Välkommen till Huawei Sveriges forumdel.

Permalänk
Medlem

Köpte Mate 10 Pro här om dagen, brutal!

Hade en Honor 8 tidigare där USB-C porten släpper sladden när jag laddar, någon typ av glapp eller släpp i fästet inuti porten.

är detta klassat som garantiärende eller självförvållad skada, mobilen fungerar 100% annars.

tack på förhand

Permalänk

Hej,

Jag har en P9 som jag är mycket nöjd med! Tyvärr med en skärmspricka efter ett fall. Har ni något ställe i Stockholm ni rekommenderar för skärmbyten och andra serviceärenden?

Mvh

Martin

Visa signatur

MB: Asus p8Z77-V PRO PSU: FD Newton R3 600W CPU: Intel i5 3570K @ 4.3 GHz Kyl: CM 212 EVO Ram: Vengeance 1600MHz 2x8GB GPU: ASUS Strix 1070 HDD: WD Caviar Green 2TB SSD: Samsung 840 PRO 250GB Burk: Define R4 Laptop: Alu Macbook 2008 Monitor: Acer X34A

Permalänk
Medlem

jag köpt en honor 9 med förstörd 3.5 uttag lämnade in den efter en vecka då jag märkte problemet men då fick jag ingen ny för eran policy är väl att den ska till reparation då man har köpt en fång ny telefon och vänta 3 veckor.. varför kan man inte få en ny ist för att slippa vänta ?

uppmanar även andra användare att tänka över valet av telefon.
honor 7 var drömmen dock. denna dock fruktansvärd

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Skrivet av beardedpear:

Köpte Mate 10 Pro här om dagen, brutal!

Hade en Honor 8 tidigare där USB-C porten släpper sladden när jag laddar, någon typ av glapp eller släpp i fästet inuti porten.

är detta klassat som garantiärende eller självförvållad skada, mobilen fungerar 100% annars.

tack på förhand

har själv en honor 8, 3 veckor gammal snart hur länge har du haft den och va du nöjd med den?

Permalänk
Medlem

@daneboi99:
jag köpte min på blackfriday förra året, och bytte ut den i förrgår bara pga att det var färdigbetald och fick syn på deras flaggskepp, annars är Honor 8 brutalt nice mobil och var toknöjd med det, har aldrig haft problem med den

Permalänk
Medlem

Som alla hela tiden sagt, inget Oreo till Honor 8, ren lathet, tror inte ett dugg på att det inte är kompatibelt.

https://www.gsmarena.com/honor_8_may_not_get_oreo_update-news...

1 generation android update om man köper en Honor device typ.
Därför jag inte kommer köpa något ifrån Honor branchen mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Som alla hela tiden sagt, inget Oreo till Honor 8, ren lathet, tror inte ett dugg på att det inte är kompatibelt.

https://www.gsmarena.com/honor_8_may_not_get_oreo_update-news...

1 generation android update om man köper en Honor device typ.
Därför jag inte kommer köpa något ifrån Honor branchen mer.

Ja, ingen logik, honor 8 lite har sämre hårdvara och får uppdateringen...

Om den europeiska modellen inte heller får Oreo så blir det ingen mer Huawei-lur för mig heller i framtiden, och inga rekommendationer. Går inte att ta ett företag på allvar om man utlovar två års uppdateringar och sedan skiter i det och hittar på världens dummaste anledning. Om de ville vara det minsta trovärdiga hade de iallafall hittat på något mer specifikt. Amatörer lyckas göra fungerande AOSP Oreo-roms till den, men inte ens tillverkaren själva kan? Tror de på riktigt inte kunderna fattar att det är ren lathet/planerat åldrande... År 2018 tänker jag bara överväga telefoner med Treble.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av beardedpear:

@daneboi99:
jag köpte min på blackfriday förra året, och bytte ut den i förrgår bara pga att det var färdigbetald och fick syn på deras flaggskepp, annars är Honor 8 brutalt nice mobil och var toknöjd med det, har aldrig haft problem med den

👌👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej,
Har en P8 som jag tappat, där powerknappen gick sönder och lossnade, annars är den felfri.
Finns det reservdel man kan köpa?

