Recension: Packard Bell Fast Media Remote Control

Permalänk
Medlem

IR-mottagaren fungerar väl med andra enheter också, såsom en mobiltelefon?
I så fall ska jag slå två flugor i en billig smäll.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ni inte testade med ett dvd-program istället för bara mediaspelaren? Fast det är väl samma sak egentligen... Lika lätt att programmera eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Hur kommer det sig att ni inte testade med ett dvd-program istället för bara mediaspelaren? Fast det är väl samma sak egentligen... Lika lätt att programmera eller?

Jupp, det är busenkelt att programmera. Om man får tipsa om program så rekomenderar jag Girder, www.girder.nl , där finns det plugin till de flesta större mediaprogram

Dom har även ett utomordentligt trevligt forum som man kan fråga om hjälp till de flesta program och requesta funktioner

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

En kompis har en ATI-fjärr som han använder med uICE...

Han kan styra det mesta.

www.myhtpc.net är ett grymt bra HTPC-frontend om ni tänker använda en fjärr till HTPCn...

Den som vill ha stöd för myhtpc i uICE kan få en fil av mig...
http://happsburg.mine.nu/upload/myHTPC.uap
Lägg den i mappen apps i uICE.
Ändra sedan så att knapparna stämmer med din fjärr...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Glömsk

För att svara alla programmeringsfrågor "kan man göra det eller det" så är det självklart man kan! Det är en fråga om programmering helt enkelt.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

http://www.christersson.org/software_pccontrol.asp

T68 + BT-dongle + ovanstående programvara = Blåtandsfjärr!

Visa signatur

Sounds good. Looks good. Feels good too.

Permalänk
Medlem

Beställd!
Man kan ju inte missa det här för en så billig penning

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

hur lång kan sladden mellan datorn och ir-mottagaren vara tills det blir dålig mottagning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappa-Scan
För att kunna byta låtar i winamp så behövs ett tilläggsprogram till UICE.
http://www.mediatexx.com/download/addons.htm

man behöver inget tilläggsprogram. Det följer med i uICE direkt så att man kan byta låt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
IR-mottagaren fungerar väl med andra enheter också, såsom en mobiltelefon?
I så fall ska jag slå två flugor i en billig smäll.

Det beror på om den kan sända också, kan den bara ta emot så blir det svårt att få det att fungera med en telefon. Telefoner o många andra liknande ir-användande apparater vill ha någon typ av bekräftelse på signalerna, och om den inte får nån bekräftelse pga att mottagaren inte kan sända så går det ju inte.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
IR-mottagaren fungerar väl med andra enheter också, såsom en mobiltelefon?
I så fall ska jag slå två flugor i en billig smäll.

Som sagt mottagere... inte sändare.
Mobiler använder IRDA och sånt...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Jag kör snikvarianten med hemmabyggd mottagare för 20 spänn + en valfi fjärr. På så vis kan man använda en mycket bättre fjärrkontroll än den där som medföljer i paketet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
En kompis har en ATI-fjärr som han använder med uICE...

Han kan styra det mesta.

www.myhtpc.net är ett grymt bra HTPC-frontend om ni tänker använda en fjärr till HTPCn...

Den som vill ha stöd för myhtpc i uICE kan få en fil av mig...
http://happsburg.mine.nu/upload/myHTPC.uap
Lägg den i mappen apps i uICE.
Ändra sedan så att knapparna stämmer med din fjärr...

Du.. programmet var väldigt bra men det går inte att kolla på filmer i helskärm. När man väljer helskärm så går den ner till litet fönster efter ca 4 sekunder. Nåt man måste ställa in eller?

Permalänk

Hmm.. nu fick jag igång programmet. Felet låg i din config fil. Jag tog bort några change layout grejer på knapparna så funkade det bra.

Permalänk
Medlem

Trevligt sebbe1985 att du gillar programet... Sitter och donar med det ganska ofta.

http://happsburg.mine.nu/upload/myHTPC-swe.str är min svenska övsersätning av myHTPC.
Lägg den i myHTPCs mapp och gå in i config-programet och välj den filen under Display och sedan Language-file

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Trevligt sebbe1985 att du gillar programet... Sitter och donar med det ganska ofta.

http://happsburg.mine.nu/upload/myHTPC-swe.str är min svenska övsersätning av myHTPC.
Lägg den i myHTPCs mapp och gå in i config-programet och välj den filen under Display och sedan Language-file

Tack.. kan du adda mig på MSN? jag har lite frågor. sebbe1985@hotmail.com

Permalänk

Någon.. därute som vet?? När jag trycker på helskärm med musen i myHTPC så stannar det kvar i helskärm men när jag sedan använder min fjärrkontroll så blir det helskärm och sedan går den tillbaka till liten ruta. Varför? Programmet e skitbra om man bortser från det, och finns det nåt sätt att göra så att man kan spola i filmerna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbe1985
man behöver inget tilläggsprogram. Det följer med i uICE direkt så att man kan byta låt.

Vart någonstans hittar du det? Du menar väl inte bara att man skickar ner tangenten "B" och byter låt när winamp ligger överst?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappa-Scan
Vart någonstans hittar du det? Du menar väl inte bara att man skickar ner tangenten "B" och byter låt när winamp ligger överst?

Gå in på Actions i uICE, högerklicka sedan på fjärren (Min heter Fast Media Remote). Välj New Application och välj sedan Winamp. Bra va?

Permalänk

Men jag behöver hjälp!!!

"När jag trycker på helskärm med musen i myHTPC så stannar det kvar i helskärm men när jag sedan använder min fjärrkontroll så blir det helskärm och sedan går den tillbaka till liten ruta. Varför? Programmet e skitbra om man bortser från det, och finns det nåt sätt att göra så att man kan spola i filmerna?"

Blir tokig eftersom programmet e skitbra i övrigt!

Permalänk
Medlem

BSPlayer har fullt stöd för WinLirc! jävla elite program asså. fungerar hur bra som helst!

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk

"Det råder inga tvivel om att guds gåva till människan är att sitta - det är väldigt mycket behagligare än att stå och man kan arbeta bättre än om man ligger"

Det må vara bekvämt, men det är egentligen inte alls bra. Kroppen mår bättre av att stå även om det så klart behövs variation.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Prblemet där den går tillbaka från fullskärmsläge kan ha med inställningarna i uICE att göra.
Se till att du har valt rätt knappar i min uICE-profil. Det kan vara så att du har flera knappar som är ställda på samma sak typ select och enter. Fast den ena är ställd vald för myHTPC.
kolla runt lite...

EDIT: Det är inga problem att använda BSPlayer och uICE...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

lol

är detta ett skämt eller? hade en sån här för 4 år sedan när jag köpte min packard bell det va en 166mhzare ... lol plus att den jag har är skönare eftersom det är en gummispak istället för plast

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Hauppauge´s TV-kort - IR Mottagare går också lätt att programmera med ircon 2,14 (det som jag använder) kör den med Förstärkar-fjärren, kopplade kommandot till byta kanal-knapparna som används för radion eftersom de inte fyller funktion när man spelar annat än radio...

Fjärren är original till Yamaha´s 630RDS, den klarar även dvd,tv,video,satellit...
KÖP DEN

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk

Fjärren anlände idag *lycka*.

Aldrig mer måste jag stiga upp ur sängen o ta 2 steg för att byta låt / stänga av datorn

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk

någon som vet hur mna startar en egen webradio någon som kan hjälpa ?

Visa signatur

AnDyzz