ASRock Z77 EXTREME4-M backplate (I/O shield)

Permalänk

ASRock Z77 EXTREME4-M backplate (I/O shield)

Hej på er!

Tänkte bara kolla om någon vet vart man kan få tag på nya I/O shields?
Har lyckats tappa bort min till mitt ASRock Z77 EXTREME4-M kort. Har sökt online och hittat liknande på www.io-shield.de men vet inte om man kan lita på sidan? Finns här någon som beställt därifrån? 21€ för en liten plåtbit känns dessutom liiiiite saftigt.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Oh! Snyggt! Tusen tack för rekord snabbt svar också

Ser nu dock att inte den specifikt verkar finnas... såhär ser den ut:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av carlfredrik:

Oh! Snyggt! Tusen tack för rekord snabbt svar också

Ser nu dock att inte den specifikt verkar finnas... såhär ser den ut:
https://www.dealstunter.nl/plaatjes/ds-Z77extreme4-m-kaal-3-.png

Vsg, men såg att det bara var en massa Asus plåtar..så lite fail från mig

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Kan bara hitta detta, men det är inte samma.

https://www.ebay.com/itm/ASRock-io-shield-blende-backplate-Z7...

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Ja det verkade vara svårt att få tag på, synd. Kanske får fila till någonting själv på något sätt annars.
Annars kanske köpa den som liknar originalet mest och sedan fila till hålen så att den passar så bra det går, det är ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Prova att titta på io-shield.de, de har massor av plåtar. Priserna är inte så billiga som på Ebay, men man riskerar inte att åka på Postnords "Kinaavgift" i alla fall.
Jag beställde härom dagen en plåt till mitt Asrock Z77 Pro4 som inte dykt upp ännu så jag kan inte uttala mig om kvalitén eller leveranstid, men de skickar från Tyskland så de går fortare än från Kina.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VII Hero <> Ryzen 5600X <> 32GB G.Skill Trident Z <> Gigabyte Radeon RX 6800 <> 2xSamsung 970 EVO 500GB @RAID0 <> 2xWD Black 2TB @RAID0 <> Fractal Design Meshify C

Permalänk
Skrivet av mickeo:

Prova att titta på io-shield.de, de har massor av plåtar. Priserna är inte så billiga som på Ebay, men man riskerar inte att åka på Postnords "Kinaavgift" i alla fall.
Jag beställde härom dagen en plåt till mitt Asrock Z77 Pro4 som inte dykt upp ännu så jag kan inte uttala mig om kvalitén eller leveranstid, men de skickar från Tyskland så de går fortare än från Kina.

Hittade inte den där. Kanske värt att maila dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlfredrik:

Hittade inte den där. Kanske värt att maila dem.

Har du tittat igenom alla plåtar som passar AsRock? Det kan finnas en plåt som är för ett annat moderkort men som även passar ditt, men kanske har ett extra hål för USB till exempel.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VII Hero <> Ryzen 5600X <> 32GB G.Skill Trident Z <> Gigabyte Radeon RX 6800 <> 2xSamsung 970 EVO 500GB @RAID0 <> 2xWD Black 2TB @RAID0 <> Fractal Design Meshify C

Permalänk
Skrivet av mickeo:

Har du tittat igenom alla plåtar som passar AsRock? Det kan finnas en plåt som är för ett annat moderkort men som även passar ditt, men kanske har ett extra hål för USB till exempel.

Bra ide! Hittade denna:
http://io-shield.de/de/io-shields/asrock/atx-blende-i-o-shiel...

Det enda som skiljer här är att jag har några fler en extra port vid USB 3.0 portarna så den borde funka med smärre modifikation.

Efter lite letande ser jag att faktiskt sjukt många ser snarlika ut, så här borde jag kunna hitta något som faktiskt passar. Tack igen för tipset!