Permalänk
Medlem

Ny gamingdator 15-20 000

Hej sweclockers!
Vände mig till er senast jag köpte en stationär dator för några år sedan och är väldigt nöjd så testar igen:)

Ska köpa en ny bärbar gaminglaptop.

Användning
Mest för dota 2 men vill även kunna spela mer krävande spel och känna att allt flyter på bra:) ssd är givet men känner också att ungefär 1tb i lagring hade varit bra då jag inte är så kunnig när det gäller att köpa till delar och liknande.
Tänkte inte koppla till någon skärm btw

Priskategori
15-20 000. Tänker att jag hellre vill lägga mer pengar nu och kunna ha datorn i några år och känna att den klarar av nya spel på så hög nivå som möjligt.

Min kunskap om vad jag ska tänka på när jag letar efter datorer är väldigt begränsad haha så vänder mig till er fellow gamers.. hade varit väldigt glad om ni hade några förslag på köpvärda datorer!

Har letad en hel del och dessa tyckte jag verkade lovande:

Dock fyndvara klass två så den är använd och har ingen erfarenhet av att köpa begagnade datorer men känns kanske lite riskabelt:)

https://new.webhallen.com/se/product/272873-ASUS-ROG-GL502VS-...

Sen denna men kanske borde gå upp till gtx 1070?

https://new.webhallen.com/se/product/277079-Asus-ROG-Strix-GL...

Permalänk
Medlem

Klass 1 fyndvara känns helt ofarligt då det oftast rör sig om folk som inte tänkte till innan köpet.

Klass 2 känns annorlunda för då har någon använt datorn och kommit fram till att man inte vill ha den. Det behöver inte vara något allvarligt men den har returnerats av en anledning.

Dock är GTX 1070 märkbart mycket bättre än GTX 1060. Det finns annars alternativ med Webhallen Configs egna laptops eller Alienware som någon nämnde har rabatt just nu. Annars är de snordyra.

Permalänk
Medlem

Kollade alienware och kommer köp en sån idag! Verkar väldigt prisvärd😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Givetvis väljer man en laptop med en 120hz skärm idagens läge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjorniz:

Kollade alienware och kommer köp en sån idag! Verkar väldigt prisvärd😊

Skickades från m.sweclockers.com

Då är du nog den första som köper Alienware av det skälet, brukar annars vara det som folk har emot Alienware, att dom tycker dom är för dyra för vad dom anser sig få Har dock själv köpt en Alienware laptop hyfsat nyligen, enda gaming laptopen som inte ser ut som den är gjord av en 12-åring för en annan 12-åring (förutom Aorus/Gigabyte då men dom verkar gett upp svenska marknaden). Dock Dell som står bakom numera vilket brukar innebära tveksam QC och utmärkt kundservice.

Permalänk
Medlem

Haha ja det låter nog lite konstigt! Hade dock ca 20% rabatt på alienware när jag gjorde min beställning så blev rätt prisvärt i slutändan gillar designen skarp. Som du säger rätt diskret:)

Väntar på att den ska komma! Blev en:
120hrzt skärm

256 ssd 1tb

7820hk

1070 gtx, hoppas jag inte ångrar mig var inne på 1080.. finns ju alltid en amplifier i framtiden om det behövs:)

Skrivet av improwise:

Då är du nog den första som köper Alienware av det skälet, brukar annars vara det som folk har emot Alienware, att dom tycker dom är för dyra för vad dom anser sig få Har dock själv köpt en Alienware laptop hyfsat nyligen, enda gaming laptopen som inte ser ut som den är gjord av en 12-åring för en annan 12-åring (förutom Aorus/Gigabyte då men dom verkar gett upp svenska marknaden). Dock Dell som står bakom numera vilket brukar innebära tveksam QC och utmärkt kundservice.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjorniz:

Haha ja det låter nog lite konstigt! Hade dock ca 20% rabatt på alienware när jag gjorde min beställning så blev rätt prisvärt i slutändan gillar designen skarp. Som du säger rätt diskret:)

Väntar på att den ska komma! Blev en:
120hrzt skärm

256 ssd 1tb

7820hk

1070 gtx, hoppas jag inte ångrar mig var inne på 1080.. finns ju alltid en amplifier i framtiden om det behövs:)

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter som du gjort ett bra val. AW är bra grejer.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Köpte själv en alienware 13” r3 förra vecka. Med oled skärmen. Då dom kör mycket med kuponger osv fick jag den för endast 9900:- inkl vat. Det var doxk pga jag hade startat en chat, dom vill ju sälja så dlm kan ge rätt bra rabatt. Det var en refurbished med 16gb, 7700hq, 256ssd och gtx 1060. Då dom inte skickar till Sverige fick jag en kompis syster att skicka den till mig.

Skickades från m.sweclockers.com