Asrock avtäcker grafikkortsserien Phantom Gaming

Permalänk
Melding Plague

Asrock avtäcker grafikkortsserien Phantom Gaming

Asrock är en tillverkare som tidigare riktat in sig på moderkort. I linje med tidigare uppgifter ger sig bolaget nu in på grafikkortsmarknaden och presenterar serien Phantom Gaming.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Trevligt! Då jag gillar Asrocks moderkort kommer det bli en närmare titt.

Permalänk
Medlem

Kan dom göra lika bra GPU'er som Moderkort kommer detta bli fint tror jag.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk

Vem fan vill ha en datorkomponent som är mystisk och oförutsägbar?

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Vem fan vill ha en datorkomponent som är mystisk och oförutsägbar?

Haha, jag reagerade också på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Vem fan vill ha en datorkomponent som är mystisk och oförutsägbar?

Samma typ av konsumenter som förbeställer spel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

@ghandpivot: Bra början eller? Någon från reklamavdelningen borde få gå...

Permalänk
Medlem

Första som slog mig var "Unpredictable".

Har dom rökt crack på marknadsavdelningen?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Asrock är lite som Gigabyte för mig, d.v.s produkter som aldrig sticker ut ur mängden vad gäller prestanda, ljudnivå eller temperatur. Och jag har inte ändrat uppfattning efter att ha sett vad som liknar en plastig och omodern kylardesign. Jag hoppas att framtida tester kan motbevisa mig, vi behöver konkurrens!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Har/hade inte Gainward redan en serie dem kallar Phantom?

Permalänk
Medlem

Phantom Gaming borde enbart få användas till just spel och inte mining I wish

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Har/hade inte Gainward redan en serie dem kallar Phantom?

Jo fast de var ju inga Phantom Gaming https://www.sweclockers.com/test/19569-gainward-geforce-gtx-9...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Asrock är lite som Gigabyte för mig, d.v.s produkter som aldrig sticker ut ur mängden vad gäller prestanda, ljudnivå eller temperatur.

Ehm, what? Asrock är de som gör de uddaste moderkorten på marknaden i min åsikt. Sedan har de även budget modeller idag som inte direkt sticker ut ur mängden men de har en tendens att ge ut rätt udda moderkort.

Roliga exempel:
ALiveDual-eSATA2. Ett moderkort med två olika chipsets på samma bräda.
775Dual-915GL. Ett moderkort med stöd för både AGP, PCI-E och iGPU.
P4 Combo. Ett moderkort med två olika sockets så man kunde välja vilken socket man ville köra.
X99 WS-E/10G. Ett moderkort med två stycken 10Gb/s nätverksportar och en NIC som kostar mer separat än vad hela moderkortet gjorde, resten var inte heller illa med svindyr PCI-E switch.
H110 Pro BTC+. Ett moderkort med 13 PCI-E portar. (Som sedan iofs slogs utav Asus B250 med 19 PCI-E portar.)
X99E-ITX/ac. Ett X99 moderkort i ITX format som de gjorde efter andra tillverkare sagt att det är nästintill en omöjlig kombination.

Sedan hela deras idé med ett läge för att tag bort fukt i datorn, även om dess nödvändighet är ifrågasättbar i de flesta situationerna.

Visst, de är inte lika vilda nuförtiden och det gäller iofs alla tillverkarna, men de kommer rätt ofta med riktiga utstickare.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Ehm, what? Asrock är de som gör de uddaste moderkorten på marknaden i min åsikt. Sedan har de även budget modeller idag som inte direkt sticker ut ur mängden men de har en tendens att ge ut rätt udda moderkort.

Roliga exempel:
ALiveDual-eSATA2. Ett moderkort med två olika chipsets på samma bräda.
775Dual-915GL. Ett moderkort med stöd för både AGP, PCI-E och iGPU.
P4 Combo. Ett moderkort med två olika sockets så man kunde välja vilken socket man ville köra.
X99 WS-E/10G. Ett moderkort med två stycken 10Gb/s nätverksportar och en NIC som kostar mer separat än vad hela moderkortet gjorde, resten var inte heller illa med svindyr PCI-E switch.
H110 Pro BTC+. Ett moderkort med 13 PCI-E portar. (Som sedan iofs slogs utav Asus B250 med 19 PCI-E portar.)
X99E-ITX/ac. Ett X99 moderkort i ITX format som de gjorde efter andra tillverkare sagt att det är nästintill en omöjlig kombination.

Sedan hela deras idé med ett läge för att tag bort fukt i datorn, även om dess nödvändighet är ifrågasättbar i de flesta situationerna.

Visst, de är inte lika vilda nuförtiden och det gäller iofs alla tillverkarna, men de kommer rätt ofta med riktiga utstickare.

Var inte X99 WS-E framtagen tillsammans med Asus?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Ehm, what? Asrock är de som gör de uddaste moderkorten på marknaden i min åsikt. Sedan har de även budget modeller idag som inte direkt sticker ut ur mängden men de har en tendens att ge ut rätt udda moderkort.

