Permalänk

Jag sitter på en kinnarps 8000 tror det är det i alla fall.

Den ser ut så här:

Köpte den begagnat för 150kr. Tror nog aldrig jag har spenderat så lite för en så bra stol. Innan satt jag på en gammal Jysk stol som kostade mer ny då men skiten slets snabbt. Men är mer än nöjd med denna stolen. Har testat att sitta i diverse Dxracer stolar men dem känns inte lika bra.

Det ända jag saknar med denna som Dxracer stolarna har är väl att man inte kan fälla ner den hela vägen. Är trevligt och ha när man åker på DH och vill sova lite

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

DXRacer Formula

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

AKRACING

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Master of Overkill

Pall för ryggens skull.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

En trästol, rätt skön då den är lätt skålad för rygg och änden, nackdelen är...den är gjort av hårt träd så efter ett tag även med en sittdyna så upplever man ''träsmak'' i röven..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

fick tag på denna Dxracer drifting för 1990kr, bästa stolen jag köpt genom åren för spel/plugg. nacken och svanken tackar mig varje gång jag sätter mig.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Eames ES-104. Kända från Skavlan bl a.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4312551

Arozzi Verona Pro v2.
Grymt skön med sitt svankstöd och djupa sits.
På frågan "Can you do this" så är svaret ja.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem

En sån här rackebajsare!
Köpte den hos ergoff.se, heter Ergohuman Mesh, jäkligt nice då det inte blir så mycket rövasvett. Dyr som fasen, men man är väl IT-konsult, så det drabbar ju ingen fattig.

Permalänk
Medlem

DXracer Sentinel. Riktigt bekväm och stabil. Jag hade en DXracer Racing Pro först, som visade sig vara för smal runt axlarna så jag gick på den bredare Sentinel-modellen som dessutom har en rejälare huvudkudde och gav den andra till sambon.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

En stadig skinnsoffa från Stalands, med ett lite högre vardagsrumsbord, funkar bra.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag kör som kungen.

En härlig soffa med stöd för benen. Samt en 65 tums tv.

Kommer aldrig gå tillbak till en stol och stirra stressande in i en skärm..
Livet ör chill!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Någon Kinnarps x000 stol

Permalänk
Medlem

@Laktos: Sitter på en DXRACER Iron serie stol som jag äskar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

@Laktos: KAB seating Director
8/10 men det verkar va riktigt svårt att få tag i en bra datorstol, det är verkligen ett problem. Var runt och prövade massa stolar, det här var den bästa jag kunde hitta.

https://puu.sh/yNC8V.jpg

Hade den stolen ca 2v men var tvungen att lämna tebak den pga armstöden ville ej kunnas justeras mer upp, samt ryggen ville inte heller kunna höjas. skön stol annars, men är man 191cm på 110stadiga behöver man nåt för just ryggen.

Kör med denna https://www.ergoff.se/rh-kontorsstolar/345-rh-logic-400-bevak...
https://www.back2.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/800x800/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/h/rh_logic_400_elite_a_cropped_side.jpg

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Skrivet av Laktos:

Hej!
Har en kräsen sambo och en "obekväm" stol. Provsatt en dxracer på chilli och dagdrömmer numera om den, en hel del om bara ryggkudden också. Men.. problemet med den kräsna sambon är att inget som liknar en dxracer kommer in i lägenheten.

Mina frågor till er: Vad sitter ni på? Omdöme/komfort? Pris? Ser ut som en "sportstol"?

Kanske kan bilda ett uppfattning om vad man kan köra som substitut!

jag sitter på en DXRacer Formula F08 Svart skinn.
Min kära fästmö sa "du får köpa vilken stol du vill bara den är svart" och det höll jag hårt när det va dags för racingstolen Men hon accepterade.
Kan hon inte acceptera en racingstol utan regnbågens färger? Ps Gaming is NR1.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

fick tag på denna Dxracer drifting för 1990kr, bästa stolen jag köpt genom åren för spel/plugg. nacken och svanken tackar mig varje gång jag sätter mig.
https://www.overclockers.co.uk/media/image/thumbnail/GC048DX_115653_800x800.jpg

Klart nöjd jag med, föredrar den framför DX-racers versioner,
Har "samma" fast Inets Taurusstol.
AK-Racing som grundtillverkare på den med, lite annat mönster på färgerna, men tror att den är väldigt motsvarande i övrigt
https://www.inet.se/produkt/6600205/taurus-gamingstol-svart-r...

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Jag kör på Kinnarps 8000+ hemma och Noblechairs Epic (läder) hos min flickvän.
Är riktigt nöjd med med med Kinnarpsen. Noble-stolen har jag inte hunnit sitta in ännu.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkydamn:

Tror det är plus 8 jag sitter på! Fick den billigt när jag köpte ett skrivbord från ett företag då de ändå skulle köpa nytt. Börjar dock bli lite sleten så vet inte hur dyrt lite service skulle gå på eller om man bara ska köpa annat

Edit: Blev lite osäker på modellen men den jag sitter på har hela kittet. Kanske var 8000? Ohh well.

Edit 2: Typ denna. https://www.kinnarps.se/contentassets/6ccb02516d204ba089b5ea34c675d363/images/8232n342.jpg?preset=product-imageLg1x

Har en sådan hemma och på jobbet, riktigt fin stil och de är inte särskilt dyra beg häller. Håller dessutom förvånansvärt bra men visst, för det nypriset så ska de ju göra det.

Har provat en del gaming stolar i butiker men ingen har ens kommit när, många av dem är onödigt hårda och många gånger är det fuskmaterial.

Min rekommendation är att köpa begagnad riktig kontorsstol från ex Kinnarps om man inte har råd med en helt ny. I tidig ålder må man strunta i vad man sitter på eller hur man sitter men de e inte kul att senare i livet inse att man skulle lagt en extra tanke på det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Noblechair Icon, sjukt snygg design som inte skriker gaming, utan är en snygg och skön möbel men har funktionerna som en gamingstol har.
Köpte denna själv på black friday https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...

Har testat många, och jag hatar verkligen den här racingstoldesignen som aldrig passar in i övriga möbeldesignen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Hej!
Har en kräsen sambo och en "obekväm" stol. Provsatt en dxracer på chilli och dagdrömmer numera om den, en hel del om bara ryggkudden också. Men.. problemet med den kräsna sambon är att inget som liknar en dxracer kommer in i lägenheten.

Mina frågor till er: Vad sitter ni på? Omdöme/komfort? Pris? Ser ut som en "sportstol"?

Kanske kan bilda ett uppfattning om vad man kan köra som substitut!

Har ett rum som är mitt, resten får sambon inreda, dock så är det mer så att vi kan disskutera lite i resten av lägenheten och mitt rum är mitt
Har en DxRacer Drift som jag fick tag på ny för 2k från NetOnNet för 4 år sen Håller toppen bra och är mycket nöjd, varit med till DH och på diverse andra LAN.
Det som stör mig i den är att jag gillar o sitta med en foten under andra låret, fungerar inte alls med denna stolen. Men det är något man helt enkelt får vara utan.

Om datorer och gaming är ditt största intresse tycker jag du ska ta mer kontroll över din spelhörna, har också en kräsen sambo, men mitt lilla hörn, som tidigare var ett hörn i vardagsrummet när vi hade liten lägenhet, är det jag som bestämmer vad som ska stå. Sure, hon får gnälla, men mitt val. Sen får man ju kompromissa lite, men vissa saker är viktiga ^^

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

En Markus från IKEA. Har tjänat mig i över 10 års tid. "Lädret" på sittdelen är fortfarande helt men det billigare materialet på nackstödet nöttes sönder efter några år, fixades med ett självsytt överdrag. På senare tid har stolet börjat glappa en aning när man vickar sidlänges, och spaken för ryggstöden är trög och knakar konstigt. Trots detta är det fortfarande en fungerduglig stol, mycket nöjd. Aldrig haft ont i ryggen på grund av stolen.
Lite svettigt kan det nog bli om baken om man sitter längre perioder sommartid, annars är den riktigt bekväm.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem

en extremt nedsutten och välformad två sits soffa, perfekt och väldigt ergonomiskt att kunna ligga på sidan som en fet grek med vindruvor på magen och spela samtidigt

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem

Markus från Ikea
Svankstöd av memoryskum från Jysk
Nackstöd av memoryskum från Jysk

Kan tilläggas att jag äger en så kallad gamingstol, samt en kinnarps freefloat. Men dottern fick ta gamingstolen och freefloat flyttade ut i verkstaden/förrådet, till förmån för ovanstående kombo som slog båda två.

Är för gammal och trött för att bry mig om att stolen nu ser lite pensionärig ut. Skön som fan är den iallafall.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Kinnarps Plus 8, köpt begagnad hos Rekomo.
Väldigt bekväm, bra inställningsmöjligheter och inte monstruöst dyr.

Permalänk

Millberget från IKEA

Har haft den nu i fyra år och är väldigt nöjd, fortfarande i fint skick fastän den används flitigt av mitt feta arsle.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hund:

Markus från IKEA. Med tanke på priset på 1500 kr får du en bra stol, som åtminstone jag har suttit bra i efter flera års användande. Jag har lite problem med ryggen och sitter jag tokigt eller på dåliga stolar får jag problem direkt, men med denna är det lugnt.

Det enda som jag inte gillar med den är de fasta armstöden som var ivägen för mig, så jag kör utan, det kanske inte ser så snyggt ut men det fungerar.

Markus ser bra ut men är den absolut sämsta stolen rent ergonomiskt sett.

Fick impingement på båda axlarna eftersom armstöden ej är reglerbara.

Överarmen trycktes helt enkelt upp i axelfästet och akromionbenet över tid så ni som sitter på en Markus, köp en riktig stol om ni vill slippa operera axlarna med den påföljden att ni har sämre rörelseförmåga i resten av era liv.

6 månaders läktid var det, men det har aldrig blivit riktigt bra.

Det blev som på den högra bilden fast man satt med armen rakt ner i den usla stolen.

Permalänk
Medlem

Som flera andra - en Ikea Markus.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9