ett helt annat spel.
Har inte kommit så långt än, men har blivit rejält frustrerad över uppdraget där man ska ta över the death van eller vad den nu hette.
Jag missade att skjuta föraren när den stod stilla så nu måste jag stoppa bilen i farten. Försökte skapa en stor roadblock med fordon av alla femtioelva fiendebilar som dök upp.
När jag till sist lyckats med det och dödat föraren så dyker det först upp en björn och sedan en grävling som biter ihjäl mig så jag måste börja om igen..suck..

Totalt kaos hela tiden och alla jagar en och verkar se och träffa en på en kilometers håll..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

Har en Phenom FX-8350 och fungerar perfekt.
Om Phenom II vet jag däremot ingenting om.

Som redan sagts så är FX-8350 ingen Phenom. Den sista va väl Phenom II 1100T med 6 kärnor

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Sådär, spelat igenom storyn nu, har mest en massa outposts och andra småuppdrag som jag ska spela igenom i co-op tror jag, spelet är mycket roligare när man är två som hittar på dumheter.

Jag gillade nog faktiskt detta spelet mest av de Far Cry jag spelat, de har strömlinjeformat saker som förut var eländigt att försöka ta sig igenom.

Däremot är storyn under all kritik, den går på sparlåga hela tiden och det känns verkligen som att det är 500 olika människor som skrivit 500 olika rader dialog till skurkarna, det finns ingen ordentlig röd tråd eller egentligen förklaring till varför de gör vad de gör, möjligen med undantag för Faith.

Dessutom är slut

/sluten VÄLDIGT dåliga, det finns inget slut som är ens i närheten av tillfredsställande, det är bara en massa elände och jag tycker inte riktigt spelet förtjänar att sluta på sådana negativa toner när resten av storyn är så mellanmjölk.

Dold text
Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Spelat det i ca 7h nu och älskar det verkligen. Story o allt så här långt är helt i min smak. Blev förvånad det flyter på så bra som det gör med. Kör med 3440x1440 med allt på Ultra och har allt mellan 68 - 120 FPS och min skärm är på 100Hz så är perfekt.

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av auToeXeC:

Spelat det i ca 7h nu och älskar det verkligen. Story o allt så här långt är helt i min smak. Blev förvånad det flyter på så bra som det gör med. Kör med 3440x1440 med allt på Ultra och har allt mellan 68 - 120 FPS och min skärm är på 100Hz så är perfekt.

Hur är Far Cry 5 jämfört med Witcher 3?

Permalänk

Hur mycket påminner spelet om föregångaren? Testade FC4 som var billigt på Steam, men känner efter några timmar att spelet känns rätt ointressant. En story som jag inte bryr mig om och i övrigt ett spel som känns som ett FPS som det går 13 på dussinet av.

Men det kanske är roligare att skjuta hillbillies?

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem

17 timmar nu är spelet slut! Var en rolig resa!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Nej verkligen inte.

Tänkte själv köpa vanliga utgåvan om det dyker upp något bra erbjudande på den snart.

Stämmer det att spelet tar 25 GB i anspråk på disk?

Med tanke på vad man får i Gold edition så håller jag inte med dig. Vet du ens vad som ingår?
De kommande 3 DLC verkar ju hur coola som helst!
https://www.youtube.com/watch?v=5QwW0jisKug
"Kämpa mot skräckinjagande zombier, skoningslösa Vietcong-soldater och muterade marsianska spindeldjur i tre nya berättelser".
Man får ju dessutom även Far Cry 3 (perfekt om man missat det tidigare), kompletta versionen. Allt detta för 750 kr hos elgiganten, bättre än så blir det knappast.

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Avstängd

Ett av de svagare Far Cry spelen IMO, grymt besviken på spawnade fiender överallt, övertrafikerade vägar och banal story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Hur är Far Cry 5 jämfört med Witcher 3?

Alltså det går bokstavligen talat inte att jämföra, jag menar det är två helt olika spel. Vad var du ute efter egentligen

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur man får tag på ammo om man bara vill ha till vapnen man använder för tillfället.
Hittar bara hur man fyller på för alla vapen och det blir så dyrt så jag har inte råd.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ett av de svagare Far Cry spelen IMO, grymt besviken på spawnade fiender överallt, övertrafikerade vägar och banal story.

Far Cry 5 är det bästa Far Cry jag spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Jag har aldrig känt att jag behöver kolla i listan över vilka utmaningar man behöver göra men klarar ändå ganska många titt som tätt och får ganska många perk points men visst, vill man göra alla/ låsa upp alla perks så är det ju inte omöjligt att man behöver kolla.

Kom på att man alltid verkar hitta Perk Magazines i Prepper Stashes. Så de är alltid bra att göra även om man inte behöver mer utrustning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ett av de svagare Far Cry spelen IMO, grymt besviken på spawnade fiender överallt, övertrafikerade vägar och banal story.

Tror någon kunde tycka tvärtom att det vore tråkigt om det inte fanns fiender överallt, den känslan fick man snabbt i FC3 och 4 oxå att det fanns ju inte tillräckligt med action då man började infiltrera baserna.

Roligast är ju ifall fienderna började på random attackera baserna man övertagit då och då, visserligen hände det då och då i det tidigare FC oxå men väldigt sällan. Nu har jag inte spelat FC5 ännu så kanske de har ändrat på det dock.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional