Tävla och vinn ett Geforce GTX 1080 Ti med bredbandsleverantören Ownit

Permalänk
Medlem

Nöjespaket:
EN tjänst med samlat innehåll från HBO, Netflix, Spotify, Viaplay etc.
499:-/mån.

Mitt förslag är alltså baserat på att ISP upphandlar ett antal abonnemang som de sedan kan sälja vidare genom en egen samlad tjänst. Gärna med webgränssnit samt appar.

Permalänk
Medlem

Mitt förslag är simpelt,, men ändå inte.

IPv6 för privatpersoner

Det är dax att rulla ut detta nu, och genom att erbjuda detta som en separat service så kan man ta det långsamt, en kund i taget, samtidigt som ISP får tillfälle att se till att deras utrustning funkar som det skall utan att det blir strul för alla deras kunder.

Permalänk
Medlem

En "Familjecentral" där man kan lägga in familjemedlemarnas olika datorer telefoner osv i olika grupper. Sen kan man utifrån detta sätta olika filter på godkända sidor(porr och våldsfilter tex) Stänga av internetåtkomsten vissa tider eller sätta upp en månadspott med tillgängliga GB. Gärna i kombination med en hushållssysslorapp, där man kan bocka av olika saker man gjort i hemmet för att få fler GB att surfa för.
30-40 kr/mån kan det va värt om det är enkelt att använda (Tex förinställda åldersspann på blockeringar etc) Dock med möjligheten att kunna redigera själv.

Visa signatur

Fungerar inte våld, använd mer våld...

Permalänk

Erbjud en Mining tjänst (två egentligen)

En där användare kan binda sig att dela ut sin hårdvara och bredband nattetid för Mining och då få lägre månadskostnad för sitt Bredband, säg 200 kr.

Sen en tjänst där användare kan få betala för att få utnyttja den utdelade hårdvaran, säg 300 kr per månad.

Sen överlåter jag åt någon annan att göra den ekonomiska kalkylen och potentiella kundunderlaget..Och praktiska lösningen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaco8:

Vore häftigt om man kunde aktivera en orimligt hög nedladdningshastighet under en begränsad tid, till exempel 1-2 timmar / månad. Perfekt om man ska ladda ned ett spel på 45 GB, som jag gjorde häromdagen.

Som engångstjänst kanske det är värt några tior. Och sen ingår det alltid en "turbo" per månad.

Ja jävlar, att kunna aktivera 1Gbit ett par timmar när man vill tanka ett stort spel lite kvickt. Jag skulle nog byta direkt.

Permalänk
Medlem

Har sett många bra förslag (router, VPN, leasing m.fl.). Här är mitt egna : gå före i kön abonemang. Om man vet att man själv inte klarar av att fixa med nätet eller om problemen blir förstora så ska man kunna beställa en snabb tid genom "mina sidor". Efter beställning (en kort beskrivning - och jag menar kort!) Så får man ett sms där det står när leverantören ringer upp (garanti inom 10-15 min). Man blir uppringd och hjälpt.

Kostnad - jag skulle föredra om dessa personer får kanske 20 kr avdrag per månad, men istället får betala 69-99 kr för att gå förbi kön och få hjälp (förutsatt att problemet löses) per gång. Tror många skulle tycka detta var bra och de skulle nog vara berädda att betala för det (skulle jag varit).

Nr två: abonemang för olika civilstatus - man får mobil med Tinder inlagt om man är singel - padda med spel om man är barnfamilj - gamingdator om man tycker det är kul - möjligheterna kan göras oändliga. Genom att skräddarsy sitt abonemang så kan man även utrusta sitt hushåll med de tekniska prylarna som kan krävas. Priset blir ju dock därefter, men har man nöjda kunder som kommer tillbaka så kan det bli rabatterat :).

Nr tre: möjlighet till admin abonemang i en familj t.ex. Man kan välja vilka enheter som ska ha tillgång till nätet just nu (barnen behöver plugga istället för att spela WoW eller PUBG). Kanske ett familjeabonemang för någon tia extra.

Keep em coming

Simon

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Permalänk

Mervärde

Få en cyckel på köpet!
Utprovat koncept och som ger effekt.
Enkelt lätt och lätträknat utifrån vinstmarginal.

Permalänk
Medlem

App stores finns det mängder av i nuläget.
Men personligen hade jag tyckt att det borde finnas en appstore, som tex kan vara inlagd i routern man får med.

Som ett exempel, Ta synologys NAS enheter. Där är det väldigt enkelt att hitta diverse appar som tillför enmort mervärde, vill man tex köra sin egen DNS server, backup server m.m kan man bara tanka hem en passande app i deras app store.

Det hade varit guld med en liknande tjänst fast för sitt bredband, där man har en lite mer avancerad router än de som i nuläget erbjuds (elller iallafall i form av den inbyggda programvaran".

I routern och den s.k appstoren, eller kalla det vad man vill. Skall det finnas tjänster av olika slag som leverantören erbjuder. Där man lätt kan finna det man vill ha och få en enkel överblick av sina tjänster man betalar för, eller prenumererar på.

Exempel på tjänster osv som kan ingå och finnas är:
molnlagring (backup m.m)
ändring av hastighet för en kortare eller längre period.
antivirusskydd
epostkonton
diverse streamingtjänster som kan kopplas direkt på abonnemangskostnaden, så man får det samlat på ett ställe.
vpn-tjänst.
lokal dns server
Utökad konfig av router
fast ip
mfl.
Det bör finnas fler alternativ av samma sak, där kunden tex kan välja att köpa en tjänst för en viss summa som är förkonfigurerad från ISP'n eller ett val att använda någon annan tjänst som kunden får konfigurera och supportera själv.

Listan kan göras otroligt lång.
Men hade varit otroligt smidigt att få allt samlat i routern oavsett om det går till en webbsida eller om man kör någon form av app, detta hade skapat ett enormt mervärde, och gjort upplevelsen och användandet otroligt mycket bättre och mer intressant.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Proffsmoddare

Smart Connect VAS

Ett extra paket för att koppla upp det smarta hemmet, utan att behöva ytterligare boxar från andra leverantörer, optimerade för mobiler. Kombinerade accesspunkter för att få bra wi-fi i hela hemmet.

Till detta kopplas även trådlösta högtalare (sonos etc), smart-tvs etc upp, för en centraliserad multi-room upplevelse.

Allt möjligt att få i ett flertal personaliserade färger.

Visa signatur

Älskar modding, PC gaming och det händer ibland att jag skär mig i fingrarna.
Webbplats: https://zeuligan.com
----------------------------------------------------
https://youtube.com/zeuligan | https://twitter.com/zeuligan | https://facebook.com/zeuligan | https://twitch.tv/zeuligan | https://instagram.com/zeuligan

Permalänk
Medlem

VPN skulle vara trevligt att kunna få genom sin bredbands leverantör är bredd att betala 50 kr extra för det dessa dagar när advokatbyråer skickar ut hotbrev så uppskattar jag verkligen en VPN.

En bra router är också hög upp på listan för mig skulle kunna tänka mig att betala 1000 kr fördelen är att bredbands leverantören ställer in inställningar så ifall man har telefoni genom fiber eller TV så det bara plug and play.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk

Mining tjänst

Eller ännu bättre. En applikation för de som delar, som dynamiskt subventionerar bredbandsavgiften beroende på hur länge och hur mycket man upplåtit sin hårdvara och internet uppkoppling..

Skrivet av Jimpalainen:

Erbjud en Mining tjänst (två egentligen)

En där användare kan binda sig att dela ut sin hårdvara och bredband nattetid för Mining och då få lägre månadskostnad för sitt Bredband, säg 200 kr.

