Kingdom Come: Deliverance

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Bara nyfiken, när får du långa laddningstider? Har själv inte märkt av några alls mer eller mindre.

När spelet känner för det har haft allt ifrån 2 sekunder till upp emot 4 minuter, det är väldigt inkonsekvent.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Lägg över spelet på en SSD, verkar vara en enorm skillnad i detta spel. Själv har jag spelet på en 960 EVO 500GB och märker knappt av några laddningstider alls. Den mest märkbara är när spelet startas.

Ligger redan på en SSD. Sitter dessutom på 32GB RAM och en 8700k så jag kan inte skylla på de heller. Jag kanske skulle vart tydligare med att inte alla laddningstider är så sega, det händer emellanåt, vissa är på några få sekunder också.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fRostmirE:

Ligger redan på en SSD. Sitter dessutom på 32GB RAM och en 8700k så jag kan inte skylla på de heller. Jag kanske skulle vart tydligare med att inte alla laddningstider är så sega, det händer emellanåt, vissa är på några få sekunder också.

Ah, synd att det inte var så enkelt att lösa. Förmodligen något annat då, en till patch ska vara på gång så med lite tur kanske det blir bättre med den.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Ah, synd att det inte var så enkelt att lösa. Förmodligen något annat då, en till patch ska vara på gång så med lite tur kanske det blir bättre med den.

Ja, det är märkligt utan tvekan. Får se det som en ursäkt att ta en bensträckare när det händer

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem

Jag har 16 timmars speltid nu och jag tillhör skaran som inte upplevt strul med buggar alls. Ja jag var tvungen att tweka sli lite men den fixen som ligger uppe funkar bra och jag får stabila 55-70 fps i 4k med allt på max utom lightning som är very high.

Det är ett väldigt uppfriskande rollspel detta, bästa sedan witcher 3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fRostmirE:

När spelet känner för det har haft allt ifrån 2 sekunder till upp emot 4 minuter, det är väldigt inkonsekvent.

Då har du något annat konstigt då jag inte haft några laddtider slls att prata om. Jag kör på datorn i sign.
Du kanske har mycke annat uppe?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Ingen som vet hur man får till kantutjämningen? Allting ser så jäkla "trubbigt" ut även på ultra high

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Spelat spelet i ca 3 timmar, första intrycket: skitkul och spelet suger verkligen in mig i storyn. Jag upptäckte detta spel förra veckan så har inte kunnat bygga upp en massa hype, men det lilla jag hade har det utan problem kunnat uppfylla.
Jag har inte stött på några problem med prestandan eller buggar och tycker att det presterar relativt bra med tanke på hur vackert spelet är. Snittar very high på grafikinställningar och ligger i runda slängar mellan 80-120 beroende på vart man är (ibland högre och lägre givetvis).
Overall, grymt imponerad av spelet!

Edit: Har nu spelat mer och kommit in i de "större" städerna och där upplevt lite lägre FPS, särskilt om nätterna. Gick faktiskt ner till 50 sträcket någon gång. Men overrall, smooth ride.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hunkaboy86:

Ingen som vet hur man får till kantutjämningen? Allting ser så jäkla "trubbigt" ut även på ultra high

Kör på 1440p och där syns inte trubbighet. Finns Sweet Fx som ordnar färgen, det ser ut som fet hinna utan Sweet Fx, blev betydligt bättre spelupplevelse. Inte hemma så kan inte ge adressen, den jag valde var bäst dessutom smidigast bara att extrahera och köra spelet som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Србо:

Kör på 1440p och där syns inte trubbighet. Finns Sweet Fx som ordnar färgen, det ser ut som fet hinna utan Sweet Fx, blev betydligt bättre spelupplevelse. Inte hemma så kan inte ge adressen, den jag valde var bäst dessutom smidigast bara att extrahera och köra spelet som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svar men har tyvärr bara en 1080P skärm, och jag är nöjd med färgen eller kan sweet fx fixa kantutjämning också menar du?

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Så, ni som har lirat ett tag nu - är det värt att köpa (redan nu) eller vänta på buggfixar och slike ting?

Permalänk
Medlem

jag har backat spelet och va antagligen bland de "första" som gjorde det. Inte hunnit spela något ännu pga livsituationen. Va super hypad förr men nästan 4 år senare så har den lagt sig.. efter att ha läst någon sida här så återkom den!
Ska bli sjukt kul att testa spelet!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Fantastiskt roligt spel. Till och med att vara ut i skogen och jaga harar! Några små buggar här och där, men annars bara positiv upplevelse förutom vissa förvirrande script-fighter och att det inte går att spara var man vill utan att bli ruinerad.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Ärligt talat....är det meningen att man skall åka på storstryk så fort man försöker fightas?
Hur "äter" man? Åkte på stryk av killen jag skulle hämta pengar av, åt pappan. Precis i starten.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ärligt talat....är det meningen att man skall åka på storstryk så fort man försöker fightas?
Hur "äter" man? Åkte på stryk av killen jag skulle hämta pengar av, åt pappan. Precis i starten.

Så svårt är det inte. Rör på fötterna och slå dig inte trött direkt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Så svårt är det inte. Rör på fötterna och slå dig inte trött direkt.

Får testa honom igen. Kan man "äta" på något sätt? Har inga krafter kvar typ.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

@KingCobra: Öppna inventory och markera något ätbart och tryck på E.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Så, fick vunnit mot honom till slut En seg rackare Är nu på run questen och tycker detta spelet är riktigt roligt
Lite svårt att förstå combat teknikerna...men man lär väl sig.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drickz:

Fantastiskt roligt spel. Till och med att vara ut i skogen och jaga harar! Några små buggar här och där, men annars bara positiv upplevelse förutom vissa förvirrande script-fighter och att det inte går att spara var man vill utan att bli ruinerad.

Det finns mod för att kunna spara fritt, se tidigare i denna tråd. Funkar klockrent för mig iallafall och skulle tyvärr ha ledsnat om möjligheten inte fanns. Striderna är rätt knepiga och skönt då att inte behöva köra en halvtimme extra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ärligt talat....är det meningen att man skall åka på storstryk så fort man försöker fightas?
Hur "äter" man? Åkte på stryk av killen jag skulle hämta pengar av, åt pappan. Precis i starten.

Ganska hög tröskel för att komma in i spelets rytmer. Dessutom har man statsen mot sig i början. En del NPCs slår helt enkelt ihjäl en på nolltid om man inte är försiktig.

Skrivet av Stefflo:

Det finns mod för att kunna spara fritt, se tidigare i denna tråd. Funkar klockrent för mig iallafall och skulle tyvärr ha ledsnat om möjligheten inte fanns. Striderna är rätt knepiga och skönt då att inte behöva köra en halvtimme extra.

Testar den nu! Igår hade jag gjort 3 quests och jagat i skogen en hel natt ganska långt utanför stan. På väg hem blev jag spetsad av två fullt utrustade legoknektar med spjut. Allt förlorat!

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Har nu kommit till den andra staden. Funderar på att kunna jaga själv. Är det bara att köpa båge o pilar o börja träna?
Skall inte följa questerna på ett tag och upptäcka lite på egen hand tänkte jag. Utrusta mig själv osv.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Är det här spelet extremt krävande eller är det kasst optimerat? Kör i 1440p. Har 16 gig ram på 3000mhz, 7700k på 5ghz och 1080ti, 2050mhz med alla inställningar på very high (näst högsta). Ligger mellan 50-70fps. kan tänka mig att det blir ännu värre i större städer och stora slag. Känns lite meh.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hunkaboy86:

Tack för svar men har tyvärr bara en 1080P skärm, och jag är nöjd med färgen eller kan sweet fx fixa kantutjämning också menar du?

