Permalänk
Avstängd

Problem med mikrofon

Har som trådtiteln anger problem med mitt ljudkort, som är av den inbyggda typen:
High Definition Audio Codec RealTek ALC889

Det jag har problem med, är mikrofonen, och ja, jag har provat varenda drivrutin jag hittat, startade med den som finns på Gigabytes hemsida, moderkortet är ett Gigabyte GA-970A-UD3 rev 1.0

Sen har jag provat med alla drivrutiner från REALTEK som är nyare.

Det skumma är att 3 headset har samma problem, men dom funkar i en kompis dator, som har ett annat inbyggt ljudkort, dvs inte REALTEK.

Enda headset jag själv äger som funkar, är något billigt skit som är utan volymknapp, så ljudet är för lågt, samt att jag får ett väldigt "skräckfilmsliknande" eko när jag testar mikrofonen...

Alla tips emottages med tacksamhet!

/Mvh
Patrik

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Kanske beskriva vad du har för problem med mikrofonen?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk

Jag är tvungen att sitta på en gammal drivrutin ifrån tidigt 2016 för att mina lurar ska fungera perfekt i mitt MSI-moderkort. Allt annat gör så att micen fungerar uselt. Men har tyvärr inga tips på hur du ska få det att funka Har lagt av ex antal svordomar åt realtek under mina år.