Permalänk
Inaktiv

"Bästa" kylaren för i5 8600k

Nu behöver jag lite input här, jag sitter fast en aning när det gäller processor kylning för coffee lake. Just nu kör jag med en 120mm men den klarar inte av i närheten av vad jag vill överklocka min processor till (runt 5.1Ghz). Så frågan jag ställer är: Vilken typ av kylare och vilket märke som är bäst i min situation? (Bonuspoäng för RGB)

Det är en aning tajs i fronten för radiatorer och fläktar, kan bara ha uppsättningen i pull eftersom det är för trångt inne i chassit och sätter man fläktar innanför frontpanelen så stryper man hela flödet. Vad gäller luftkylare så är det väldigt tajt för heatpipes att gå mellan minnena och "VRM-kylaren" som bara är en klump aluminium men den är där i vilket fall som helst. Jag har testat kompatabilitet med i princip alla typer av AIO kylare och det verkar vara noll problem med clearance så det slipper man med det systemet, men utrymmet för fläktar och radiator är ju fortfarande lite sådär.

Än så länge är dessa de enda som verkar ge tillräcklig oumph:
Deepcool Captain 240 EX Full RGB
Fractal Design Celsius S24 240mm
Corsair Hydro H115i PRO RGB
NZXT Kraken X62 280mm
Noctua NH-D14
be quiet! Dark Rock 3

Permalänk
Medlem

Jag kör med noctua nh12p på min 8600k i 5ghz och har ganska fina temps, dock deliddad. Ska du klocka högt är det delid som iprincip är ett måste. Jag hade nog köpt nh-d14

Visa signatur

=)

Permalänk

Varför inte nh d15

Permalänk
Avstängd

Finns bra Top-Flow kylare som inte tar stor plats på höjden, om man har dåligt med utrymme.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv

@Maarus: Jo delid vore nog smart att köra på, kommer ändå delida min gamla 4690k åt en polare så varför inte ta flugor i en smäll

Permalänk
Medlem

Du missade 212 EVO i din omröstning. Har väl varit bäst i snart ett decennium

Permalänk
Inaktiv

@Mataren: Du det är sant, glömt kolla in den. Tack för tipset

Permalänk
Inaktiv

Hoppsan, visade sig att mina bios gått från näst senaste till factory settings efter min senaste uppdatering, optimeringen gick upp som tusan. Smart jobbat av mig som inte lyckats se det för än nu