Vad är ett "safehouse" i Fallout 4?

Permalänk
Medlem

Vad är ett "safehouse" i Fallout 4?

Namnet indikerar ju ett säkert ställe, men eftersom jag sett att ett "safehouse" behöver skyddas mot fiender på ett eller annat sätt så...?

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem

Du tänker på en settlement? Det är tråkig skit som Bethesda la till så att man skulle glömma att FO4 helt saknar en bra story och på alla sätt och vis är ett sämre spel än New Vegas. Om du tycker att det är kul att greja med tower defense i ett fallout spel kan du snacka med Preston Garvey.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Safehouse är Railroads skyddade boenden för att gömma Gen3 Synths från Institute.

de är "säkra" från Institute inte från övriga Commonwelth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cg_thi:

Safehouse är Railroads skyddade boenden för att gömma Gen3 Synths från Institute.

de är "säkra" från Institute inte från övriga Commonwelth.

- Så safehouses gäller enbart för Railroad?

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av perfetto:

- Så safehouses gäller enbart för Railroad?

Ja safehouses är railroad, dina egna "safehouses" är settlements eller home plate i diamond city.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarWolf.667:

Ja safehouses är railroad, dina egna "safehouses" är settlements eller home plate i diamond city.

detfacto du kan ha ett settlement och safehouse på samma ställe

hände mig när jag hade två Quest att ta samma område för både MM och RR
spelar ingen större roll egentligen.

Homeplate är speciellt då det är "ditt" och endast ditt.

du kan inte skicka dina followers dit om jag minns rätt. ej heller lägga till det i supplylines om du har LocalLeader2

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarWolf.667:

Ja safehouses är railroad, dina egna "safehouses" är settlements eller home plate i diamond city.

- Ja men settlements osv. kan ju anfallas och behöver skyddas. Vad betyder då "safe" i safehouse?
Det är inte mer skyddat än vilken plats somhelst som är skyddad, eller?

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av cg_thi:

detfacto du kan ha ett settlement och safehouse på samma ställe

hände mig när jag hade två Quest att ta samma område för både MM och RR
spelar ingen större roll egentligen.

Homeplate är speciellt då det är "ditt" och endast ditt.

du kan inte skicka dina followers dit om jag minns rätt. ej heller lägga till det i supplylines om du har LocalLeader2

- Om egna huset i Diamond City räknas som "homeplate" så går det att ta med follower in där. Det har jag gjort.
Och återigen...vad är det för "safe" med ett safehouse om det ändå kan anfallas och måste skyddas?

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem

@perfetto:
ja du kan ta dit en follower
men du kan inte skicka dit en follower.

safe = safe som i Institute vet inte var det ligger ....
eftersom Institute jagar Gen3 synths som flytt så måste de ligga lågt innan de blir "memory wipade"

Du är inte säker någonstans från någon i Fo4....

story spoiler

inte ens min son var säker från min vrede...

Dold text