Sen en tjänst där användare kan få betala för att få utnyttja den utdelade hårdvaran, säg 300 kr per månad.

Sen överlåter jag åt någon annan att göra den ekonomiska kalkylen och potentiella kundunderlaget..Och praktiska lösningen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inbyggd 4G backup i modemet för de gånger som internet går ned för folk som är helt beroende av att internet alltid funkar.

Den ska automatiskt slås på och av beroende på nätstatus. Med någon typ av information till användaren att internet kan upplevas långsammare.

Permalänk
Medlem

"Slipp det jobbiga nätet!"

Gör upp ett avtal med OVPN och uBlock Origin ägaren och erbjud ett kompletterande paket som innehåller VPN och en blockerare av inte bara reklam men också illamenad förträngning, helt på ett basnivå så att ens webbläsare inte får sämre prestanda. Som alla vet finns det en hel del massa kryptominers på många webbplatser, till och med svenska. Med ett sådant kompletterande paketerbjudande av Ownit behöver inte kunden göra något överhuvudtaget utan man slår på en inställning och det var det, du surfar nu i hela hemmet reklamfritt, utan att någon sajt använder dina resurser eller att något program eller någon sida spårar dig. Jag hade kunnat tänka mig betala mellan 99-139 kr i månaden för ett sådant smidigt resultat.

Permalänk
Medlem

En tjänst som jag skulle vilja ha är en tunnel från mobilen samt bärbara datorn till mitt hemnätverk, utan att jag själv behöver fixa med olika VPN-program. Jag vill bara få en bra och vettig router från bredbandsleverantören, koppla in den, aktivera funktionen och sen via mobilen använda en app eller så och då tunnla mig hem.
Perfekt för då slipper jag öppna portar men kan fortfarande komma åt min NAS med alla semesterbilder och familjekort. Dessutom kan jag skydda min data när jag sitter på kaféer eller hotell.

Det skulle vara enkelt att genomföra tycker jag? Erbjud en router till ett bra pris genom samarbete med någon populär tillverkare, gör en trollkarl som konfigurerar ex. OpenVPN och laddar ned .ovpn filen till min mobil och sen kan jag använda lämplig app framöver. Eller kanske bara en kort guide för hur kunder kan göra detta själv? Kunder som kan dra nytta av att nå hemnätverket överallt utan att öppna massa hål i säkerheten blir säkert nöjda!

Permalänk
Medlem

1#
Automatisk moln backup av dator max 500GB backup 25kr månaden , Moln backup av NAS obegränsad mängd, 99kr månaden.

2#
VPS som kostar 25kr/m fast avgift för tillgång till tjänsten sen betalarna man för den "prestanda" man använder t.ex man hostar en spel server 2h som använder mycket CPU och GPU, så kostar det ex 20kr/h men om man gör nått mindre belastande så kostar det mindre per timme så exakta priset / avgiften är dynamisk.

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

1. Starta ett referall-program.
För varje person du bjuder in som kund till Own-it så minskar din månadskostnad med 50:- / Månad, exempelvis. Efter att man bjudit in visst många så har man gratis lina och Ownit har expanderat

2. En stor, växande marknad är ju E-sport. Tar man i åtanke att det är fler som tittar på E-sport nu för tiden än vad som ser på traditionell sport så finns det en hel del att hämta inom detta segment.
Marknadsför er som ISPn för gamers.

Slå upp en webbportal där ni listar kommande större turneringar till alla möjliga sorters spel och direktlänka till streams. I dagsläget så måste man in på olika nischade sidor för att hitta information om olika turneringar till spel inom olika genrer.

Starta samarbeten med olika internetcaféer runt om i världen som ni listar på denna portalen.
Där man blir erbjuden exempelvis 2 fria timmar som Own-it kund, för sedan betala ordinarie pris (Som de senare ger er en kickback på som tack för exponeringen. Win/Win)
Är man ute på resande fot så kan det vara tacksamt att kunna glida in någonstans för att lugna spelnerverna.

