PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Pimpa upp PUBG med nvidia freestyle istället. Funkar utmärkt.

Är det separat programvara eller finns det med någonstans?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är det separat programvara eller finns det med någonstans?

Bara hämta senaste drajvisarna. Får du upp något i stil med "stödjer inte detta spel" med Alt+F3 - vilket jag fick. Starta om burken, sen funkade det för mig.

Permalänk
Medlem

Ja, man kan bara hoppas att personen som skapade Reshade gör en ny version utan zoom funktionen så den blir tillåten igen. PUBG utan reshade ser inte bra ut enligt mig. Har nämnt tidigare i tråden att jag inte fått samma effekt genom Nvidia Freestyle som med Reshade. Det kanske tom finns en konverterinsguide från Reshade till Freestyle ? Iaf på reshade körde jag med lumasharpen, colorfulness, clarity och vibrance.

Jag är väl främst ute efter sharpening effekterna för att slippa ”den suddiga bilden”. Vibrancegui är ju ett bra alternativ för att få lite starkare färger, smidigt sätta inställningar för varje spel istället för att ändra i windows generellt och det kostar ingen fps. Men annars har Freestyle ju en jädra massa inställningar att pilla med det äter ju dock en del fps. Jag märkte annars ingen märkbar skillnad i fps mellan reshade och freestyle med dom filtrena jag testade.

Om man läser reddit har en del problem med freestyle då det verkar käka rejält med v-ram och fpsen sjunker drastiskt ibland, sett flera klipp när man blir beskjuten att det laggar till rejält. Har även läst lite poster om att det har gett input lag. Jag har dock inte märkt något av dessa problmem när jag testat, ska dock tillägga att jag inte testat mycket alls.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Sjusovarn

Hur fungerar det egentligen med ReShade nu? Mitt fungerar fortfarande och jag har inga problem med att starta eller liknande. Bör jag ändå avinstallera det eller sitter jag säker iom att BattleEye inte reagerar på det? Kör ReShade + SweetFx.

Permalänk
Medlem

Nu e ja ju iofs usel men bara ja som undrar hur matchmaking funkar? När ja väl "stabiliserats" på min nivå så får ja knappt en kyckling i veckan. Testade på asiatiska servrar för första gången å då rodde ja hem 3-4 på en kväll... Känns mer balanserat i typ cs?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Tjena, färsking på forumet här,

Någon som är sugen på lite lir?, inte Shroudbra, men inte superdålig heller:-) kanske inte nu ikväll men kommande dagar, ni får gärna adda mig på steam:

http://steamcommunity.com/id/diikiing/

Eller skicka iväg ett PM här,

Sar'vi då!
Kram.

Permalänk
Sjusovarn

Ni som har AMD-kort och saknar ReShade gör såhär typ, gå in i Radeon settings - > Display - > Colors. Där får ni ändra om tills ni får fram dugliga färger. Jag kör typ: Brightness -20, Hue -5, Contrast 130, Saturation 120. Detta tillsammans med att jag satt brightness I spelets inställningar till 70-75.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Nu e ja ju iofs usel men bara ja som undrar hur matchmaking funkar? När ja väl "stabiliserats" på min nivå så får ja knappt en kyckling i veckan. Testade på asiatiska servrar för första gången å då rodde ja hem 3-4 på en kväll... Känns mer balanserat i typ cs?

Skickades från m.sweclockers.com

Du har ju rating för varje mode/region typ.. så när du började spela på Asia så hamnade du nog med de sämsta av de sämsta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Ja, man kan bara hoppas att personen som skapade Reshade gör en ny version utan zoom funktionen så den blir tillåten igen. PUBG utan reshade ser inte bra ut enligt mig. Har nämnt tidigare i tråden att jag inte fått samma effekt genom Nvidia Freestyle som med Reshade. Det kanske tom finns en konverterinsguide från Reshade till Freestyle ? Iaf på reshade körde jag med lumasharpen, colorfulness, clarity och vibrance.

Jag är väl främst ute efter sharpening effekterna för att slippa ”den suddiga bilden”. Vibrancegui är ju ett bra alternativ för att få lite starkare färger, smidigt sätta inställningar för varje spel istället för att ändra i windows generellt och det kostar ingen fps. Men annars har Freestyle ju en jädra massa inställningar att pilla med det äter ju dock en del fps. Jag märkte annars ingen märkbar skillnad i fps mellan reshade och freestyle med dom filtrena jag testade.

Om man läser reddit har en del problem med freestyle då det verkar käka rejält med v-ram och fpsen sjunker drastiskt ibland, sett flera klipp när man blir beskjuten att det laggar till rejält. Har även läst lite poster om att det har gett input lag. Jag har dock inte märkt något av dessa problmem när jag testat, ska dock tillägga att jag inte testat mycket alls.

Har själv upplevt väldiga fps-dippar med freestyle. Och visst äter den fps i nuläget. Kör utan freestyle tillsvidare och hoppas på förbättringar. Nu är freestyle nyligen släppt och kan inte förvänta mig annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Du har ju rating för varje mode/region typ.. så när du började spela på Asia så hamnade du nog med de sämsta av de sämsta

De e ja me på, men känns som ja får för svårt motstånd i dagens läge (usel som sagt).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Allting på Very Low förutom Textures som ni kan köra high på, 1920x1080, Resolution scale = 100 EJ 120, med 120 blir det suddigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Har själv upplevt väldiga fps-dippar med freestyle. Och visst äter den fps i nuläget. Kör utan freestyle tillsvidare och hoppas på förbättringar. Nu är freestyle nyligen släppt och kan inte förvänta mig annat.

hur svårt kan det vara för bluehole att lägga in något liknande i spelet liksom?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

De e ja me på, men känns som ja får för svårt motstånd i dagens läge (usel som sagt).

Skickades från m.sweclockers.com

men har du spelat många matcher i samma mode/region så matchas du ju med jämnbra eller bättre - inte så konstigt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

hur svårt kan det vara för bluehole att lägga in något liknande i spelet liksom?

Precis. Man tycker nästan att de bara kunde köra en Batman och KÖPA Reshade, ta bort zoomfunktionen och installera det i spelet. De har fan råd, det har 15 miljoner kineser sett till.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

@Cimlite: Stort tack för tipsen! Nu ligger jag oftast mellan 120-144 så 10fps kanske inte gör så mkt. Det stora problemet är väl snarare när man stöter på fiender som det hackar till, och så är man direkt pucktvåa

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Bara hämta senaste drajvisarna. Får du upp något i stil med "stödjer inte detta spel" med Alt+F3 - vilket jag fick. Starta om burken, sen funkade det för mig.

Går det att binda om ALT+F3? Har inte F-knapparna på detta tangentbord

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Har själv upplevt väldiga fps-dippar med freestyle. Och visst äter den fps i nuläget. Kör utan freestyle tillsvidare och hoppas på förbättringar. Nu är freestyle nyligen släppt och kan inte förvänta mig annat.

Nu kör jag med Vibrancegui för lite starkare färger och ökad sharpness på skärmen efter ett tips på reddit. Funkar hyfsat tycker jag samt att det käkar ingen fps. Så atm kör jag ultra på textures, aa och view distance, pp på high resten är på very low. Sen har jag screen scale på 115. Nån på reddit hade börjat skriva hur man aktiverade sharpen i ini filen som det gick att göra förut men mods verkar ha raderat den posten.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk

En fråga! Vad är skillnaden på digital vibrance i nvidia control panel och VibranceGUI? Vilket är att föredra? Kör förtillfälle på digital vibrance..och är nöjd med vad den uträttar och vill inte pilla för mycket och ändra om inte VibranceGUI ger mer!
Mvh Peter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

En fråga! Vad är skillnaden på digital vibrance i nvidia control panel och VibranceGUI? Vilket är att föredra? Kör förtillfälle på digital vibrance..och är nöjd med vad den uträttar och vill inte pilla för mycket och ändra om inte VibranceGUI ger mer!
Mvh Peter

Skickades från m.sweclockers.com

Skillnaden blir ju att på vibrancegui kan du ha en inställning för varje spel. Hög vibrance i windows är ju sådär vilket hänger i hela tiden om du ställer via nvidia kontroll panelen.

Angående patchen igår. Den var sådär bra...rejält med ökad vram användning. Jag använder upp mina 4gb nu. Så var det inte innan patchen då jag låg runt ca 3.5 gb. Var lite synd då dom fixat till det mycket bättre. Förut gick det ju inte köra high utan att 4gb vram käkades upp.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk

För många fuskare i detta spel

Permalänk
Skrivet av Bläjd:

Skillnaden blir ju att på vibrancegui kan du ha en inställning för varje spel. Hög vibrance i windows är ju sådär vilket hänger i hela tiden om du ställer via nvidia kontroll panelen.

okej det var nästa det jag förstog att det var det som var skillnaden ..
som du säger att bilder och sånt på tex aftonbladetm.m ser lite skumma ut men som sagt är det en gaming dator så är det då gör det inte så mycket att bet ser ur som det gör när man gogglar på nätet =)..
då kör jag som jag gjort så slipper jag ett extra program ..

Med vänlig hälsning peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av tamerlanex:

För många fuskare i detta spel

jag är inte av samma uppfattning alls.

1.kör du tpp?
2. är du dålig?
3. har du bra dator /internetuppkoppling

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

jag är inte av samma uppfattning alls.

1.kör du tpp?
2. är du dålig?
3. har du bra dator /internetuppkoppling

Det där med att det skulle finnas mindre fuskare i FPP jämfört med TPP är lite av en myt. Visst, man möter mindre aimbots specifikt... men ESP/wallhack/no-recoil scripts finns det minst lika mycket i båda spellägena. Spelet har absolut ett fusk problem på en nivå som få andra spel har.

Ju högre rating man får, ju fler fuskare ser man dessutom. Som bäst har jag varit på plats #750 på EU servarna och då är så illa där att man måste totalt ändra sin spelstil för att kompensera för folk med fusk. Att försöka gömma sig går bara inte, ligger man still nånstans kommer en granat från ingenstans förr eller senare garanterat.

Som exempel kan jag ta vad som hände häromdan bara. Solo game med 4 personer kvar i slutet, jag lägger mig i ett skjul för att ta skydd. Först siktar snubben rakt på mig genom flera väggar, inser att han inte kan skjuta mig... och börjar kasta granater rakt på istället. Här är fuskarens perspektiv inspelat från replay med x-ray läget på: https://streamable.com/odw8a

Permalänk
Sjusovarn

Denna fungerar för mig ->ReShade + SweetFX

Använd version 1.2 - Snackade med PUBG Community Team igår och de sa att man inte blir bannad om ReShade går genom BattleEye.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdavvex:

Tja

Har stora problem att komma in i matcher på PUBG då spelet hänger sig innan man kommer in i en match. Kan hända 3-4 ggr i rad och jag kan inte göra någonting, utan bara starta om datorn. Kan inte ens klicka mig ut ur spelet eller gå till aktivitetsmenyn eller något överhuvudtaget.

Tacksam för tips vad man kan göra eller om det bara är att invänta ny patch?

Mvh Davve

Helvete vad störande detta är alltså...hänt 3/3 matcher ikväll. Nån som har löst detta?

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Uppskattar dina cinematic clips väldigt mkt! Keep up the good work. Kul att dearsomeone uppmärksammar dig!

Gillar även @REWplayFF youtube klipp. Underbar självdistans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Det där med att det skulle finnas mindre fuskare i FPP jämfört med TPP är lite av en myt. Visst, man möter mindre aimbots specifikt... men ESP/wallhack/no-recoil scripts finns det minst lika mycket i båda spellägena. Spelet har absolut ett fusk problem på en nivå som få andra spel har.

Ju högre rating man får, ju fler fuskare ser man dessutom. Som bäst har jag varit på plats #750 på EU servarna och då är så illa där att man måste totalt ändra sin spelstil för att kompensera för folk med fusk. Att försöka gömma sig går bara inte, ligger man still nånstans kommer en granat från ingenstans förr eller senare garanterat.

Som exempel kan jag ta vad som hände häromdan bara. Solo game med 4 personer kvar i slutet, jag lägger mig i ett skjul för att ta skydd. Först siktar snubben rakt på mig genom flera väggar, inser att han inte kan skjuta mig... och börjar kasta granater rakt på istället. Här är fuskarens perspektiv inspelat från replay med x-ray läget på: https://streamable.com/odw8a

Precis som många andra klipp bevisar det där klippet inte ett skit. 4 pers kvar och han kan inte vara smart och siktet kan inte av en slump sätta sig på dig ? Jag hade också sulat nades mot skjulet för att utesluta att det ligger nån där. När du sen börjar springa runt tja... Släpp o gå vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelfors:

Uppskattar dina cinematic clips väldigt mkt! Keep up the good work. Kul att dearsomeone uppmärksammar dig!

Gillar även @REWplayFF youtube klipp. Underbar självdistans!

Tack för dina uppmuntrande ord! Grym feedback. Det är en inlärningskurva, men det är en jävligt kul sådan! Sen att få arbeta med dearsomeone är riktigt jäkla roligt. Grymt erfaren, givmild och sympatisk människa. Tack igen! I will keep pushing forward.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Fy fan, igår hade hade jag fyra 2:A platser men ingen kyckling . I en av dom räddade jag tillochmed livet på den siste killen när den tredje tänkte avrätta honom. inte så taktiskt. Och inte ville han komma ut och ge upp heller.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.