Vad ere för fel på R6S??!?

Permalänk
Medlem

Vad ere för fel på R6S??!?

Nu har jag crashat varenda gång jag lirat rainbow six siege på senare tid och har testat allt förutom att helt installera om spel och dator. Har aldrig crashat förut, börjat nu efter senaste patchen. Och det är ju trevligt att man får någon felkod eller så av uplay när det sker, nej det står bara "Oh it crashed!" ungefär som att uplay säger "Men oooooooooj dåååååååå.... VAD HÄNDE?" Idioter.

Har kollat runt lite på ubisoftforumen och det verkar som att fler har problem. Men vafan liksom? Vissa får spelet att rulla igen med lägre inställningar, eller win7 comp. mode etc. Sån skit vägrar jag. Detta är idiotkodning och inget annat. Man ska inte behöva gå igenom någon jävla ritual varje gång man ska lira spelet, det e helt orimligt. Varför har det börjat fungera skit nu, när det fungerade hur bra som helst förut??

Är det någon som har upplevt detta problem och har testat att installera om spelet och det fungerar? Vi snackar 50gb att tanka ner igen, slipper helst det.

Om någon vill veta så kör jag R7 1700x med GTX 1080.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekanna218:

Nu har jag crashat varenda gång jag lirat rainbow six siege på senare tid och har testat allt förutom att helt installera om spel och dator. Har aldrig crashat förut, börjat nu efter senaste patchen. Och det är ju trevligt att man får någon felkod eller så av uplay när det sker, nej det står bara "Oh it crashed!" ungefär som att uplay säger "Men oooooooooj dåååååååå.... VAD HÄNDE?" Idioter.

Har kollat runt lite på ubisoftforumen och det verkar som att fler har problem. Men vafan liksom? Vissa får spelet att rulla igen med lägre inställningar, eller win7 comp. mode etc. Sån skit vägrar jag. Detta är idiotkodning och inget annat. Man ska inte behöva gå igenom någon jävla ritual varje gång man ska lira spelet, det e helt orimligt. Varför har det börjat fungera skit nu, när det fungerade hur bra som helst förut??

Är det någon som har upplevt detta problem och har testat att installera om spelet och det fungerar? Vi snackar 50gb att tanka ner igen, slipper helst det.

Om någon vill veta så kör jag R7 1700x med GTX 1080.

Förstår din situation, blir lika "glad" själv när mina spel kraschar.
Men försök att ta det med en "klackspark" tills vidare. Förmodligen så har Ubisoft fått ett antal kängor av irriterade spelare och kommer släppa en ny uppdatering som fixar kraschandet.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Har du klockat ditt grafikkort? Crashade för mig när jag hade gjort det.

Processorn är även den klockad men verkar inte göra något negativt iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk

Kör validate files i ubisoft klienten så slipper du installera om.
Då hittar den de saknade filerna och brukar hålla sig lugn ett tag.