Söker knäpptysta tangentbord, allting annat är sekundärt.

Permalänk
Inaktiv

Söker knäpptysta tangentbord, allting annat är sekundärt.

Som titeln säger, söker just nu knäpptysta tangetbord. Skrivkänslan, uthålligheten, utseendet etc, precis allting annat är sekundärt till detta. Ju tystare destå bättre. Skulle det finnas ett man inte ens kan höra hade jag blivit extatisk fast det tvivlar jag på i alla fall.

Hur ska man ens bära sig åt när man vill hitta ett riktigt tyst tangetbord? Tack på förhand för alla svar.

Permalänk
Medlem

Absolut tystaste jag kan komma på är ju ett projektions tangentbord: https://en.wikipedia.org/wiki/Projection_keyboard
Men då är det ju viktigt att underlaget är dämpande (typ tyg-musmatta).

Permalänk
Medlem

Touchscreen + skärmtangentbord...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Inaktiv

@loefet: Ser intressant ut, ska kolla närmare på sådanna. Är inte säker på om jag kommer kunna ha en sådan på mitt hörnskrivbord men tål att tänkas på att byta ut det! Tills dess uppskattas ytterligare tips! Tackar för ditt svar.

Permalänk
Inaktiv

@anon39067:
Om du inte vill bygga själv, så är nog ett silikon-tangentbord bland det tystaste du kan hitta serieproducerat.
(Förutom de tidigare nämnda skärm/projektionsvarianterna.)

Permalänk
Medlem

@anon257891: De glömde jag...
Jo de är också tysta, samt att de har kanske bättre träffsäkerhet på tangenterna, samt att alla tangenter sitter ju där de skall och inte är begränsade av projeceringsytan.

Garanterat värt att kolla upp.

Permalänk
Inaktiv

@anon257891: Hade ingen aning om att sådanna existerade. Skall köpas och testas direkt! Tack så mycket! Att bygga själv är också värt att tänka på i framtiden, men behöver just nu en snabb lösning. Åter igen, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@anon39067:
Om du inte vill bygga själv, så är nog ett silikon-tangentbord bland det tystaste du kan hitta serieproducerat.
(Förutom de tidigare nämnda skärm/projektionsvarianterna.)

Skrivet av anon39067:

@anon257891: Hade ingen aning om att sådanna existerade. Skall köpas och testas direkt! Tack så mycket! Att bygga själv är också värt att tänka på i framtiden, men behöver just nu en snabb lösning. Åter igen, tack!

tänk på att priset ökar med 100 kr innan du får det i handen (Fortfarande inte dyrt, men bara så du är medveten om det)

https://chrome.google.com/webstore/detail/aliexpress-plus-mom...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.