Roliga exempel:
ALiveDual-eSATA2. Ett moderkort med två olika chipsets på samma bräda.
775Dual-915GL. Ett moderkort med stöd för både AGP, PCI-E och iGPU.
P4 Combo. Ett moderkort med två olika sockets så man kunde välja vilken socket man ville köra.
X99 WS-E/10G. Ett moderkort med två stycken 10Gb/s nätverksportar och en NIC som kostar mer separat än vad hela moderkortet gjorde, resten var inte heller illa med svindyr PCI-E switch.
H110 Pro BTC+. Ett moderkort med 13 PCI-E portar. (Som sedan iofs slogs utav Asus B250 med 19 PCI-E portar.)
X99E-ITX/ac. Ett X99 moderkort i ITX format som de gjorde efter andra tillverkare sagt att det är nästintill en omöjlig kombination.

Sedan hela deras idé med ett läge för att tag bort fukt i datorn, även om dess nödvändighet är ifrågasättbar i de flesta situationerna.

Visst, de är inte lika vilda nuförtiden och det gäller iofs alla tillverkarna, men de kommer rätt ofta med riktiga utstickare.

Glöm inte deras senaste x399 moderkort i matx form faktorn. Tycker den sticker ut också. ASRock är ju ändå en tillverkare som aldrig varit rädda att släppa nichade och väldigt udda moderkort. Kanske kan dom ta detta även till GPU fronten? Vad sägs som ett frankensteinat grafikkort med 2 gpuer en från AMD och en från Nvidia? Skämt åsido hade nog ändå inte funkat med Nvidas nya partner program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Ehm, what? Asrock är de som gör de uddaste moderkorten på marknaden i min åsikt. Sedan har de även budget modeller idag som inte direkt sticker ut ur mängden men de har en tendens att ge ut rätt udda moderkort.

Roliga exempel:
ALiveDual-eSATA2. Ett moderkort med två olika chipsets på samma bräda.
775Dual-915GL. Ett moderkort med stöd för både AGP, PCI-E och iGPU.
P4 Combo. Ett moderkort med två olika sockets så man kunde välja vilken socket man ville köra.
X99 WS-E/10G. Ett moderkort med två stycken 10Gb/s nätverksportar och en NIC som kostar mer separat än vad hela moderkortet gjorde, resten var inte heller illa med svindyr PCI-E switch.
H110 Pro BTC+. Ett moderkort med 13 PCI-E portar. (Som sedan iofs slogs utav Asus B250 med 19 PCI-E portar.)
X99E-ITX/ac. Ett X99 moderkort i ITX format som de gjorde efter andra tillverkare sagt att det är nästintill en omöjlig kombination.

Sedan hela deras idé med ett läge för att tag bort fukt i datorn, även om dess nödvändighet är ifrågasättbar i de flesta situationerna.

Visst, de är inte lika vilda nuförtiden och det gäller iofs alla tillverkarna, men de kommer rätt ofta med riktiga utstickare.

Jag ägde ett sånt moderkort, eller nåt liknande iaf, som hade både AGP och PCI-E. Det var en bra ide en gång i tiden.

Jag är rätt säker på att de också hade nån modell med stöd för både ddr2 och ddr3.
Asrock gör intressanta grejjer

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Jag ägde ett sånt moderkort, eller nåt liknande iaf, som hade både AGP och PCI-E. Det var en bra ide en gång i tiden.

Jag är rätt säker på att de också hade nån modell med stöd för både ddr2 och ddr3.
Asrock gör intressanta grejjer

Kanske P43C-ME du tänkte på ? Stöd för både DDR3 och DDR2, men troligen inte samtidigt.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Ehm, what? Asrock är de som gör de uddaste moderkorten på marknaden i min åsikt. Sedan har de även budget modeller idag som inte direkt sticker ut ur mängden men de har en tendens att ge ut rätt udda moderkort.

Roliga exempel:
ALiveDual-eSATA2. Ett moderkort med två olika chipsets på samma bräda.
775Dual-915GL. Ett moderkort med stöd för både AGP, PCI-E och iGPU.
P4 Combo. Ett moderkort med två olika sockets så man kunde välja vilken socket man ville köra.
X99 WS-E/10G. Ett moderkort med två stycken 10Gb/s nätverksportar och en NIC som kostar mer separat än vad hela moderkortet gjorde, resten var inte heller illa med svindyr PCI-E switch.
H110 Pro BTC+. Ett moderkort med 13 PCI-E portar. (Som sedan iofs slogs utav Asus B250 med 19 PCI-E portar.)
X99E-ITX/ac. Ett X99 moderkort i ITX format som de gjorde efter andra tillverkare sagt att det är nästintill en omöjlig kombination.

Sedan hela deras idé med ett läge för att tag bort fukt i datorn, även om dess nödvändighet är ifrågasättbar i de flesta situationerna.

Visst, de är inte lika vilda nuförtiden och det gäller iofs alla tillverkarna, men de kommer rätt ofta med riktiga utstickare.

