Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk

Jag föll för den inre pressen! En Arctic förhandsbokad nu!

Jag skippade tophat för stunden då jag inte har någon aning alls vad jag kommer stoppa in i burken, förutom att den kommer vara basen för min framtida speldator.

Det ska inte vara några problem att kompletera med tophat:ar senare väll?

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trisk3lion:

Jag föll för den inre pressen! En Arctic förhandsbokad nu!

Jag skippade tophat för stunden då jag inte har någon aning alls vad jag kommer stoppa in i burken, förutom att den kommer vara basen för min framtida speldator.

Det ska inte vara några problem att kompletera med tophat:ar senare väll?

Nej, det är en del av syftet att kunna styra hur man vill och ändra om det behövs senare.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Nej, det är en del av syftet att kunna styra hur man vill och ändra om det behövs senare.

Det låter ju fantastiskt!

Ser fram emot att höra mer om special varianten av Noctua kylarn också!

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk
Medlem

@PaChalski: Hej skrev i Slack men gick inget svar så testar här. Ni kan inte fundera på att erbjuda en titanium "grill". Inte nog med att blästrad titanium är den snyggaste metallen så är den dessutom grymt reptålig. Metallen är inte magnetisk och har 3% av koppars elektriska ledningsförmåga. Jag la in en bild i slack på en glasblästräd titaniumfinish som är sjukt snygg. Kolla in den:)

Permalänk
LOUQE
Skrivet av forzzell:

Beställde ett chassi från er "slacker backer" via hemsidan för drygt en vecka sedan. Fick dock aldrig något bekräftelsemail från er om att ni tagit emot ordern. Enda jag fått är bekräftelsen från Paypal. Något att titta på?

mvh

Maila order@louqe.com så hjälper de dig där. Vissa har till slut funnit mailet i sina skräplådor. Kolla där först. Bör inte vara beroende av betalningssätt.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av alexander_s:

@PaChalski: Hej skrev i Slack men gick inget svar så testar här. Ni kan inte fundera på att erbjuda en titanium "grill". Inte nog med att blästrad titanium är den snyggaste metallen så är den dessutom grymt reptålig. Metallen är inte magnetisk och har 3% av koppars elektriska ledningsförmåga. Jag la in en bild i slack på en glasblästräd titaniumfinish som är sjukt snygg. Kolla in den:)

Jag såg bilden i Slack, galet tjusig finish. Våra CMF-ansvariga har hela tiden propsat på att grillen ska vara blankare än lådan. Vi har en "stainless" i den stundande omröstningen och vi kommer sannolikt inte offerera flera närliggande i närtid. Med det sagt så betyder det inte att "stainless" inte kan bli blästrad titanium-look i slutändan. Det vi nu sätter är riktningen på hög nivå tillsammans med backers, det blir något för CMF-teamet att förhålla sig till.

FYI: Vi har ersatt den som leder CMF-teamet med Tina på SIGMA, https://www.linkedin.com/in/tina-lekeberg-313a6794/, hon har givit oss ett enormt starkt intryck och vi väntar spänt på att se vad hon kommer tillbaka med - upp till bevis.

Permalänk
Medlem

@pachalski Sorry men har inte haft tid att joina slack, för mycket overhead i min mening.
Ser inga fler updates på KS men dom kanske droppades till förmån för Slack?

Jag undrar bara hur status är, blir lite oroad att det drar ut på tiden?
timetable

Kollar man den där så var final adjust i januari, prod i feb och sen leverans mars/april.

Vi har ju ännu inte fått välja våra färger, finns det ens en final design ännu?

Helt enkelt, vad är det för ETA på leverans?

Edit: Joinade slack nu och detta är ett problem när man kör gratisverren, max antal meddelanden över alla kanaler gör att det är extremt dåligt att använda när man vill ha historik:

Permalänk
Medlem

Herregud vad jobbigt. Jag är inte i behov av ett nytt chassi eller att uppgradera datorn. Men det kliar som fasiken i fingrarna då intresset är stort. Jag vet inte hur jag ska göra..

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@pachalski Sorry men har inte haft tid att joina slack, för mycket overhead i min mening.
Ser inga fler updates på KS men dom kanske droppades till förmån för Slack?

Jag undrar bara hur status är, blir lite oroad att det drar ut på tiden?
timetable

Kollar man den där så var final adjust i januari, prod i feb och sen leverans mars/april.

Vi har ju ännu inte fått välja våra färger, finns det ens en final design ännu?

Helt enkelt, vad är det för ETA på leverans?

Edit: Joinade slack nu och detta är ett problem när man kör gratisverren, max antal meddelanden över alla kanaler gör att det är extremt dåligt att använda när man vill ha historik:
https://i.imgur.com/cykMdEi.png

På Slack har han sagt att dom 2 finalisterna till slutgiltiga chassit kommer i Mars och då ska även det vita chassit visas upp.

Han har även sagt att vi Backers och Slackers ska få i samma tid och står Maj på deras hemsida för Slackers.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Some production updates, everything has been sourced and is ready for production apart from the 4 aluminum sides, the aluminum button cover and the grill. These components are the tricky ones. To ensure quality and maintained competition we have had many supplier candidates involved in the process of these final components. 6 have been disqualified and the two very best are now in competition to become our preferred or back-up partner. This means we have made 2 sets of tools in two different factories. Naturally, this is a more expensive and a more time-consuming route in the short run. In the long run this is critical. Flextronics have shown interest in jumping on this sourcing process and we are debating if it is a good fit and if it is worth the delay of the process.

We expect to have the first samples in March from both factories. After approval and final supplier selection, we will let KS backers choose their colors and Tophats Sizes. We see now that many slackers are requesting color and/or TopHats changes which is an added overhead load for us that is not great. So, we would prefer to give you some more time to really make up your minds before you choose and possibly give you a better picture of everything.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@PaChalski: Kan absolut förstå en blank topp till de matta alternativen men för den lite blankare vita hade nog en matt varit jäkligt snyggt. Det blir då samma effekt som ni vill ha med dem matta, dvs en topp som skiljer sig, fast tvärtom:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddixD:

Herregud vad jobbigt. Jag är inte i behov av ett nytt chassi eller att uppgradera datorn. Men det kliar som fasiken i fingrarna då intresset är stort. Jag vet inte hur jag ska göra..

Ingen kommer ihåg en fegis...

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Ingen kommer ihåg en fegis...

Haha, det är väl så

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddixD:

Herregud vad jobbigt. Jag är inte i behov av ett nytt chassi eller att uppgradera datorn. Men det kliar som fasiken i fingrarna då intresset är stort. Jag vet inte hur jag ska göra..

Höhö, jag satt i en liknande sits. Har en NCASE M1 som jag gillar väldigt mycket, men sen släpptes Ghost MKII på Kickstarter och den såg helt underbar ut (blir bara bättre och bättre varje dag). Nu känns NCASE M1 för stort och kommer förmodligen att slängas så fort jag fått min lilla Ghost Nej men blir nog bortskänkt till sambon eller kommer användas som HTPC eller liknande, får se helt enkelt!

Slå till, detta är det ultimata chassit och än så kommer man nog inte på länge (visst, NUC:ar finns men dessa står sig inte alls mot t.ex. 8700K och GTX 1080 Ti i ett lite större chassi)!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Slå till, detta är det ultimata chassit och än så kommer man nog inte på länge (visst, NUC:ar finns men dessa står sig inte alls mot t.ex. 8700K och GTX 1080 Ti i ett lite större chassi)!

Jag slog till, nu är jag ingen fegis längre!

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Some production updates, everything has been sourced and is ready for production apart from the 4 aluminum sides, the aluminum button cover and the grill. These components are the tricky ones. To ensure quality and maintained competition we have had many supplier candidates involved in the process of these final components. 6 have been disqualified and the two very best are now in competition to become our preferred or back-up partner. This means we have made 2 sets of tools in two different factories. Naturally, this is a more expensive and a more time-consuming route in the short run. In the long run this is critical. Flextronics have shown interest in jumping on this sourcing process and we are debating if it is a good fit and if it is worth the delay of the process.

We expect to have the first samples in March from both factories. After approval and final supplier selection, we will let KS backers choose their colors and Tophats Sizes. We see now that many slackers are requesting color and/or TopHats changes which is an added overhead load for us that is not great. So, we would prefer to give you some more time to really make up your minds before you choose and possibly give you a better picture of everything.

