Beställde GTX 1070 från INET fick 1060...

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Sen ska du så klart ha lite kompensation på priset också!
Nöj dig inte med 1/8-del, säg att du vill ha minst 1/16-del av betalat belopp tillbaka.

För din information så är 1/8 mer än 1/16.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

För din information så är 1/8 mer än 1/16.

Oh honey..

Permalänk
Medlem

Vilket jävla troll! Felförpackade kort händer bara inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Oh honey..

Du menar att jag missade ironin. Ja, så är det nog.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Spännande. Poppar popcorn...

Enklast borde väl att vara att titta på kortet vad det står? Alltså den lilla klisterlappen på kretskortet.
Antar vidare att kort och kartong har samma serienummer.

Offtopic. TS signatur verkar inte ha fått gensvar.

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Du menar att jag missade ironin. Ja, så är det nog.

Du missade att han skrev 1090 också

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Du missade att han skrev 1090 också

Nä, det kunde ju varit en typo. Det var mest det matematiska som stack i ögonen men skit nu i det. Det är ju inte det som är det intressanta. Ha, ha! Gillar att det finns folk som markerar era inlägg som "Bra inlägg". Mycket festligt!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullis:

Vilket jävla troll! Felförpackade kort händer bara inte.

Händer om det är returvara, så det är ej omöjligt.

Men som vanligt i trådar som dessa så får man aldrig någon information mer än åsikter från TS.

Bilder på låda? Bilder på kort? Skrämdump på GPU-z? Kvitto? Var lådan inplastad eller ej?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Ursäkta min oförskämdhet men det luktar lurendrejeri på långa vägar. Inga bilder heller. Nyregistrerat konto. Överdriver och försöker få det att låta som att Inet lurar dig genom att skicka ett sämre kort och att du blivit oerhört kränkt över det. Behöver ju såklart inte vara lurendrejeri, men det är en hel del varningsflaggor.

Oavsett om din historia är sann eller inte så förstår jag inte hur du fått för dig att du ska få ett GTX1080 istället. Misstag kan hända.

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Ursäkta min oförskämdhet men det luktar lurendrejeri på långa vägar. Inga bilder heller. Nyregistrerat konto. Överdriver och försöker få det att låta som att Inet lurar dig genom att skicka ett sämre kort och att du blivit oerhört kränkt över det. Behöver ju såklart inte vara lurendrejeri, men det är en hel del varningsflaggor.

Oavsett om din historia är sann eller inte så förstår jag inte hur du fått för dig att du ska få ett GTX1080 istället. Misstag kan hända.

What he said

Permalänk
Medlem

Låter otroligt att det packas fel korten nu är ju inte direkt att de tillverkas med vartannat kort 1060 och 1070 i fabriken. Och att du ska få ett 1080 är ju bara glömma, men detta låter som en scam och utan bevis har inget hänt.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Mata inte trollet

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Grattis Abdi! Snart får du ytterligare en stjärna i brottsregistret när bedrägerianmälan lämnas in.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Du har varken tagit kort eller länkat något utav din historia.

Propaganda of you dude.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Registrerad: igår 21:50
Senast aktiv: igår 22:16

Obvious troll is obvious

Möjligen något liknande detta:
https://www.svd.se/lakare-ristade-sjalv-in-hakkors

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Jag tror TS försöker dra en fuling, tycker inte Inet borde byta ut något alls. Hur skulle ett 1060 hamnat i fel låda?

Skrivet av bullis:

Vilket jävla troll! Felförpackade kort händer bara inte.

Nog för att jag tror TS är full av skit men jag ser inga problem med att någon kunnat lämna tillbaka en 1060 i en 1070-kartong. Om de nu har samma dimensioner förstås. Men tanke på hur många gånger jag köpt en teknikpryl som vid uppackning visat sig vara ett returex är jag nästan förvånad att det inte hänt ännu. (Det känns som att ungefär hälften av allt jag köpt på elgiganten är returex, har aldrig fått den uppfattningen från andra butiker.)

Frågan är vad man ska göra som butiksägare vid sådana fall. Ska man neka ett byte och riskera att "lura" sin kund eller ska man byta och riskera att själv bli blåst?

Som ett avslut måste jag börja bli gammal för jag stör mig mer och mer på folk som inte ens försöker dela in texten i stycken eller gör andra lata misstag. Vill man bli seriöst bör man läsa igenom sin text innan man skickar den. Låter det jobbigt i huvudet? Ja, då är den även jobbig att läsa.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av abdi96:

Jag beställde för en vecka sen ett GTX 1070 från INET. 1070 Strix Asus 6gb för att lira bf1 med bättre settings. Märkte att det laggade lite endå så jag kollade i Nividia setings och såg att det står att jag har ett 1060. Då skrev jag till INET att jag fick ett sämre grafikkort än jag köpte och frågade varför. Tycker det är för jävligt att en stor dator butik som INET får göra så. Jag betalar hårt förtjänade pengarför ett nytt grafikkort och dem lurar mig med att skicka ett ruttet 1060. Jag säger till INET att jag kräver att de byter 1060:t jag fick mot ett 1080. Tycker det är rätt eftersom dem skickade ett sämre grafikkort än jag beställde då kan dem skicka ett bättre också. Ellerhur? Fick ett jätte respektlöst svar från INET att det är omöjligt att jag har fått ett 1060 men hallå bara kolla i Nividia settings så ser ni att det är ett 1060 jag är inte dum i huvudet. När jag sa det till INET fick jag svar att dem kan skicka ett 1070 om jag skickar 1060 först. Visst borde jag ändå få ett 1080 när det är INET som har gjort fel och inte jag? Tänker en så stor datorbutik måste kunna ge kompensation för nåt sånt.

Nä du borde inte få ett 1080.
Det står på produktens paket att det är ett 1060. Det står på produkten att det är ett 1060. Det framgår i egenskaper väl inne i Windows, att det är 1060.

Någon rimlig kompensation för hantering hade jag gjort erbjudit som goodwill men inte flera tusenlappar. Det är oskäligt.

Permalänk
Inet

@abdi96:

Hej,

Vi skulle gärna undersöka det här vidare.
Skicka gärna ditt ordernummer till oss över PM, så kikar vi på det.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Visst det låter otroligt men visst kan det hända att det blir fel. Vore intressant om det var ett nytt kort han beställde eller om det var ett returnerat ex.
Hade en "liknande" incident på mediamarkt när jag köpte ett Playstation4, kommer hem och packar upp kartongen och det ligger en playstation 2 i kartongen.
Plomberingar på kartongen var hela så allt såg helt okej ut från utsidan.
Men vid närmare titt så kunde man se att någon hade tagit sig in kartongen från undersidan för att sedan limma ihop allt igen.
Var inte helt enkelt att förklara för personalen på mediamarkt vad som hänt.

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Registrerad: igår 21:50
Senast aktiv: igår 22:16

Obvious troll is obvious

Möjligen något liknande detta:
https://www.svd.se/lakare-ristade-sjalv-in-hakkors

Att ta efter till exempel Flashbacks registrerings regler kanske inte vore en så dum idé (inga kommentarer/nya trådar inom en månad efter registreringsdatum).

Permalänk
Medlem

Reggad Jan 2018 och redan börjat trolla

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Dont feed the troll, Tänker nog att denna blir låst omgående.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Titan V annars hade jag inte accepterat något. #goodwill Kappa

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Dessa inlägg är roliga att se då och då
Det lustiga är att vissa tror att de har rätt till ett bättre kort för att det har blivit något fel, vilket jag starkt betvivlar.

Permalänk
Medlem

"Visst borde jag ändå få ett 1080"

Vadå borde?
enda du borde få är en tejpbit för munnen för tigger i , samt att rätt kort i så fall, och inget annat.

"fan köpte en volvo v70, me fick en V60, visst borde dom ge mig xc90".

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Bästa tråden i år!

Hoppas inte Inet går på det bara, men de borde väl kunna ta reda på om något verkligen blivit fel.

Men det känns som ett riktigt kasst försök till bedrägeri.. För att inte tala om att få ett 1080 istället som kompensation?

Jag tänker på ett känt citat från Tropic Thunder ^^

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Undrar om han hade hoppats på gehör och sympatier när han trollade ihop inlägget.

Permalänk
Avstängd

Du ska ha ett 1070 tror ej du kommer få ett bättre grafikort än det du köpte

Permalänk
Medlem

Nämen samma sak hände faktiskt mig! Jag köpte ett 1060 men fick till min förvåning ett 1070 i lådan. Men sen vaknade jag

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

wow, hoppas att allt löser sig