Du har inget att förlora på att pröva. Denna använder jag, disabled DOF:
https://sfx.thelazy.net/games/preset/8941/
https://sfx.thelazy.net/games/screenshot/62307/full/

Permalänk
Medlem

@KingCobra: Det är fritt fram att jaga själv. Håll dig bara undan för jägmästarna. Om dom kommer på dig med stulet vilt i dina väskor så får du böter. Annars är det bara köra på med pil och båge.

Smygarkläder
Valfri pil+valfri båge
C för crouch
CAPS för att smyga

Spelet gör det lättare för en ju mer skill i bow och hunting man har

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

@Sirresnake: Skulle säga att det är både och. Ligger mellan 40 och 60 fps med en 1440p gsync skärm och ultra inställningar. Spelet är ju snyggt som fan!

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

@Drickz: Kör med 1440p och ligger på runt 40-50 med ett 980ti,dock har jag inte llat på ultra.
Men det jag har spelat så tycker jag det e kul som fan!lite svårt bara.
Glömde av at sova med så jag svimmaade typ 5 gånger innan jag hitta min säng hahahaha

Permalänk

@Stefflo: Tänk på att rensa era saves lite då och då när ni använder modden. Jag kör en backup på sparmappen och låter endast en fil vara kvar ungefär en gång om dagen. Spelet kan segas ner en del om den fylls upp, samt verkar spelet sluta spara överhuvudtaget ibland och då får man rensa upp hela och spara igen. Självklart ta en kopia innan man gör det.

Får en del förvirrade kommentarer på sidan så tänkte det kunde vara bra och nämna här med.

Visa signatur

Mobo: GA-Z97X-Gaming 3, CPU: Intel i7 4790k @ 4.4GHz, GPU: EVGA GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB, RAM: 16GB Kingston HyperX Fury Blu @ 1600MHz (4x4GB), SSDs: 2x Samsung Evo 840 250GB, HDD: Seagate Desktop HDD 3TB 7200RPM, Case: Fractal Design Define R4, Monitors: 2x AOC g2460Pqu 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirresnake:

Är det här spelet extremt krävande eller är det kasst optimerat? Kör i 1440p. Har 16 gig ram på 3000mhz, 7700k på 5ghz och 1080ti, 2050mhz med alla inställningar på very high (näst högsta). Ligger mellan 50-70fps. kan tänka mig att det blir ännu värre i större städer och stora slag. Känns lite meh.

Ligger på samma FPS, spelar ingen roll vart man är dock, så jag skulle tippa på jävligt dåligt optimerat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Köpte detta i fredags och har spelat lite under helgens gång.

Måste säga att det är sjukt roligt att man inte bara får allt och att det är göra saker som räknas. Om man vill vara bra på båge så är det bara att använda den mera. Mycket roligare än att man bara får allt serverat för sig. Sedan är det kul när man får tänka lite sig för med allt man gör så att man inte åker fast. Både om man inte tänker och råkar göra något eller om man nu har lite fuffens för sig.

Hade en vän som gjorde något uppdrag och efter den så åkte han på att betala böter. Jag gjorde samma uppdrag och sedan funderade vi på vad som hade hänt. Det visade sig att min vän hade råkat slå några som var runt om kring fighten som inte var med och då var det bara att betala

Har inte varit med om så mycket buggar än. Hästen har fastnat någon gång och så och så har jag behövt loada om ett par gånger för att uppdraget inte vill gå vidare. Men annars är det tipp topp, kör med runt 50-75 fps avrage på min 6700k stock och ett 1070.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drickz:

@Sirresnake: Skulle säga att det är både och. Ligger mellan 40 och 60 fps med en 1440p gsync skärm och ultra inställningar. Spelet är ju snyggt som fan!

Har hittat lite små fix som borde lösa en del av den kassa FPS har dock inte testat det än

MVH
Sirre