Age of Empires: Definitive Edition får lanseringsdatum

Permalänk
Medlem

Så man vägrar köpa ett spel bara för att det finns att hämta i ms store? Löjligt om något. Då vägrar ni spel på Apple store och Google play med?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

AoE2 HD har funnits på Steam sedan 2013.

Japp, nämnde det i en annan post högre upp ^.

Sjukt dåligt optimerat spel.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak och det är:

WOOOOOOLOLOOOOOO

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawler:

Jag blir bara så trött på alla dessa Microsoft hatare där ute, det är väl inte så konstigt att de säljer detta exklusivt på sin butik, sedan sitter väl de flesta och spelar på ett datorsystem med Windows, varför gör ni detta om Microsoft är det sämsta i världen. såpass mycket plats har ni väl ändå på era burkar så ni kan ha alla butiker tillgängliga så varför klaga, när ni installerat spelet dubbelklicka på ikonen på skrivbordet och spela och va glada hur svårt skall det va.
Sluta upp att kasta skit på ett företag som faktiskt gett oss möjligheten att äga en egen dator en gång i tiden.
Behövde bara skriva av mig lite och det kommer säkert finnas många som inte håller med och det accepterar jag men tänk efter lite, det är ingen som tvingar någon att köpa varken spelen eller köra någon Microsoftprodukt så gör inte det då, jag kör gladeligen Windows 10 och spelar spel oavsett om det är Uplay, Steam, Origin eller Microsoft store spelar ingen som helst roll.

Jag har inget emot Microsoft, jag förespråkar jämställdhet och hatar alla lika mycket.
Det är väl klart som fan att det är bökigt att varenda utgivare envisas med att ha egna klienter som agerar bloatware och måste uppdateras med jämna mellanrum osv. Som standard är de igång konstant vilket bl.a. segar ner uppstarten och ifall man inaktiverar att klienterna startas i samband med Windows så måste de ändå startas varje gång man vill spela.

Visserligen ett I-landsproblem men ändå ett problem och argumentet 'acceptera det eller knip igen' köper jag inte. Varför ska man inte kunna få klaga när de medvetet gör det så besvärligt som möjligt för sina potentiella kunder? Ett annat gissel är de olika varianter av DRM som används och som påverkar spelprestandan, om jag inte minns fel gjorde senaste versionen av Denuvo att prestandan i AC:O sjönk med runt 20% (osäker på exakt siffra) och det var även en hel del strul tidigare när deras servrar låg nere och det därmed inte ens gick att starta enspelarläget då spelet/klienten var tvungen att vara ansluten till Denuvos servrar 24/7.

Skrivet av martinot:

Hmm. Var inte riktigt med på den senare kritiken där av dig.

Om den största kritiken att utbudet varit lite litet, så är det väl bara bra att det kommer titlar som denna som ändrar på det?

Fast själva syftet är ju just att låsa in sina kunder, inte att man har en ny och fantastisk plattform som man försöker att lansera och vill dela med sig av. Det kan liknas lite vid tjänster för strömmad film och TV där varenda filmbolag snart har egna tjänster och man tvingas söka bland fem-tio tjänster för att få tillgång till ett 'bra' utbud och hitta det man letar efter.

Du får gärna förklara på vilket sätt vi konsumenter gynnas av att alla aktörer pushar för sina egna plattformar.

Skrivet av NoNamesWayne:

Så man vägrar köpa ett spel bara för att det finns att hämta i ms store? Löjligt om något. Då vägrar ni spel på Apple store och Google play med?

Ja, det gör jag men det är inte riktigt jämförbart. Snarare tvärtom, det är raka motsatsen i och med att det är en plattform där all mjukvara samlas och som faktiskt underlättar användandet och inhandlandet av spel och appar.

Det finns visserligen en del appar att ladda ner även via MS Store men klienten är ganska kass och utbudet är väldigt tunt. Dessutom läste jag som sagt en artikel om hur Microsoft vill kunna få mer kontroll över din mjukvara och användandet av den och det räcker med att man tittar på vad som är aktiverat per default i Windows 10 för att man ska bli misstänksam.

Varför i hela friden ska ett operativsystem lagra all data som matas in vare sig det gäller skrift eller tal? Varför ska min data skickas till Microsoft? Varför är de ovilliga att gå in i detalj på exakt vilka uppgifter de inhämtar och/eller hur de används? Osv. Det har egentligen inte med saken att göra men det kan ge en inblick i varför folk överlag är väldigt skeptiska till Microsofts egna tjänst, särskilt när de pushar så hårt för att få folk att använda den.

