Permalänk
Medlem

Efter 1års uppehåll så har jag börjat spela igen och undrar är Nelson något att ha?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Efter 1års uppehåll så har jag börjat spela igen och undrar är Nelson något att ha?

Har dålig koll på henne. Men har du Missouri så varför inte? Om du inte föredrar att spara din free XP till kommande Musashi, en nerfad T9 Yamato mer eller mindre. Men kommer kosta 920K Free XP dock.

Men åter till Nelson, hon ska vara bra på så sätt att att hon kan hålla bra vinkel på sig samtidigt som alla kanoner är på målet och hon har brittiska super healen som är helt galen. Plus att kanonerna kan enkelt svinga från sida till sida om vi jämför med Izumo eller bakre kanonen på alla skepp med tre torn typ. Hennes kanoner är väl rätt bra pga jag gissar att tanken är att man ska skjuta HE på allt och då är precision inte super viktigt längre bara man träffar och startar eld egentligen. *edit*: men de är picksäkra.

En stor nackdel är väl att hon är slö, 24 knop eller ngt och har dålig AA samt hennes pansar är extremt svagt mot HE spam. Men hennes super heal kompenserar ju rätt bra mot det bara man positionerar sig så man inte dör medan den är på CD bara.

Flamu rekommenderar henne iaf vad jag kan se på Youtube, är ju alltid ett gott tecken. Kolla hans video och se vad du tror

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Nelson har både för o nackdelar
Nackdelar:
Hastighet = 24
Blir lätt citadelat
Inget AA

Fördelar kanonerna, både positionering och skada med bägge HE och AP
Riktigt bra heal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Har dålig koll på henne. Men har du Missouri så varför inte? Om du inte föredrar att spara din free XP till kommande Musashi, en nerfad T9 Yamato mer eller mindre. Men kommer kosta 920K Free XP dock.

Men åter till Nelson, hon ska vara bra på så sätt att att hon kan hålla bra vinkel på sig samtidigt som alla kanoner är på målet och hon har brittiska super healen som är helt galen. Plus att kanonerna kan enkelt svinga från sida till sida om vi jämför med Izumo eller bakre kanonen på alla skepp med tre torn typ. Hennes kanoner är väl rätt bra pga jag gissar att tanken är att man ska skjuta HE på allt och då är precision inte super viktigt längre bara man träffar och startar eld egentligen. *edit*: men de är picksäkra.

En stor nackdel är väl att hon är slö, 24 knop eller ngt och har dålig AA samt hennes pansar är extremt svagt mot HE spam. Men hennes super heal kompenserar ju rätt bra mot det bara man positionerar sig så man inte dör medan den är på CD bara.

Flamu rekommenderar henne iaf vad jag kan se på Youtube, är ju alltid ett gott tecken. Kolla hans video och se vad du tror

Skickades från m.sweclockers.com

Skaffade Missouri när jag läste att hon skulle försvinna men man skulle spara till Musashi istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@hellmix:

Du gjorde rätt, Musashi kan man alltid skaffa senare.

Permalänk
Medlem

Blev nyss klar med New Year Raid mission, cammo till scharnhorst gav inget speciell bonus som förra till Tirpitz.
Sista 2 missions var dock väldigt enkla, man har fått massor med credits från skepp som man redan hade + bonus cammo så klart värt det om man orkar spendera tid.

Permalänk
Medlem

Mer Haifuri anime brudar i nästa uppdatering med en collection samling som ger commanders och camos till eventuella Musashi och andra skepp

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Skaffade Missouri när jag läste att hon skulle försvinna men man skulle spara till Musashi istället.

Varför inte . Vill du ha Musashi för att printa pengar är det ju värt det, har du inte Yamato så är det tekniskt sett typ 914k eller ngt för att få henne dock medan Musashi kräver 920k .

Eftersom Yamato är ett bättre skepp på alla vis, så är det där lite skevt, värt att ta sig en funderare vilken man föredrar/vill ha. Musashis enda övertag är ju egentligen att hon är en T9 premium, med allt vad det innebär. Utöver det är Yamato ett bättre skepp.

