Ny till ljudfronten, har lite frågor

Permalänk

Ny till ljudfronten, har lite frågor

Tja sweclockers!

Funderar på att skaffa mig ett par Sennheiser Game Zero och undrar ifall jag också bör skaffa ett externt ljudkort eller en DAC till de?
Har hört att de sänkt ohm till 50 från 150 på Sennheiser lurarna. Just nu kör jag Qpad qh-90 på det inbyggda ljudkortet som finns i moderkortet ASUS rog gaming strix z370-h. Bör jag skaffa en DAC eller blir jag nöjd med det inbyggda som finns?

Spelar CS:GO för det mesta så om jag har något att vinna på en uppgradering av ljudet så kan jag tänka mig att lägga pengarna där.

Ni som gått från det inbyggda ljudkortet till ett externt eller en DAC är det en stor märkbar skillnad när ni spelar eller är det bara "meh"?
Är skillnaden som när man gick från 60hz till 144hz eller från hdd till ssd, lite så jag tänker, eftersom jag inte är en audiophile och förstår ej vad "bra" ljud är

Kollat lite på sound blasterX G5 och den verkar lovande. Vad har ni för tips?

Tack på förhand.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

Game Zero är inte ett par hörlurar man köper för ljudkvalitén till att börja med.
Med det sagt kommer alla hörlurar förbättras av en god DAC/AMP.