Får man fråga var du har fått denna informationen från? har inte fått något mail... Är det från slack? Kollar inte där länge i det kaoset...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddixD:

Jag slog till, nu är jag ingen fegis längre!
https://i.imgur.com/uUezxvi.png

Wohoo! One of us, one of us!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Får man fråga var du har fått denna informationen från? har inte fått något mail... Är det från slack? Kollar inte där länge i det kaoset...

@pachalski

Jag vill gärna med lyfta detta med att slack är plats den ända plats ni pratar med oss just nu. Jag vill kunna titta in där max en gång i veckan och se om det har hänt något från er. Just nu kan jag inte få en överblick över om något kommit från er där. ¨

Att göra en kickstarter updates vore toppen för då får man ett mail och så kan man gå in läsa det när man har tid.

Visa signatur

AMD Duron 1100@1246MHz
SDRAM PC133 768MB
PoV GeForce 2 Pro 64MB Tv-out

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddixD:

Jag slog till, nu är jag ingen fegis längre!

Sedär, välkommen till hall of fame 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Får man fråga var du har fått denna informationen från? har inte fått något mail... Är det från slack? Kollar inte där länge i det kaoset...

Slack annoncment tråden

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zasghu:

@pachalski

Jag vill gärna med lyfta detta med att slack är plats den ända plats ni pratar med oss just nu. Jag vill kunna titta in där max en gång i veckan och se om det har hänt något från er. Just nu kan jag inte få en överblick över om något kommit från er där. ¨

Att göra en kickstarter updates vore toppen för då får man ett mail och så kan man gå in läsa det när man har tid.

Nu fick jag ett långt mail. Var precis i sista sekund man skrev detta. Bra ni hört oss.

Visa signatur

AMD Duron 1100@1246MHz
SDRAM PC133 768MB
PoV GeForce 2 Pro 64MB Tv-out

Permalänk
Medlem

Jag står fast vid att bilden som visades upp som jag länkat säger mars/april som leverans.
Nu börjar det snackas om maj?
Inte okej någonstans.

Mailet som vi fick idag är en wall of text man öht inte orkar läsa.

Vore bra om ni kunde sluta lägga all tid på att rekrytera folk från Sigma till att dra igång 500 sidoprojekt och istället lägga 100% fokus på att tillverka chassin vi faktiskt betalt för.

Förstår inte att frågan ska vara så svår:
Vilket datum är ETA för leverans till slutkund?

Edit: Och för er som undrar varför det är så viktigt så beror det på att jag har en build planerad, så lyckas inte ghosten levereras kommer jag (tyvärr) få köpa ett interim-chassi att köra i under tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag står fast vid att bilden som visades upp som jag länkat säger mars/april som leverans.
Nu börjar det snackas om maj?
Inte okej någonstans.

Mailet som vi fick idag är en wall of text man öht inte orkar läsa.

Vore bra om ni kunde sluta lägga all tid på att rekrytera folk från Sigma till att dra igång 500 sidoprojekt och istället lägga 100% fokus på att tillverka chassin vi faktiskt betalt för.

Förstår inte att frågan ska vara så svår:
Vilket datum är ETA för leverans till slutkund?

Edit: Och för er som undrar varför det är så viktigt så beror det på att jag har en build planerad, så lyckas inte ghosten levereras kommer jag (tyvärr) få köpa ett interim-chassi att köra i under tiden.

Tror nog sidoprojekten är för att sysselsätra personalen. Min gissning är att bollen ligger på tillverkarna nu angående chassits produktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Tror nog sidoprojekten är för att sysselsätra personalen. Min gissning är att bollen ligger på tillverkarna nu angående chassits produktion

Kanske så. Hur som helst så har någon underskattat något eftersom det blir förseningar.

Kickstartern sa fortfarande att det skulle vara leverans mars/april. Detta är nu ändrat till maj. Worst-case bör därför vara sista maj, eftersom dom inte vill speca exakta datum. Det är då en två månader försening jämfört med mars/april.

Den enda anledning som nämns i mailet idag är att "arctic color" driver försening. Actic color var inte ens något som var med i kickstartern när den gick live, utan var något som dom tog tillbaka under dess gång.

Mao så sitter vi nu i potentiell försening av leverans av våra ASH chassin pga att dom fick för sig att plocka tillbaka Arctic White, något som dom visste innebar en mer komplex process.

Därav att jag står fast vid, att det med den lilla info vi fått, verkar som att delar av förseningen beror på förändringar som i min mening aldrig borde ha gjorts. Det hjälper ju inte oss "ASH"-köpare att få höra att förseningen beror på att dom vill "perfektionera" Arctic?

Utöver det så ger det bara en dålig smak i munnen att se en massa parallella projekt drivas, samtidigt som produkten vi redan betalt för, bli försenad. Detta gör även att man förlorar respekten för deras tidplan. När den blev uppskjuten en gång, vad säger att vi inte i mars får veta att det är "mer problem" och helt plötsligt så blir maj, till juni? Sen är det semester över sommaren och vips så råkade det bli augusti.

Men men ingen idé att sitta här och gråta, det är bara att inse att det här är vad man får på köpet med en Kickstarter. Jag får helt enkelt ta den ekonomiska smällen att köpa billigaste skitchassit jag hittar och veva igång min burk på så sätt tills jag får Ghosten levererad, risken är annars att delarna samlar damm under framflytt efter framflytt av datumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Kanske så. Hur som helst så har någon underskattat något eftersom det blir förseningar.

Kickstartern sa fortfarande att det skulle vara leverans mars/april. Detta är nu ändrat till maj. Worst-case bör därför vara sista maj, eftersom dom inte vill speca exakta datum. Det är då en två månader försening jämfört med mars/april.

Den enda anledning som nämns i mailet idag är att "arctic color" driver försening. Actic color var inte ens något som var med i kickstartern när den gick live, utan var något som dom tog tillbaka under dess gång.

Mao så sitter vi nu i potentiell försening av leverans av våra ASH chassin pga att dom fick för sig att plocka tillbaka Arctic White, något som dom visste innebar en mer komplex process.

Därav att jag står fast vid, att det med den lilla info vi fått, verkar som att delar av förseningen beror på förändringar som i min mening aldrig borde ha gjorts. Det hjälper ju inte oss "ASH"-köpare att få höra att förseningen beror på att dom vill "perfektionera" Arctic?

Utöver det så ger det bara en dålig smak i munnen att se en massa parallella projekt drivas, samtidigt som produkten vi redan betalt för, bli försenad. Detta gör även att man förlorar respekten för deras tidplan. När den blev uppskjuten en gång, vad säger att vi inte i mars får veta att det är "mer problem" och helt plötsligt så blir maj, till juni? Sen är det semester över sommaren och vips så råkade det bli augusti.

Men men ingen idé att sitta här och gråta, det är bara att inse att det här är vad man får på köpet med en Kickstarter. Jag får helt enkelt ta den ekonomiska smällen att köpa billigaste skitchassit jag hittar och veva igång min burk på så sätt tills jag får Ghosten levererad, risken är annars att delarna samlar damm under framflytt efter framflytt av datumet.

Ja det är väll alltid en chans de blir lite försenat, men det gäller ju allt. Även så mITX moderkort för nya generationer som också kan sätta käppar för dig.
Skulle dock vilja säga att mars/april till maj är en månad.
Och ang att de blir försenat för den vita är ju för att det var så många som efterfrågade den att de tog tag i den igen.
Sen kan de kanske bli försenat längre, men jag har ju hellre en bättre produkt långt senare, om de skulle ske, än en produkt som man fick tumma på för att hålla ett datum, som i dagsläget inte blivit flyttat långt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Kanske så. Hur som helst så har någon underskattat något eftersom det blir förseningar.

Kickstartern sa fortfarande att det skulle vara leverans mars/april. Detta är nu ändrat till maj. Worst-case bör därför vara sista maj, eftersom dom inte vill speca exakta datum. Det är då en två månader försening jämfört med mars/april.

Den enda anledning som nämns i mailet idag är att "arctic color" driver försening. Actic color var inte ens något som var med i kickstartern när den gick live, utan var något som dom tog tillbaka under dess gång.

Mao så sitter vi nu i potentiell försening av leverans av våra ASH chassin pga att dom fick för sig att plocka tillbaka Arctic White, något som dom visste innebar en mer komplex process.