Skrivet av DaydreamerVlad:

Blev nyss klar med New Year Raid mission, cammo till scharnhorst gav inget speciell bonus som förra till Tirpitz.
Sista 2 missions var dock väldigt enkla, man har fått massor med credits från skepp som man redan hade + bonus cammo så klart värt det om man orkar spendera tid.

Lite synd, men vill ha det främst för det är coolt :P. Dock vart ett helvete att få Duke så bara hunnit med att få New Mexico än så länge i den kampanjen.

Anledningen är att sista omgången uppdrag för Duke....2x75K XP uppdrag tvingades jag göra pga jag inte har några DDs som kan träffa torpeder och få stjärnor den vägen, eller för att få 90k dmg med torpeder för den delen...Bara arbetat ner mig till T6 i USSR nämligen så orkade inte ens försöka.

Tror iaf det var två såna, för fyra stjärnor, sen två stjärnor för att sänka totalt 20 slagskepp....Ingen av dem lätta att göra snabbt så att säga. Vad rundas det hela av med sen då?! Jo *Trumvirvel* Fixa 45k XP till förstås! Yay....F.M...L

Som tur är verkar det KLART mindre jobbigt att få Scharnhorst Camot...tack och lov. Är bara upptagen i helgen så får nöta nästa vecka för det, men borde som sagt vara mindre jobb och relativt enkelt vad jag kunnat se.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Varför inte . Vill du ha Musashi för att printa pengar är det ju värt det, har du inte Yamato så är det tekniskt sett typ 914k eller ngt för att få henne dock medan Musashi kräver 920k .

Eftersom Yamato är ett bättre skepp på alla vis, så är det där lite skevt, värt att ta sig en funderare vilken man föredrar/vill ha. Musashis enda övertag är ju egentligen att hon är en T9 premium, med allt vad det innebär. Utöver det är Yamato ett bättre skepp.

Lite synd, men vill ha det främst för det är coolt :P. Dock vart ett helvete att få Duke så bara hunnit med att få New Mexico än så länge i den kampanjen.

Anledningen är att sista omgången uppdrag för Duke....2x75K XP uppdrag tvingades jag göra pga jag inte har några DDs som kan träffa torpeder och få stjärnor den vägen, eller för att få 90k dmg med torpeder för den delen...Bara arbetat ner mig till T6 i USSR nämligen så orkade inte ens försöka.

Tror iaf det var två såna, för fyra stjärnor, sen två stjärnor för att sänka totalt 20 slagskepp....Ingen av dem lätta att göra snabbt så att säga. Vad rundas det hela av med sen då?! Jo *Trumvirvel* Fixa 45k XP till förstås! Yay....F.M...L

Som tur är verkar det KLART mindre jobbigt att få Scharnhorst Camot...tack och lov. Är bara upptagen i helgen så får nöta nästa vecka för det, men borde som sagt vara mindre jobb och relativt enkelt vad jag kunnat se.

Jag har alla T10 i japanska, Montana, snart us T10 cv, kurfust samt jobbar ner till engelska T10 BB

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Jag har alla T10 i japanska, Montana, snart us T10 cv, kurfust samt jobbar ner till engelska T10 BB

Haha, oj. Inte illa

Har själv bara Montana än så länge, så ligger lite i lä där xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Fixa Duke of York nyss, hoppas man hinner grinda den andra kampanjen resten av dagarna.

Permalänk
Medlem

@Zemlan:

Jag har allt och kommer snart få Black också, har freexp så det räcker till ett par musashi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@Zemlan:

Jag har allt och kommer snart få Black också, har freexp så det räcker till ett par musashi.

Oj, inte illa xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Oj, inte illa xD

Han har inget liv utanför WoWs.

Märkte att de har uppdaterat att fast man åker in i DD rök så är man fortfarande upptäckt varför blir det så vad har de ändrat som jag har missat?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Han har inget liv utanför WoWs.