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Huawei
Skrivet av aaaaa:

Hej,
Har en P8 som jag tappat, där powerknappen gick sönder och lossnade, annars är den felfri.
Finns det reservdel man kan köpa?

Hej @aaaaa,

Tyvärr så har vi inte någon försäljning av reservdelar.
Det jag kan tipsa dig om är att kolla direkt med vår verkstad Mobylife på nummer: 040-430030 alt epost: service@mobylife.se och se om det finns möjlighet att köpa reservdelar.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

@Huawei: Har ni någon nyare firmware till Telia E392u-12? Eller det är Telia jag får vända mig till?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Huawei
Skrivet av dorf_se:

@Huawei: Har ni någon nyare firmware till Telia E392u-12? Eller det är Telia jag får vända mig till?

Hej @dorf_se,

Om den är låst till Telia så är det Telia som ska skickar ut uppdateringar.
Så jag skulle rekommendera dig att kolla med Telia.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Hej @dorf_se,

Om den är låst till Telia så är det Telia som ska skickar ut uppdateringar.
Så jag skulle rekommendera dig att kolla med Telia.

Mvh Christian

Modemet är olåst. Inga uppdateringar när jag söker i Telias version av Mobile Partner.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Hej Sweclockers!

Nu öppnar vi upp vår egna forumdel. Här är det fritt fram att diskutera produkter, ge feedback eller dela med sig om tips och trix.

För brådskande ärenden ber vi er kontakta vår ordinarie kundtjänst på 08-512 555 55

Serviceteamet på Huawei

Huawei mediapad m2 7 tummarn, kommer den vara kvar på android 5?

Har haft den i 18 månader, inte en uppdatering har kommit till den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av beardedpear:

Köpte Mate 10 Pro här om dagen, brutal!

Hade en Honor 8 tidigare där USB-C porten släpper sladden när jag laddar, någon typ av glapp eller släpp i fästet inuti porten.

är detta klassat som garantiärende eller självförvållad skada, mobilen fungerar 100% annars.

tack på förhand

Jag hade lite problem med usb c porten på min mate 9 pro. Klöv en trä tandpetare på mitten med ett rakblad och med den kunde jag få ut ganska mycket ludd ur porten. Efter det sitter laddkabeln som när mobilen var ny.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Hej @aaaaa,

Tyvärr så har vi inte någon försäljning av reservdelar.
Det jag kan tipsa dig om är att kolla direkt med vår verkstad Mobylife på nummer: 040-430030 alt epost: service@mobylife.se och se om det finns möjlighet att köpa reservdelar.

Mvh Christian

Ringde och de säljer inte till privatpersoner utan bara till återförsäljare =(

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Huawei
Skrivet av beardedpear:

Köpte Mate 10 Pro här om dagen, brutal!

Hade en Honor 8 tidigare där USB-C porten släpper sladden när jag laddar, någon typ av glapp eller släpp i fästet inuti porten.

är detta klassat som garantiärende eller självförvållad skada, mobilen fungerar 100% annars.

tack på förhand

Hej beardedpear,
Tyvärr så kan vi aldrig garantera att något går på garanti härifrån då vi inte kunnat undersöka enheten.
Vår verkstad bestämmer om det är ett garantiärende eller inte efter felsökning av telefonen.

Men om det inte är synliga skador på telefonen/kontakten så ser jag inte att det skulle vara några problem med garanti.

För att skapa ett serviceärende på din telefon så skulle jag rekommendera dig att du kontaktar vår telefonsupport på nummer: 0851255555 och där skapar ett ärende.

Mvh Christian

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar om Huawei planerar att lansera nya produkter i Sverige förutom mobiltelefoner? Routrar, övervakningskameror, home automation och så vidare?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Huawei
Skrivet av itsmemartin:

Hej,

Jag har en P9 som jag är mycket nöjd med! Tyvärr med en skärmspricka efter ett fall. Har ni något ställe i Stockholm ni rekommenderar för skärmbyten och andra serviceärenden?

Mvh

Martin

Hej @itsmemartin,

Du kan lämna in den hos vår verkstad på Sankt Eriksgatan som heter Nordic Mobile Service.