Därav att jag står fast vid, att det med den lilla info vi fått, verkar som att delar av förseningen beror på förändringar som i min mening aldrig borde ha gjorts. Det hjälper ju inte oss "ASH"-köpare att få höra att förseningen beror på att dom vill "perfektionera" Arctic?

Utöver det så ger det bara en dålig smak i munnen att se en massa parallella projekt drivas, samtidigt som produkten vi redan betalt för, bli försenad. Detta gör även att man förlorar respekten för deras tidplan. När den blev uppskjuten en gång, vad säger att vi inte i mars får veta att det är "mer problem" och helt plötsligt så blir maj, till juni? Sen är det semester över sommaren och vips så råkade det bli augusti.

Men men ingen idé att sitta här och gråta, det är bara att inse att det här är vad man får på köpet med en Kickstarter. Jag får helt enkelt ta den ekonomiska smällen att köpa billigaste skitchassit jag hittar och veva igång min burk på så sätt tills jag får Ghosten levererad, risken är annars att delarna samlar damm under framflytt efter framflytt av datumet.

Nu tror jag du får ta det lite lugnt här. Självklart är det så att man kan bli besviken för att en produkt som endast i dagsläget finns i prototypstadiet inte kommer att komma när ma hoppats att den skulle komma. Du måste bara förstå att Louqe har inte lovat när den skulle komma. De har presenterat en tidsplan för när de ansåg att den skulle kunna vara klar baserad på hur projektet såg ut just då. Alltså precis som du säger 2 färger etc. Som med alla projekt och speciellt kickstarters (är detta din första?) så kan saker och ting förändras längs vägen. Speciellt då de har varit extremt aktiva med att kommunicera med kommunityt (alltså oss), kring vad det är vi efterfrågar. De har inte bara tagit tag i en tredje färg, utan också ändringar på själva chassit efter vad kommunityt har efterfrågat.

Efter alla dessa förslag som de tog in har de valt att satsa på de viktigaste. Därför har de varit tvungna att beställa nya prototyper och dessa kommer i mars, med alla färgerna etc. De sidoprojekt som de har har inget med förseningarna att göra. Det skapar bara mervärde för deras kunder (oss) då dessa är antingen tillbehör till chassit, eller speciella komponenter som deras kunder kanske är intresserade av, eller till och med kan vara applicerbara på hela SFF kommunityt eller PC marknaden.

Deras dedikation och kommunikation är beundransvärd och något som ger stort förtroende i alla fall för mig. De bevisar att de inte bara är intresserade av ett snabbt projekt (och tjäna pengar), utan de vill fortsätta att utveckla för sina kunder och skapa mer saker av värde.

Att en helt ny produkt blir försenad en månad är ingenting jämfört med alla dessa nya skärmar etc som lovades komma under 2017, som blev förskjutet till Q1 2018 och nu försenas till sommaren 2018 (kanske) etc. Jag anser att de håller sin tidsplan väldigt bra jämfört med andra kickstarters och crowdfunding projekt. Du kan inte förvänta dig att backa ett projekt är som att köpa en produkt från en butik. Det är en enorm skillnad.

Skrivet av jazon:

Sen kan de kanske bli försenat längre, men jag har ju hellre en bättre produkt långt senare, om de skulle ske, än en produkt som man fick tumma på för att hålla ett datum, som i dagsläget inte blivit flyttat långt.
Skickades från m.sweclockers.com

Exakt detta. Precis så. Den som väntar på något gott...

Permalänk
Medlem

@Skonky: Ni missar min poäng. Jag undrade bara kring skälet av försening.

Om det är så att alla färger försenas pga den vita så fine, bara gilla läget, men som -betalande- kund ville jag bara uttrycka mitt missnöje kring att alla färger försenas av en ändring som gjordes nångång efter att kickstartern drog igång och man redan hade backat.

Du måste förstå att argumentet "bättre produkt" jada jada inte biter på dom som inte ska ha den vita, om det är den som är skälet till försening, simple as that.

För mig blir det istället en merkostnad eftersom jag nu måste köpa ett interimchassi till min build.