Som sagt, jag har inget emot just Microsoft och läser man villkoren när man installerar diverse program (jag kanske är ensam om att göra det?) så inser man vilka otroliga inskränkningar man går med på i utbyte mot att få se en film eller ladda hem ett spel.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Utgivningsdatum: måndag 31 december 2018 00:00:00

https://www.microsoft.com/sv-se/store/p/age-of-empires-defini...

Det är 2018, men?

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Hmm. Var inte riktigt med på den senare kritiken där av dig.

Om den största kritiken att utbudet varit lite litet, så är det väl bara bra att det kommer titlar som denna som ändrar på det?

Alla måste starta någonstans, och konto har i princip redan alla som loggar in på Windows och dess olika tjänster. Butiken finns dessutom redan inbyggt i Windows (precis som hos MacOS, Android, ChromeOS och iOS), så inget extra jobb att ladda ner där heller.

Det var mer ett exempel på hur lite jag tycker om MS store.

Det spelar ju ingen roll om klienten är inbyggd så länge den är fullständigt värdelös.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawler:

Jag blir bara så trött på alla dessa Microsoft hatare där ute, det är väl inte så konstigt att de säljer detta exklusivt på sin butik, sedan sitter väl de flesta och spelar på ett datorsystem med Windows, varför gör ni detta om Microsoft är det sämsta i världen. såpass mycket plats har ni väl ändå på era burkar så ni kan ha alla butiker tillgängliga så varför klaga, när ni installerat spelet dubbelklicka på ikonen på skrivbordet och spela och va glada hur svårt skall det va.
Sluta upp att kasta skit på ett företag som faktiskt gett oss möjligheten att äga en egen dator en gång i tiden.
Behövde bara skriva av mig lite och det kommer säkert finnas många som inte håller med och det accepterar jag men tänk efter lite, det är ingen som tvingar någon att köpa varken spelen eller köra någon Microsoftprodukt så gör inte det då, jag kör gladeligen Windows 10 och spelar spel oavsett om det är Uplay, Steam, Origin eller Microsoft store spelar ingen som helst roll.

Håller med dig. Jävla barnsligt beteende.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag har inget emot Microsoft, jag förespråkar jämställdhet och hatar alla lika mycket.
Det är väl klart som fan att det är bökigt att varenda utgivare envisas med att ha egna klienter som agerar bloatware och måste uppdateras med jämna mellanrum osv. Som standard är de igång konstant vilket bl.a. segar ner uppstarten och ifall man inaktiverar att klienterna startas i samband med Windows så måste de ändå startas varje gång man vill spela.

Visserligen ett I-landsproblem men ändå ett problem och argumentet 'acceptera det eller knip igen' köper jag inte. Varför ska man inte kunna få klaga när de medvetet gör det så besvärligt som möjligt för sina potentiella kunder? Ett annat gissel är de olika varianter av DRM som används och som påverkar spelprestandan, om jag inte minns fel gjorde senaste versionen av Denuvo att prestandan i AC:O sjönk med runt 20% (osäker på exakt siffra) och det var även en hel del strul tidigare när deras servrar låg nere och det därmed inte ens gick att starta enspelarläget då spelet/klienten var tvungen att vara ansluten till Denuvos servrar 24/7.
Fast själva syftet är ju just att låsa in sina kunder, inte att man har en ny och fantastisk plattform som man försöker att lansera och vill dela med sig av. Det kan liknas lite vid tjänster för strömmad film och TV där varenda filmbolag snart har egna tjänster och man tvingas söka bland fem-tio tjänster för att få tillgång till ett 'bra' utbud och hitta det man letar efter.

Du får gärna förklara på vilket sätt vi konsumenter gynnas av att alla aktörer pushar för sina egna plattformar.
Ja, det gör jag men det är inte riktigt jämförbart. Snarare tvärtom, det är raka motsatsen i och med att det är en plattform där all mjukvara samlas och som faktiskt underlättar användandet och inhandlandet av spel och appar.

Det finns visserligen en del appar att ladda ner även via MS Store men klienten är ganska kass och utbudet är väldigt tunt. Dessutom läste jag som sagt en artikel om hur Microsoft vill kunna få mer kontroll över din mjukvara och användandet av den och det räcker med att man tittar på vad som är aktiverat per default i Windows 10 för att man ska bli misstänksam.

Varför i hela friden ska ett operativsystem lagra all data som matas in vare sig det gäller skrift eller tal? Varför ska min data skickas till Microsoft? Varför är de ovilliga att gå in i detalj på exakt vilka uppgifter de inhämtar och/eller hur de används? Osv. Det har egentligen inte med saken att göra men det kan ge en inblick i varför folk överlag är väldigt skeptiska till Microsofts egna tjänst, särskilt när de pushar så hårt för att få folk att använda den.