Mvh Christian

Permalänk
Huawei
Skrivet av Doctor9:

jag köpt en honor 9 med förstörd 3.5 uttag lämnade in den efter en vecka då jag märkte problemet men då fick jag ingen ny för eran policy är väl att den ska till reparation då man har köpt en fång ny telefon och vänta 3 veckor.. varför kan man inte få en ny ist för att slippa vänta ?

uppmanar även andra användare att tänka över valet av telefon.
honor 7 var drömmen dock. denna dock fruktansvärd

Hej @Doctor9,
Om telefonen är såpass ny (vanligtvis 7 dagar) så kan du lämna tillbaka den till butiken som DOA och butiken byter då ut den åt dig.
I de fall den skickas till vår verkstad så blir det ett garantiärende och telefonen repareras, det spelar tyvärr inte någon roll om den är ny i detta fall.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag hade lite problem med usb c porten på min mate 9 pro. Klöv en trä tandpetare på mitten med ett rakblad och med den kunde jag få ut ganska mycket ludd ur porten. Efter det sitter laddkabeln som när mobilen var ny.

Hade samma problem själv, jag kan tipsa om att vertyget (trubbiga stålpinnen) för att plocka ut simkortet är bra att försiktigt skrapa ut ludd med. Off topic tycker jag att det är dåligt att det inte finns något lock, hoppas också att efterföljande mobiltelefoner stödjer trådlös laddning (har inte kollat upp det, har Honor 8).

Permalänk
Skrivet av dannesthlm:

Hade samma problem själv, jag kan tipsa om att vertyget (trubbiga stålpinnen) för att plocka ut simkortet är bra att försiktigt skrapa ut ludd med. Off topic tycker jag att det är dåligt att det inte finns något lock, hoppas också att efterföljande mobiltelefoner stödjer trådlös laddning (har inte kollat upp det, har Honor 8).

Finns att köpa dammskydd på ebay. Att det inte finns från fabrik har väl med att de garanterat hade fått minus av recensenter som anser att det är fult och de ska kunna lösa det utan lock.
https://www.ebay.com/itm/5-x-USB-Type-C-Dust-Cover/1924271530...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Som alla hela tiden sagt, inget Oreo till Honor 8, ren lathet, tror inte ett dugg på att det inte är kompatibelt.

https://www.gsmarena.com/honor_8_may_not_get_oreo_update-news...

1 generation android update om man köper en Honor device typ.
Därför jag inte kommer köpa något ifrån Honor branchen mer.

Ren lathet? Troligtvis för att tjäna pengar då dom hoppas att folk byter telefon snabbare.

Permalänk
Medlem

3 veckor att få ett nytt moderkort/ systemkort till min huawei p9 plus, inte acceptabelt, då Huawei inte har några delar i Sverige utan allt beställs från kina vid reparation.

Annars en bra telefon jag är nöjd med, mera garanti/ reparations ärenden som måste bli bättre.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Ren lathet? Troligtvis för att tjäna pengar då dom hoppas att folk byter telefon snabbare.

Också ett effektivt sätt att bli av med kunder

Permalänk
Inaktiv

Haft min Huawei P9 sedan juni 2016, så här är lite feedback:

+ Bra telefon som fortfarande fungerar (nästan) lika bra som vid inköp. Lite mer mikrolagg, men marginellt

Jag har två viktiga punkter som behöver förbättras från Huaweis sida:

1. Ett mer konkurrenskraftigt användargränssnitt. Att det tar ungefär två sekunder att se att Samsung, HTC, OnePlus eller Vanilla Android har bättre användargränssnitt än ert ger ett sämre intryck. Hårdvaran är redan bra, mjukvaran behöver förbättras.

2. Tillbehören behöver bli mer tillgängliga. Om Samsung och Apple har tillbehör (skal osv) som är mer tillgängliga att kunna köpa, så erbjuder de en bättre upplevelse för användarna.

Permalänk
Inaktiv

När kommer P10 Plus att få Oreo?

Permalänk

Kommer Honor view 10 till Sverige? Verkar vara en riktigt bra lur.

Permalänk
Medlem

Har en Nexus 6P med det kända batteriproblemet. Trodde det var kört på garantifronten så köpte ny telefon i september men har fått höra i efterhand att det är två år som gäller vid kontakt med er. Min 2-årsgräns passerade den 9/1, är det helt kört?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huawei:

Hej Sweclockers!

OC: