Tangentbord switch med hotkey-växling mellan system

Permalänk
Medlem

Tangentbord switch med hotkey-växling mellan system

Jag har två system och vill använda samma tangentbord till bägge. Jag vill inte använda kvm switch eftersom att jag har redan löst bildskärmsdelen. Dessutom finns ett stort utbud av trådlösa möss med knappar för växling mellan enheter. Däremot är utbudet på mekaniska tangentbordssidan mycket sämre och jag trivs väldigt bra med mitt trådade tangentbord. Det finns ett par men jag vill hellre använda mitt nuvarande tangentbord

Därför letar jag efter en usb switch för tangentbord med möjlighet att växla mellan systemen genom tangentbordskommandon (hotkeys). Jag har hittat ett par lösningar med knapp på switchen men detta är alltså inte intressant.

Andra switch lösningar som tillåter användning av hotkeys uppskattas också. Ett stort plus är ifall det även går att koppla en mus till switchen så att jag kan växla både mus och tangentbord men endast en hotkey.

Permalänk
Inaktiv

@md_89:
Nu vet jag att du inte vill ha det, så jag ber om ursäkt i förväg, men jag vill ändå ställa kontrollfrågan:
Varför inte använda en KVM-switch och låta bli att koppla in "V"(ideo), t.ex. kjelles variant som uppfyller ditt krav på "hotkeys" för växling.

Edit: Alternativt en USB-switch som blir lite billigare (men känns spontant som den kan vara mindre lämplig för din applikation)

Permalänk
Medlem

@anon257891: Det är lugnt. Jag är specifikt ute efter att ha så lite sladdar och prylar att runt skrivbordet. Det är faktiskt därför jag som jag försökt ordna ihop hela denna uppsättning.

USB-switch är absolut ett alternativ men måste hitta en med kortkommando som fungerar väl på både windows och linux. Har hitta en men enligt recensionerna fungerar inte hotkey funktionen