Märkte att de har uppdaterat att fast man åker in i DD rök så är man fortfarande upptäckt varför blir det så vad har de ändrat som jag har missat?

Röken minskar bara avståndet du blir upptäckt från när du avlossar kanonerna, det eliminerar det inte helt. Hur mycket eller lite beror på kalibern på kanonerna samt individuell balans.

Jagare påverkas inte alls medan slagskepp och kryssare får se upp lite helt enkelt. Tex Kutuzov blir sedd genom rök på 7.5km avstånd eller något sånt om kanonerna avlossas. Bortom det fungerar det precis som förr dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Han har inget liv utanför WoWs.

Märkte att de har uppdaterat att fast man åker in i DD rök så är man fortfarande upptäckt varför blir det så vad har de ändrat som jag har missat?

Tyck på H i matchen så ser du dina stats, där står även detection range in smoke when firing.

Permalänk
Medlem

Bara jag som fått mail att jag har massor med presenter att hämta? 2 premium skepp o massa freexp o credits osv.. galet

Your gifts:

150,000 Free XP. That’s enough to upgrade any Tier VII ship!
12,000,000 credits. Buy anything you want: ships, mods, etc.
Commander with 10 skill points. His skills will be a great help to your future victories.
100x: Zulu, Zulu Hotel, Papa Papa, India Bravo Terrathree, Equal Speed Charlie London. Get maximum profit with little effort.
Premium Tier VII battleship Ashataka and Tier VI cruiser Huanghe. They have everything needed to become your new favourites!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Bara jag som fått mail att jag har massor med presenter att hämta? 2 premium skepp o massa freexp o credits osv.. galet

Your gifts:

150,000 Free XP. That’s enough to upgrade any Tier VII ship!
12,000,000 credits. Buy anything you want: ships, mods, etc.
Commander with 10 skill points. His skills will be a great help to your future victories.
100x: Zulu, Zulu Hotel, Papa Papa, India Bravo Terrathree, Equal Speed Charlie London. Get maximum profit with little effort.
Premium Tier VII battleship Ashataka and Tier VI cruiser Huanghe. They have everything needed to become your new favourites!

Eh what?

Låter som en fet phishing blåsning.

Permalänk
Medlem

@HazZarD:

Dom har gett ut visa skepp till dom som varit borta länge för att dem skall komma tillbaka, dock har det inte varit dessa skepp eller så mycket credits freeexp osv.

Permalänk
SpelClockers

@HazZarD:
Googlade lite på det också och är några som nämnt det på några olika random forum och wargamings egna det som någon sa där var att dom inte spelat på 6 månader.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja dom gav ut det till lång-inaktiva spelare

Permalänk

Tillbaka i smeten igen efter ett bra tag. 6 raka vinster och ett dmg-rekord med min favorit Des Moines.
Skulle köpt premium men har sagt till mig själv att hädanefter så kommer jag inte lägga en krona mer på detta spelet.

Sjukt effektivt skepp när man spelar det rätt. Ligga gömd bakom berg i närheten av caps och använda radar för att utplåna Minotaurs och diverse DD´s. Resten av tiden spenderar man på att sätta eld på varenda BB som håller sig inom 15km.

Permalänk
Medlem

Så då har jag klarat båda kampanjerna, nu är man lite trött på wows xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Tillbaka i smeten igen efter ett bra tag. 6 raka vinster och ett dmg-rekord med min favorit Des Moines.
Skulle köpt premium men har sagt till mig själv att hädanefter så kommer jag inte lägga en krona mer på detta spelet.

Sjukt effektivt skepp när man spelar det rätt. Ligga gömd bakom berg i närheten av caps och använda radar för att utplåna Minotaurs och diverse DD´s. Resten av tiden spenderar man på att sätta eld på varenda BB som håller sig inom 15km.

Kan inte annat än hålla med dig

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Tillbaka i smeten igen efter ett bra tag. 6 raka vinster och ett dmg-rekord med min favorit Des Moines.
Skulle köpt premium men har sagt till mig själv att hädanefter så kommer jag inte lägga en krona mer på detta spelet.

https://i.imgur.com/keEcRYo.jpg
https://i.imgur.com/b7eo4W9.jpg

Sjukt effektivt skepp när man spelar det rätt. Ligga gömd bakom berg i närheten av caps och använda radar för att utplåna Minotaurs och diverse DD´s. Resten av tiden spenderar man på att sätta eld på varenda BB som håller sig inom 15km.

Välkommen tillbaka Får ta och köra lite nån kväll, var ju ett tagsen nu!

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Kan inte annat än hålla med dig

https://i.imgur.com/HXFdY4g.jpg

Kör du rangemod eller dpm-modden? Körde range förr för att kunna stealth-skjuta men gillar DPM mer idag.

Skrivet av DareDevil:

Välkommen tillbaka Får ta och köra lite nån kväll, var ju ett tagsen nu!

Tack! Absolut, försöker klämma in lite efter jobbet men ska nog spela en hel del i helgen

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Kör du rangemod eller dpm-modden? Körde range förr för att kunna stealth-skjuta men gillar DPM mer idag.

Tack! Absolut, försöker klämma in lite efter jobbet men ska nog spela en hel del i helgen

Låter fint det, jobbar dock hela helgen ^^

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Kör du rangemod eller dpm-modden? Körde range förr för att kunna stealth-skjuta men gillar DPM mer idag.

Tack! Absolut, försöker klämma in lite efter jobbet men ska nog spela en hel del i helgen

Just nu kör jag dpm + scout plane. Fint att kunna sikta bakom öar 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Någon mer som skaffat Roma? Köpte den direkt igår själv iaf då jag velat ha henne sedan jag första gången såg en bild på skeppstypen

Första intrycket är mycket positivt för mig! Kanonerna är inte riktigt lika trevliga som NC, vilket jag visste innan iofs. Lite synd då bättre sigma vore asnice förstås. Men tycker faktiskt att det kompenseras av att skotten når målet så extremt mycket snabbare att jag i slutändan ofta träffar mycket bra iaf pga den lägre reaktionstiden istället. Horisontell spridning på 220m är rätt bra också trots allt.

Extremt tankig iaf, har ett medel på 2M potential damage, högst av alla mina skepp. Dock bara 80k skada som medel men är inte super unicum på något vis där utan är riktigt bra för mig tbh, bäst även det tror jag, men få games så, kanske det.

Att ha concealment på 11.2 (tror jag det var) är rentav äckligt också, men ett måste nästan pga 18km räckvidd på kanonerna så förståeligt på något vis, men de hade gärna fått ge mig NC träffsäkerhet och tatt en km conceal eller ngt för min del...älskar pricksäkerhet.

Men Tbh borde fler slagskepp ha kortare räckvidd, gör ju verkligen att man inte kan kampa i spawn som många tyvärr tycker är en bra idé. Så tror att min potentiella skada på runt 2M gör en hel del skillnad då min WR är fin med henne också. Belönar inte mkt om man tankar säg 2.5M skada dock om man tex bara lyckas dela ut säg 50K själv (beroende på mål ofc) men kul trots det och det märks ju när man tankade och laget drog nytta av det tycker jag.

Så WG borde verkligen börja belöna potentiell skada tbh, är något Roma verkligen gjort uppenbart för mig. Vore super för mig som är aggressiv med mina slagskepp. Är ju trots allt ditt jobb som slagskepp att tanka, inte vara rädd för att skrapa lacken liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

https://worldofwarships.eu/en/news/special/become-a-blue-merm...

Anmäl er till samlingen om ni har Yamato då man kan få ett skin(vet ej stats).
Vinner ni med Yamato så får ni max 10 container(1 per vinst), det är Harekaze och Musashi + HSF graf spee som ger extra containers.