Gruppköp för att resa till olika turneringar med större städer som utgångspunkt Sthlm/GBG/Malmö.
Exempelvis att ni ordnar med resa/logi om man vill åka och kika på IEM i Katowice (Polen) till ett förutbestämt pris. Har många bekanta som inte velat åka med utomlands för att det varit för krånligt med planeringen.

3. Tillåt automatisk betalning av fakturan via kreditkort (sweet bonus points)

4. Sätt upp en portal för automatisering av hemmet och länka till alla möjliga Internet of Things-produkter med utförliga guider.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Detaljerad statistik och information om min tjänst.
Datamängder, hastigheter, responstid, nedtider.
Statistik per dygn, vecka, månad etc.
Precis på samma sätt som man kan få ut statistik med många elabonnemang.

Jag hade önskat detta var gratis och standard egentligen. Men kanske 10-15kr i månaden är gångbart. Eller en årskostnad på 99kr

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Enkel sak som jag tror många uppskattar som inte är lika teknikintresserade.

Fri heminstallation = När man beställer bredband/tv så kommer det någon personligen hem till dörren och kopplar in prylarna till en och ser till att allt fungerar.

På så vis tror jag att operatören blir mer personlig och dom nya kunderna blir bra bemötta och får reda på hur grejorna fungerar. Många vill inte byta operatör idag för deras argument är " det fungerar bra som det är" Men med fri heminstallation så slipper dom oroa sig.

Permalänk
Medlem

Något som skulle sitta fint är "immunitet mot IPRED".

Idag finns ju VPN som vissa erbjuder, men detta är ett steg längre. Man betalar 250Kr/månaden för att skyddas mot IPRED och liknande lagstiftning som t. ex Njord Law Firm och andra skojare lutar sig mot, och sedan gör ni ert bästa för att skydda ens IP mot sammankoppling med personuppgifter, Om det sker genom VPN, genom att sopa data efter 24h, eller genom att vägra lämna ut datat är mindre viktigt, men om datan skulle lämnas ut och det blir rättegång så står ni för kostnaden plus eventuella yrkanden på skadestånd. Jag tror det här skulle vara en Win/Win, för väldigt många skulle vilja ha tjänsten, så ni skulle dra in mer pengar än det kostar, och i dessa tider när kravbreven är ett överhängande hot skulle nog de allra flesta känna att det vore trevligt att känna sig trygga.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Jag skulle vilja se en abonnemangstjänst liknande netflix fast för spel. Att man betalar säg ca 150kr i månaden och du får därmed tillgång till en mängd spel både multiplayer och singleplayer spel. En tillägstjänst till detta kan ju vara cloud gaming så du som användare kan spela vilka spel som helst på nästan vilken hårdvara som helst förutsatt att man har en bra anslutning. Denna tilläggstjänst kan ligga på ytterliggare ca 150kr.

Jag hade varit en av dem som hoppade på det här, så länge som det funkar bra givetvis, att slippa uppgradera datorn och bara köra på en sån här tjänst är lite av en dröm.

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaco8:

Vore häftigt om man kunde aktivera en orimligt hög nedladdningshastighet under en begränsad tid, till exempel 1-2 timmar / månad. Perfekt om man ska ladda ned ett spel på 45 GB, som jag gjorde häromdagen.

Som engångstjänst kanske det är värt några tior. Och sen ingår det alltid en "turbo" per månad.

Bästa förslaget ever!

Jag ringde och höjde min hastighet från 100 till 250 Mbit bara för att jag skulle ladda ner GTA5, haha.
Hade som sagt varit skönt om det ingår i ens abonnemang med typ 3 timmar obegränsad hastighet under ett tilfälle per månad.

