MSI GeForce GTX 1080 Gaming X HDMI 3xDP 8GB

Permalänk
Medlem

@Pekka: Tyvärr så tror jag inte att någon av oss lär få se några pengar från honom.
Alla här som har blivit lurade har polisanmält honom, enda sättet att få något tillbaka är isf om man själv drar honom inför rätta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr detsamma. Man kan alltid hoppas, för mig så är det inte så mycket om pengarna mer än att jag vill att han ska få konsekvenser för det han gjort. För min del så handlade det inte om lika pengar som vissa andra här. Jag kan tänka mig att ta honom till rätten men kostnaden för det lär bli mer än vad han är skyldig då vi alla är utspridda i landet

Permalänk
Medlem

Wieee även jag blev lurad nyss. Så jävla idiotiskt att förbetala men behövde ny processor akut så men det blev ju såklart lureri. Jag är mest förbannad att han får fortsätta hålla på men ja. Glömde även printscreena annonsen innan den var borta.
Det är väl kört antar jag, tråkigt som fan för det vore verkligen härligt om han fick sitt straff men det lär ju knappast hända..
(mitt var via blocket)
Snubben lär ju blåsa fel person tillslut ändå. Undrar hur jävla många han har lurat nu egentligen här och på blocket?

Permalänk
Medlem

Tyvärr verkar det som att dom på Blocket är helt efterblivna. Jag har personligen anmält där säkert 4-5 utav hans olika annonser utan större framgång. Ibland har det tagit dem över 3 tre dagar att ta bort hans annons. Deras säkerhetssystem är så gott som obefintlig.
Hur fan kan dom ha en återkommande kund som bedragare utan att kunna spärra honom från att annonsera där.
Det är bara att polisanmäla idioten och så får man hoppas att han får sitt straff till slut!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Är det datorkomponenter han säljer endast?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av noob85:

Är det datorkomponenter han säljer endast?

Verkar som det, även jag lyckades torska på ett 1080... Har också polisanmält men lär ju inte hända något

Permalänk
Medlem

Jag tror inte han bor kvar på adressen han står skriven på tyvärr. Ingen som vet var han bor nu?
Måste väl gå att ta reda på? Så många som han har blåst nu via blocket och även en hel del här på SweC så har han nog väldigt många ovänner..

Permalänk
Medlem

Han har lurat mig också.. Via blocket. Polisanmält.

Visa signatur

CPU I9 9900k @5.2 GPU 1080 Ti RAM 16GB 3200 14 14 14 32
2 x 480 push pull & 2x Alphacool VPP655 (EK-XTOP revo dual d5)

Permalänk
Medlem

Dom har fallit

Hej,

Jag blev också lurad av honom och polisanmälde. Nu har domen kommit och han är fälld för bedrägeri i 17 fall till skadestånd och skyddstillsyn. Falu Tingsrätt mål B1433-18.

Nu är det dags att ansöka till Kronofogden igen att få ut pengarna. Om någon har information om hans jobb, tillhörigheter eller sätt att kontakta honom så dela med er. Jag har två nummer till honom där han inte svarar.

0733979651
02360021

Och två adresser där han bott eller bor.

Kyrkvägen 3, 79015 Sundborn
Centrumvägen 1A, 79023 Svärdsjö.

Permalänk

Tja har blivit lurad utav han i söndags skickade honom 2500kr på ett Grafikkort 1070 gtx

här är annonsen :
https://www.blocket.se/dalarna/Asus_Geforce_1070_Strix_OC_8gb...

är det någon här som har fått pengar tbx på nått sätt ?

Permalänk
Medlem

@mentonlol: Tror inte det. Tyvärr svenska rättsväsendet är rent av skit vad det gäller frågor om bedrägerier.
Denna idiot har fått "skyddstillsyn" för 17 fall av olika bedrägerier. Några pengar finns inte och han skiter bokstavligen i det svenska rättssystemet. Frågan är hur många fler har drabbats förutom du sedan han fick sin "dom"...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk

Nu förstår jag ingenting. Är han igång igen med den här skiten??! Hur är det ens möjligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@FelixGustavsson: Lätt att förstå, den svenska rättssystemet är rent av skit.
Killen dömdes till skyddstillsyn, vilken i praktiken inte betyder ett skit. Så han är på banan igen och lurar nya offer.
Han är redan i kronofogden så han har inget att förlora...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk

Alexander Sjöberg sundborn

@Edin1984:

Jojomänsan Alexander Sjöberg kallar han sig -
förefaller som han är i farten igen.

30 år
Kyrkvägen 3
79015 SUNDBORN

VARNING !!! VARNING !!! Kriminellt svin! obS!! KÖP inget FRÅN DENNA PARASIT.
hans telefonnummer är 073-3979651

https://www.blocket.se/dalarna/GeForce_GTX_1060_gami__Evo_970... 24/2 19[/url]

han förefaller vara sjysst men -., slutar med kontakten då han tror sig ha klarat sig undan. ,

Permalänk
Medlem

Han håller på än... :(

Jag har nyligen blivit lurad av denne kuf.
Jag skulle behöva all information ni har, gärna kort på honom.
Vilken bil han har, om han har jobb, om han har familj, ja allt ni kan bidra med.

Han har sedan sista domen över 50 anmälningar igen på sig.

Maila gärna info på pwetterskog@hotmail.com.

Han står nu skriven på en adress i Gävle.

Här finns lite info:
https://mrkoll.se/person/Erik-Alexander-Sjberg-Kyrkvgen-3-Sun...

Hans personnr är: 19881116-751två
Han ska äga en Gammal Röd Golf CL sedan, årsmodell 1988, vet inte om den är i drift.

Hans nya nisch verkar vara bildelar.
Han scannar nu av köpesannonser på marketplace på facebook under användarnamnet Anne Lund.