Som sagt, jag har inget emot just Microsoft och läser man villkoren när man installerar diverse program (jag kanske är ensam om att göra det?) så inser man vilka otroliga inskränkningar man går med på i utbyte mot att få se en film eller ladda hem ett spel.

Jag förstår inte:

Först klagar du på att klienten i Windows inte är standard för att köpa alla appar (dvs. monopol som butikerna hos iOS, och till stor del i Googles pure Android), och sedan klagar du på att man skall tvingas använda Microsofts butik/tjänster i Microsofts egna system.

Does not compute.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag förstår inte:

Först klagar du på att klienten i Windows inte är standard för att köpa alla appar (dvs. monopol som butikerna hos iOS, och till stor del i Googles pure Android), och sedan klagar du på att man skall tvingas använda Microsofts butik/tjänster i Microsofts egna system.

Does not compute.

Om MS Store hade varit en etablerad plattform hade det inte varit några större problem men nu är det ju inte så. Steam är den stora aktören som dominerar marknaden och samlar alla spel på samma ställe och att då låsa in sitt spel i eget system är bara dumt och krångligt.

Vill man kunna spela de populäraste spelen idag måste man ha Steam, Uplay, Origin, Blizzard, MS Store, Epic launcher osv.

Den enda anledningen till att utgivare skapar egna plattformar är för att maximera vinsten då de slipper dela med sig av förtjänsten till Valve och det är vi kunder som drabbas genom att vi tvingas ha tio olika launchers.

Jag har fortfarande inte sett någon av er nämna en enda fördel med alla dessa tjänster. Det skulle väl i så fall vara att hindra Steam från att ha monopol på marknaden men det har de ju mer eller mindre redan då säkert 95% av alla spel går via deras tjänst.

På musiksidan har vi Tidal som utmanar Spotify genom att erbjuda högre kvalitet, GOG erbjuder DRM-fria spel men vad fan bidrar tjänster som MS Store och Uplay med?

Om man som Microsoft dessutom endast säljer spelen via den egna tjänsten slipper man konkurrens och kan hålla vilka priser man vill. Ovan nämnda Quantum Break låg som sagt på 699kr väldigt länge, eller vad sägs om Forza Horizon 3 som funnits ute i snart ett och ett halvt år för 600 spänn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag har sett fram emot den här remaken sååå mycket sen de först annonserade den, spelar fortfarande AoE2 titt som tätt och har gjort det ända sen spelet kom ut.

Och nu när de släpper releasedatum, så ser jag att det är på min födelsedag! Det är som att världen kretsar kring mig!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Däremot hade jag gråtit över en Settlers remake ifrån dom första i serien, fy fasen vad jag älskade dom första settlers, innan dom förstörde serien ala heroes

Settlers 3 är ett av de bättre spelen som gjorts. Skulle vara trevligt med en remake så man kan spela i 4k etc. 1080-kortet arbetar inte så hårt i det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Så man vägrar köpa ett spel bara för att det finns att hämta i ms store? Löjligt om något. Då vägrar ni spel på Apple store och Google play med?

Vägrar är väl att ta i. Snarare att det tar emot. Har AOE3 på Xbox play-whatever. Men har nog inte loggat in på 5+ år. Har ändå köpt det på steam. Nä, har inga spel på nått av de där. Men kanske 100 på steam, sen några på uplay, blizzard app, origin och vad det nu är. Mer det som är problemmet. Har man redan 5-6 st så kanske inte sugit är så stort på en till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Om MS Store hade varit en etablerad plattform hade det inte varit några större problem men nu är det ju inte så.

Alla måste börja någonstans. Så var det även för Steam, Apples App Store och Google Play i början.

Eftersom den ingår som standard i Windows så skulle jag säg att den är rätt etablerad.

Själv laddar jag ner de mesta apparna via den numera; som tex. Spotify, Netflix, Adobe Acrobat, IrfanView, Skype, Facebook, Plex, mm.

Allt kontrollerat och automatiskt uppdaterat. Precis som App Store på MacOS. Hur smidigt som helst!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

No steam no buy. När spel blir mer mogna på Linux kommer jag gå över direkt, har börjat köra Linux på jobbet nu också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

No steam no buy. När spel blir mer mogna på Linux kommer jag gå över direkt, har börjat köra Linux på jobbet nu också.

Nyfiken; varför enbart begränsa dig till Steam?

Så du vägrar att köpa spel även på App Store och Google Play också (om du är konsekvent, vill säga)?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nyfiken; varför enbart begränsa dig till Steam?