Absolut, du har en poäng där med alla dina exempel! Men De flesta av dessa är före min tid som datorentusiast och därför inget jag hade i tankarna när jag kommenterade.

Slutsatsen jag kan dra av ditt inlägg är att Asrock inte fokuserar på den breda massan där de flesta kanske väljer att bygga en renodlad gamingburk. Asrock brukar sällan enligt min erfarenhet vara förstahandsvalet när man väljer bland moderkort, just för att de mer etablerade tillverkarna (ASUS eller MSI) redan erbjuder samma eller bättre funktionalitet för priset. Kanske är jag fanboy eller så delar någon min åsikt?

Självklart är det roligt med udda produkter, det är inte det jag gnäller på!
Men jag skrev inlägget utifrån det vanligaste scenariot, och det är inte att folk letar moderkort med två socklar, två chipset, eller 13 PCIe-slottar

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Absolut, du har en poäng där med alla dina exempel! Men De flesta av dessa är före min tid som datorentusiast och därför inget jag hade i tankarna när jag kommenterade.

Slutsatsen jag kan dra av ditt inlägg är att Asrock inte fokuserar på den breda massan där de flesta kanske väljer att bygga en renodlad gamingburk. Asrock brukar sällan enligt min erfarenhet vara förstahandsvalet när man väljer bland moderkort, just för att de mer etablerade tillverkarna (ASUS eller MSI) redan erbjuder samma eller bättre funktionalitet för priset. Kanske är jag fanboy eller så delar någon min åsikt?

Självklart är det roligt med udda produkter, det är inte det jag gnäller på!
Men jag skrev inlägget utifrån det vanligaste scenariot, och det är inte att folk letar moderkort med två socklar, två chipset, eller 13 PCIe-slottar

Du är fanboy och har fel, AsRock är mycket populära med bra vrm för överklockning till exempel.
Mycket prisvärda kort som jag själv rankar högre än Asus etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@YamahaDGX630: Jag tycker oftast asrock har bäst bang for the buck när jag har valt ut de funktioner jag vill ha.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

Asrock gör mkt fina moderkort med de bästa VRM för bästa överklockningsresultat.
Skulle därför inte tveka att köpa en GPU ifrån dem.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Asrock är lite som Gigabyte för mig, d.v.s produkter som aldrig sticker ut ur mängden vad gäller prestanda, ljudnivå eller temperatur. Och jag har inte ändrat uppfattning efter att ha sett vad som liknar en plastig och omodern kylardesign. Jag hoppas att framtida tester kan motbevisa mig, vi behöver konkurrens!

Herregud vad inskränkt du låter!
Köp en Asrockprodukt nästa gång och upptäck en ny värld😃

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Herregud vad inskränkt du låter!
Köp en Asrockprodukt nästa gång och upptäck en ny värld😃

Haha, kanske får göra det

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Haha, kanske får göra det

Det tycker jag

Du kommer att bli väldigt nöjd!

PS: Kolla min sign

ASRock All in alltid här (och jo jag har testat alla andra tillverkare, Asus, MSI Gigabyt, EVGA etc men det är inget för mig)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Vem fan vill ha en datorkomponent som är mystisk och oförutsägbar?

Haha, det är ju coolt ju

Skämt åsido så tror jag tanken med "unpredictable" är att dom ska lansera produkter som folk inte förväntar sig. Än att dom ska lansera produkter som är "oförutsägbara", mycket märkligt ordval oavsett.

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad de presenterar, som många andra i tråden så är ASRock helt klart en aktör att räkna med, för min del är det den jag först och främst tittar på. Då mina behov ofta inte finns att tillgodose i mainstream-produkter. Just nu finns det ingen modell som erbjuder det jag söker, men jag hoppas innerligt att det kommer ett ASRock X470 á la Q!

Jag väntar med spänning på ett grafikkort från det röda lägret med hög energieffektivitet, så jag kan gå helt röd inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

Kanske P43C-ME du tänkte på ? Stöd för både DDR3 och DDR2, men troligen inte samtidigt.

Ja det är nog säkert just det där jag tänkte på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ah, my bad. Jag hade helt glömt att 'gaming' är ett prefix som förändrar allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 010721a:

Haha, det är ju coolt ju

Skämt åsido så tror jag tanken med "unpredictable" är att dom ska lansera produkter som folk inte förväntar sig. Än att dom ska lansera produkter som är "oförutsägbara", mycket märkligt ordval oavsett.

Asiater och engelska har en lång historia med svårförståeliga och förvirrande uttryck och översättningar.

Jag menar, vem kan glömma saker som "All your base are belong to us".

Permalänk
Medlem

Kul med större valfrihet!
Vågar man köpa något helt nytt bara innan man vet hållbarheten på de elektriska komponenter de använder sig utav? Eller så blir det köp bara de lyckas med kylning och ljudnivå. Jag förutspår coilwhine...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Aorus Master z390
CPU: i9-9900K 5,1ghz
GPU: 1080 SLI
RAM: 16Gb Trident Z RGB 3200CL14
Skärm: ASUS MG2790Q 1440p 144hz IPS