Svensk Windows 10 ställer om till engelskt tangentbord varje boot.

Permalänk
Inaktiv

Svensk Windows 10 ställer om till engelskt tangentbord varje boot.

Har ett problem som jag inte vet hur det ska lösas, har två användare på datorn och endast en av användarna har problemet, när man loggar in är inmatningsspråk / tangentbord satt till engelska, ändrar till svenska så fungerar det. Har satt svenska till default men nästa omstart är engelska där igen, har även tagit bort engelska som inmatning men det hjälper inte. Blir smått tokig på detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon107085:

Har ett problem som jag inte vet hur det ska lösas, har två användare på datorn och endast en av användarna har problemet, när man loggar in är inmatningsspråk / tangentbord satt till engelska, ändrar till svenska så fungerar det. Har satt svenska till default men nästa omstart är engelska där igen, har även tagit bort engelska som inmatning men det hjälper inte. Blir smått tokig på detta..

Testat att ta bort kontot och göra ett nytt?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Hej @anon107085!

Vem av användarna är administratör? I ett liknande scenario på min gymnasieskola där vi loggade in mot Windows med serverknutna konton, räckte det att en av administratörerna på lokal nivå utförde de steg du nämnde (ange SWE som standardlayout samt radera ENG som layout överhuvudtaget).

Visa signatur

ROG STRIX X470-F | 2700X @ 4.3GHz | 1080 Gaming X
Vengeance RGB Pro 32GB @ 3200MHz | MX100 512GB
Crystal 570X | RM750X | W10 Home | LG 34GN850
ATH-R70x | Addon T14 | Blue Yeti
XPS 15 9560 | Oneplus 8 Pro | LG C9 OLED 55"

Permalänk
Inaktiv

@AMD-FX: Inte ett alternativ tyvärr.

@Fredrikon2: den som har svenska från början, får testa där men har för mig att jag har gjort det redan