Så du vägrar att köpa spel även på App Store och Google Play också (om du är konsekvent, vill säga)?

Har varken Apple store eller Google Play på datorn. På mobilen hade det ju varit riktigt irriterande om istället för bara Apple Store ELLER Google play så hade det funnits 5 olika butiker för appar.
Dessutom, jag visste inte att du måste logga in varje gång eller ens att den kör igång på mobilen när du startar en app från tex Google Play. Visst man kan ha alla klienter igång alltid så man slipper logga in men snacka om onödigt.

Skrivet av serverfel:

Håller med dig. Jävla barnsligt beteende.

Skickades från m.sweclockers.com

Det som är barnsligt är väl snarare det här behovet att försvara något såhär som om det vore en personligt angrepp.
Kritisera MS store så blir jag personligen upprörd och måste försvara det genom att kalla de som gör det för barnsliga.

Att man inte vill ha en massa olika klienter för att köra spel, hur kan det vara svårt att förstå ?

Permalänk
Medlem

Inget nytt förutom grafiken antar jag? Jag provade Age Of Empires I med en HD mod för ett år sedan och spelet behöver en uppdatering av pathfinding och AI.

Det behöver också ombalanseras, det är dock inte lika hemskt som tvåan som är det mest obalanserade RTS som någonsin gjorts 😂 man måste ju göra en deal att man inte får köra vissa lag när man lanar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Alla måste börja någonstans. Så var det även för Steam, Apples App Store och Google Play i början.

Nej, så var det inte. För iOS och Android har det aldrig funnits några alternativ och Steam var den första tjänsten av sitt slag. Hade något företag försökt lansera egna plattformar för iOS eller Android idag hade man ju bara suckat och tyckt att det var drygt så varför skulle samma sak vara OK till PC?

Det känns som att du/ni undviker min fråga - vad är det som är positivt med att tvingas använda sig att en hel drös olika tjänster? Jag hade haft full förståelse ifall det var valfritt eller om MS Store hade varit standard sen tio år tillbaka (som app store och Google play) men nu är det inte så.

Återigen, enda anledningen till att utvecklare släpper spel via egna plattformar är helt enkelt för att maximera vinsten vilket många är helt öppna med trots att det är till nackdel för kunden.

För vanliga appar verkar dock Windows store smidigt med automatisk uppdatering osv likt pakethanteraren under GNU/Linux och jag hade kanske kunnat tänka mig att använda det om jag började om från scratch, förutsatt att alla mina appar finns där så klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Nej, så var det inte. För iOS och Android har det aldrig funnits några alternativ och Steam var den första tjänsten av sitt slag. Hade något företag försökt lansera egna plattformar för iOS eller Android idag hade man ju bara suckat och tyckt att det var drygt så varför skulle samma sak vara OK till PC?

Det känns som att du/ni undviker min fråga - vad är det som är positivt med att tvingas använda sig att en hel drös olika tjänster? Jag hade haft full förståelse ifall det var valfritt eller om MS Store hade varit standard sen tio år tillbaka (som app store och Google play) men nu är det inte så.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det är ju den butiken som är till själva OS:et. Varför inte försöka använda den i högsta grad om man tycker det är så komplicerat med så många olika tjänster?
Du svarar ju på din egen fråga.

"Åh nej. Kommer inte köpa det då det bara släpps till Microsoft Store".
Det finns ju redan där. Är knappast så du måste installera ytterligare en tjänst.
Och det är väl klart MS ska ha en egen butik direkt inbyggd just för appar och applikationsuppdateringar?
Hur hade det sett ut om du var tvungen att ladda ner android-appar från någon skum sida?
Det är ingen som tvingar dig att använda orgins eller U-play bara för att just detta finns i Store. Som du förmodligen hämtar hem annat ifrån.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Fast det är ju den butiken som är till själva OS:et. Varför inte försöka använda den i högsta grad om man tycker det är så komplicerat med så många olika tjänster?
Du svarar ju på din egen fråga.

Fast jag tvingas ju per automatik att använda fler tjänster om jag idag bara använder Steam. Hade app store eller Google play lanserats idag hade de floppat totalt då det redan hade funnits en etablerad plattform sen länge.

Du kanske inte hann se mitt tillägg men jag skulle faktiskt kunna tänka mig att ge MS Store ett försök vid nästa ominstallation även om nästan alla 'mina program' saknades sist jag tittade.

Som sagt, jag har inget emot just Microsoft och hade haft samma invändningar om MS Store var standard och Steam eller Uplay hade lanserats. Att de använder den egna butiken för att sälja spel är dock något de börjat med på senare tid så jag tycker inte riktigt att det går att jämföra med app store /Google play.