Så ni får väl tycka att jag är ett otacksamt svin, men det är bara min synvinkel, simple as that.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@Skonky: Ni missar min poäng. Jag undrade bara kring skälet av försening.

Om det är så att alla färger försenas pga den vita så fine, bara gilla läget, men som -betalande- kund ville jag bara uttrycka mitt missnöje kring att alla färger försenas av en ändring som gjordes nångång efter att kickstartern drog igång och man redan hade backat.

Du måste förstå att argumentet "bättre produkt" jada jada inte biter på dom som inte ska ha den vita, om det är den som är skälet till försening, simple as that.

För mig blir det istället en merkostnad eftersom jag nu måste köpa ett interimchassi till min build.

Så ni får väl tycka att jag är ett otacksamt svin, men det är bara min synvinkel, simple as that.

Den vita har dock varit prat om redan från start, redan första kickstarter vill jag minnas. Iaf innan andra startade. Sen så valde de bort den då det "inte går" skapa vit på de vis de ville färga lådan, men efter communityn ville ha en lösning på de så har de kämpat och fått fram de, på communityns önskan. Sen att din önskan inte är samma som majoriteten kan man ju inte helt rätta sig efter bara för du är en betalande kund, för alla andra kunder är med betalande, mer betalande om man är en kund som vill ha den vita.

Bättre produkten är ju att de gjort justeringar, på community önskan, även under själva kickstarter om du nu har missat det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@Skonky: Ni missar min poäng. Jag undrade bara kring skälet av försening.

Om det är så att alla färger försenas pga den vita så fine, bara gilla läget, men som -betalande- kund ville jag bara uttrycka mitt missnöje kring att alla färger försenas av en ändring som gjordes nångång efter att kickstartern drog igång och man redan hade backat.

Du måste förstå att argumentet "bättre produkt" jada jada inte biter på dom som inte ska ha den vita, om det är den som är skälet till försening, simple as that.

För mig blir det istället en merkostnad eftersom jag nu måste köpa ett interimchassi till min build.

Så ni får väl tycka att jag är ett otacksamt svin, men det är bara min synvinkel, simple as that.

Vet inte om du läste hela mitt inlägg. Beskrev relativt utförligt hur jag inte tror att det var just den vita färgen som gjorde förseningarna. Utan de var de justeringar de har gjort på själva chassit som gjort att de har varit tvungna att skapa ytterligare prototyper och nya machine tools för tillverkningen. Sen att den vita är några veckor efter är en annan sak.

Tror det faktiskt är du som fokuserar på fel sak. Sen om att vara ”betalande kund”... du är inte en betalande kund. Du är en backer. Du har inte köpt en produkt. Du har backat ett projekt. Det innebär att du har investerat i detta projektet för att ro det i hamn. Som belöning får du en färdig produkt när det är färdigt...

Edit: Insåg att jag låter rätt burdus, ville bara förtydliga att jag är bara väldigt rak i det jag skriver inte meningen om jag låter otrevlig. Jag tycker inte du är ett otacksamt svin, inte alls, men att du kanske har missförstått vad det innebär att backa ett projekt på kickstarter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Jag står fast vid att bilden som visades upp som jag länkat säger mars/april som leverans.
Nu börjar det snackas om maj?
Inte okej någonstans.

Mailet som vi fick idag är en wall of text man öht inte orkar läsa.

Vore bra om ni kunde sluta lägga all tid på att rekrytera folk från Sigma till att dra igång 500 sidoprojekt och istället lägga 100% fokus på att tillverka chassin vi faktiskt betalt för.

Förstår inte att frågan ska vara så svår:
Vilket datum är ETA för leverans till slutkund?

Edit: Och för er som undrar varför det är så viktigt så beror det på att jag har en build planerad, så lyckas inte ghosten levereras kommer jag (tyvärr) få köpa ett interim-chassi att köra i under tiden.

Slappna av! Det är, precis som du säger något inlägg nedan, en kickstarter och inget är lovat, jag tycker Loque visar oerhörd samarbetsvilja och förseningar är alltid en möjlighet. Angående den ”ekonomiska smällen” kan du köpa ett fractal design itx-chassi för några hundringar och sedan sälja det här på marknaden så har du en ekonomisk smäll på cirka två kebabtallrikar.

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |