Permalänk
Medlem

Tech Troopers

Jag har en intervju senare idag med företaget ”Tech Troopers”, men jag är lite osäker på om det här är ett seriöst företag.

Enligt annonsen erhåller man ”god” ersättning, och det står under kategorin deltidsjobb när det egentligen är behovsanställning.

Man kan ta både distansjobb och göra hembesök.
60kr innan skatt per distansjobb, man skall tydligen hinna med 2-3 distansjobb i timmen.

Sedan 300kr per hembesök.
Man har nån typ av försäkring kallad ”ansvarsförsäkring”, någon som vet vad det innebär?

Om jag får jobbet så delar jag på hela sveriges distansjobb med ca 45 andra techtroopers, vet ej hur många jag delar på hembesöksjobben med i min hemort.

Jag läste en av deras annonser där det stod att tio timmar i veckan var minimun, men till mig sa de att det inte fanns någon minimuntid, och att det ibland inte fanns jobb alls.

Min tjej stressar mig att ta det här jobbet, men jag tycker det verkar onödigt om jag ändå tänkt söka andra ”riktiga” jobb.

Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av tech troopers?

Mvh

Permalänk
Medlem

Du ska på intervju, du behöver knappast acceptera jobbet precis just nu.
Ställ dina frågor, lös igenom papper om du får något och gör beslutet då. Låter det okej för tillfället samt att du kan sluta om du vill så, varför inte? Mer pengar än inga pengar och du kan fortfarande söka jobb samtidigt om du så vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Jag fick jobb på Tech-Troopers under min högskoleutbildning. Då jag kunde lägga upp helt själv när jag ville jobba så blev det kvällar och helger vilket passade utmärkt då jag hade skola under dagarna.

Tech-Troopers har samarbete med Komplett och jobbet innebar mest att ringa till deras kunder och agera support åt dom för hårdvara (datorer och datorkomponenter som kunderna köpt från komplett)

Jobbade dock inte så mycket och tog inte så många uppdrag. Men det gav mig lite kött på benen och en liten merit till andra jobbet jag fick

Permalänk
Medlem
Skrivet av flippe_89:

Jag fick jobb på Tech-Troopers under min högskoleutbildning. Då jag kunde lägga upp helt själv när jag ville jobba så blev det kvällar och helger vilket passade utmärkt då jag hade skola under dagarna.

Tech-Troopers har samarbete med Komplett och jobbet innebar mest att ringa till deras kunder och agera support åt dom för hårdvara (datorer och datorkomponenter som kunderna köpt från komplett)

Jobbade dock inte så mycket och tog inte så många uppdrag. Men det gav mig lite kött på benen och en liten merit till andra jobbet jag fick

Tack för ditt svar, stod du för samtalskostnaderna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lennings:

Tack för ditt svar, stod du för samtalskostnaderna?

Skickades från m.sweclockers.com

Nope, har för mig att ersättning för detta ingick i lönen