Anledningen är självklar, att de vill ha full kontroll över mjukvaran och priserna, och de urusla försäljningssiffrorna i MS Store visar ganska tydligt att folk inte är särskilt sugna på att använda det utan inväntar hellre att spelen släpps på Steam med tillhörande konkurrens.

Ursäkta att jag drog igång hela den här sidodiskussionen och derailade tråden, någon mod får gärna rensa om ni känner att det behövs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av martinot:

Nyfiken; varför enbart begränsa dig till Steam?

Så du vägrar att köpa spel även på App Store och Google Play också (om du är konsekvent, vill säga)?

Efter som App Store och Google Play är på en annan plattform så är det inte riktigt samma sak. Har dock svårt för mobil spel även om jag köpt något bro byggar spel på App Store.

Gillar att ha allt på samma ställe, en profil med alla spel, achivments, screenshots.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Fan också! sett fram emot detta men jag vägrar microsoft store, har till och med inaktiverat det i windows 10

Känns väl lite som affischer där det står *filmen visas endast på bio* det stämmer ju på premiären..
men senare kommer den på dvd/bluray/tv/netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Känns väl lite som affischer där det står *filmen visas endast på bio* det stämmer ju på premiären..
men senare kommer den på dvd/bluray/tv/netflix.

Får verkligen hoppas det, vill verkligen ha alla mina spel på endast ett fåtal plattformar och inte 100 olika...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Efter som App Store och Google Play är på en annan plattform så är det inte riktigt samma sak.

Jag förstår fortfarande inte; vad är skillnaden?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av martinot:

Jag förstår fortfarande inte; vad är skillnaden?

Jag vill ha alla mina pc spel på samma ställe.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Kul, men köper endast om spelet kan kontrolleras på ett modernt sätt. Micro, macro osv.

Mikrotransaktioner säger du? Det ska nog gå att odna...
/Spelbolag världen över

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Japp, nämnde det i en annan post högre upp ^.

Sjukt dåligt optimerat spel.

Riktigt synd att dom inte fixar multiplayern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarigan:

Har varken Apple store eller Google Play på datorn. På mobilen hade det ju varit riktigt irriterande om istället för bara Apple Store ELLER Google play så hade det funnits 5 olika butiker för appar.
Dessutom, jag visste inte att du måste logga in varje gång eller ens att den kör igång på mobilen när du startar en app från tex Google Play. Visst man kan ha alla klienter igång alltid så man slipper logga in men snacka om onödigt.

Det som är barnsligt är väl snarare det här behovet att försvara något såhär som om det vore en personligt angrepp.
Kritisera MS store så blir jag personligen upprörd och måste försvara det genom att kalla de som gör det för barnsliga.

Att man inte vill ha en massa olika klienter för att köra spel, hur kan det vara svårt att förstå ?

Ingen tvingar dig till något. Fortsätt du bojkotta vad du vill. Jag blev inte upprörd. Jag håller med om att det finns för många klienter för spel.

Men denna tråden handlar om att bojkotta "M$" nu, och det är så jävla uttjatat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nyfiken; varför enbart begränsa dig till Steam?

Så du vägrar att köpa spel även på App Store och Google Play också (om du är konsekvent, vill säga)?

Nämn några fördelar med att använda fler än en klient?

Tycker det är jättebra att kunna samla ihop hela spelbiblioteket i en klient.

Det enda riktigt dåliga med STEAM just nu är att man inte kan ge bort de spel man har i biblioteket men ej längre använder.

Permalänk
Medlem

Verkar som att det är få människor som förstår vad monopol/oligopol innebär för oss användare.

Jag säger inte emot att det hade varit smidigt med bara en klient. Dock kanske den klienten ska fungera lite som Steam gör med t ex Ubisoft spel. Att man kan starta spelet via klienten oavsett hos vilken återförsäljare den ligger hos.
MAO en gemensam klient för branchen som samlar alla under ett tak, både spel och prgram, där vi alla kan leva i någon form av Utopi.

Förstår inte heller hyllandet av Steam... Jag får sämst nedladdningshastighet via Steam, runt 25-30MB/s istället för 60MB/s hos de flesta andra(detta pga deras komprimering antar jag). De är oftast det dyraste alternativet. Jämfört med Microsoft Store saknar de väldigt mycket mjukvara utöver spelen.

Sen har MS utan tvekan det absolut sämsta användargränssnittet och det känns fruktansvärt långsamt och bökigt i menyer.

Kommer göra många upprörda nu men jag upplever att den bästa klienten ATM är Origin.