Permalänk
Medlem

Köpa in er på Geforce now eller liknande spel strömnings tjänst, eller utveckla en egen. Spelströmning kommer enligt mig snart bli stor efterfrågan efter, och om isp:n kan erbjuda en sån med minimalt lagg på strömningen skulle jag skaffa erat abonnemang direkt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

IPv6

Permalänk
Medlem

Att det tas fram en lista på organisationer som verkar för ett fritt internet, denna lista kan med fördel uppdateras varje år. Sedan kan kunden välja årsvis att stödja organisationen med en viss summa, där kanske Ownit står för en viss summa och kunden en annan läggs på kundens räkning. Ett exempel kanske skulle kunna vara Wikipedia.

Detta kan väljas från t.ex. något ställe där adressuppgifter och andra prenumerationsuppgifter kan hanteras.

Naturligvis skulle kunden privat kunna stödja organisationer, det här skulle däremot lyfta fram organisationer och därmed öka deras intäkter. Dessutom skulle detta kunna användas som väldigt fin PR för Ownit.

Kanske skulle kunderna kunna vara med och rösta in kandidater till listan?

Det skulle vara bra om det gick att byta organisation eller avaktivera under året, så kunde man ha möjlighet att byta även under ett år. Jag skulle betala någonstans 30-150 kr i månaden beroende på ekonomi och om någon fråga blir brännande.

Permalänk
Medlem

Om ownit vill göra en reell satsning så hade jag satsat på att antingen utvidga bolaget för mobilabonnemang eller göra en deal med annat telefonbolag för att göra en paketlösning istället.

Säg helt fri surf på mobilen om man har samlat allt under ett och samma bolag. Det hade säkerligen många betalt för sålänge det ligger runt en vettig kostnad eftersom det är det många använder sej av idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha en VPN som kan känna av från vilket land sidan är ifrån och byta IP så sidan automatiskt tror att man är därifrån. Det här skulle underlätta för latta människor (jag själv) som inte orkar hålla på och komma ihåg från vilka länder man har alla sina olika streaming siter. Jag skulle vara beredd att betala runt 30kr/mån för det här plus vanliga data priset. Hade även varit bra om internet leverantören raderade data om allt man har gjort om man skulle råka ladda ner nåt som inte är helt lagligt. Plus det här så hade det även varit trevligt om internet bolaget kunde automatiskt känna av när datorn behöver mer internet till exempel när den streamar eller laddarn ner saker och då släppa på så man inte har någon begränsning alls på internetet. Kan betala runt 250kr/mån för det hör.

Permalänk

skulle vilja ha en tjänst som blockerar att connecta till öststatsservrar i tex cs go, GTA 5 eller liknande multiplayerspel då man ofta hamnar med dem. inte så roliga att spela med och brukar fuska ganska ofta. hade lätt betalat 29 skr / månad för att slippa ryssarna när jag spelar.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

En premium router, ett ab med möjlighet att "boosta" några gånger i veckan och eller möjlighet att "hyra" en NAS etc uppsatt och färdig med någon form av eget moln plug and play färdigt med enkel uppladdning från telefon etc är förslag som låter bra, svåra att genomföra kanske men intressanta...

Permalänk
Medlem

Vinn på denna sida och jag beställer på en gång. Gärna en router som fixar krypteringen i full fart, då de flesta flaskar vid 20-30 idag.

https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/

Mullvad leder just nu, men finns mycket utrymme för förbättring. Det viktigaste är att det inte finns en enda lagringsenhet på hela företaget, så inget kan sparas.

Sen kan jag tänka mig en tjänst med variabel hastighet. 50-100 vid högtryck, för att sen få 250-1000 på nätter. Skulle vara värt att gå ner lite under primetime för att få maxfart när andra sover. Kalla abonnemanget för "Nattugglan"

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha en tjänst som hanterar överlastningsattacker effektivt. Tyvärr finns individer som blir sura av att förlora i spel och därför vill hämnas på övriga i spelet som är kvar.

Tjänsten skulle kosta 79kr/månad och möjliggöra effektiv detektering och filtrering av denna attack.

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]