Akta er för Wish. Skickar fel saker.

Permalänk
Avstängd

Akta er för Wish. Skickar fel saker.

Bortsett från grafikkortet som aldrig kom så fixade jag en ny mailadress. Beställde bla. två smartwatch varav en med app för Ios och en superbillig andoidtelefon med 5" skärm android 4,4 kitkat. Den första smartwatch (den för Ios) kom i fredags. (tog 17 dagar) Nepp. Inte den jag beställt, har ingen app för Ios. Har däremot testat den för android och den funkar helt ok. ***bort/moderator*** Ser nu i appen att telefonen anländer denna veckan. Men. Inte alls den jag beställde. Denna kommer i stället: https://www.wish.com/c/59e090300bc93202c0ceca00 har kontaktat klarna och frågat hur jag blir av med skiten. Betalat allt med kort. Så akta er. Vet att en del fått vad dom beställt men kolla upp under resans gång för det du beställt kan ändras utan att du märker detta.

§9 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Sånt som kan hända ibland, maila Wish och berätta så kan de säkert hjälpa dig?
Kan lova att det inte är något unikt du varit med om och händer säkert ibland på CDON, Inet osv också.
Ibland kan det bli fel helt enkelt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rätt vanligt, beställde en Android TV box, fick fel modell än vad som angavs. 600:- ca. Skrev till support o fick pengar tillbaka.

Dom tre gånger det blivit fel har jag blivit ersatt med hela summan och inte behövt skicka tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag har precis som @MrWhizeguy haft en väldigt bra upplevelse av Wish support. Varje gång det blivit fel/varan skadad så har jag fått full refund inom några timmar. Jag har aldrig behövt skicka tillbaks någonting. Se bara till att du tar bilder och förklarar på ett bra (inte argt) sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Men wish är ju bara en portal likt aliexpress eller amazon, det är väl tämligen sällan dom skickar något själva?
Eller tar dom in det och skickar vidare?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av Stayup:

Bortsett från grafikkortet som aldrig kom så fixade jag en ny mailadress. Beställde bla. två smartwatch varav en med app för Ios och en superbillig andoidtelefon med 5" skärm android 4,4 kitkat. Den första smartwatch (den för Ios) kom i fredags. (tog 17 dagar) Nepp. Inte den jag beställt, har ingen app för Ios. Har däremot testat den för android och den funkar helt ok. Ser nu i appen att telefonen anländer denna veckan. Men. Inte alls den jag beställde. Denna kommer i stället: https://www.wish.com/c/59e090300bc93202c0ceca00 har kontaktat klarna och frågat hur jag blir av med skiten. Betalat allt med kort. Så akta er. Vet att en del fått vad dom beställt men kolla upp under resans gång för det du beställt kan ändras utan att du märker detta.

Kan du visa butiken på wish och sen hur det ser ut i din orderbekräftelse?

Jag är nyfiken på va du har beställt för klockor och vad dom egentligen skickar.

Jag vill bara utesluta SBS syndromet. Det finns inte jättemånga androidklockor som har appar till iphone.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en smartklocka i början av november, var typ halva priset på den klockan jämfört med andra men jag chansade! De kom ju såklart fel klocka efter 2 veckor men jag skicka ba ett mail till wish o fick pengarna tillbaka samt fick behålla klocka som ändå gick på 500 spänn

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Vist har det blivit fel med Wish ibland men bara maila supporten så blir det alltid löst.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Sånt som kan hända ibland, maila Wish och berätta så kan de säkert hjälpa dig?
Kan lova att det inte är något unikt du varit med om och händer säkert ibland på CDON, Inet osv också.
Ibland kan det bli fel helt enkelt.

Ibland? Verkar vara väldigt vanligt. Att de agerar mellanhand åt tillverkare/säljare i Kina, själva sitter i USA och sedan säljer till Sverige rör inte till det hela mindre direkt. Det är rätt många steg som kan gå galet och utifrån historier man hört av folk som beställt så är det absolut inte ovanligt.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Math-ematics:

Kan du visa butiken på wish och sen hur det ser ut i din orderbekräftelse?

Jag är nyfiken på va du har beställt för klockor och vad dom egentligen skickar.

Jag vill bara utesluta SBS syndromet. Det finns inte jättemånga androidklockor som har appar till iphone.

Ahh orkar inte nu. Massa olika beställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Bortsett från grafikkortet som aldrig kom så fixade jag en ny mailadress. Beställde bla. två smartwatch varav en med app för Ios och en superbillig andoidtelefon med 5" skärm android 4,4 kitkat. Den första smartwatch (den för Ios) kom i fredags. (tog 17 dagar) Nepp. Inte den jag beställt, har ingen app för Ios. Har däremot testat den för android och den funkar helt ok. (är till salu för inköpspris) Ser nu i appen att telefonen anländer denna veckan. Men. Inte alls den jag beställde. Denna kommer i stället: https://www.wish.com/c/59e090300bc93202c0ceca00 har kontaktat klarna och frågat hur jag blir av med skiten. Betalat allt med kort. Så akta er. Vet att en del fått vad dom beställt men kolla upp under resans gång för det du beställt kan ändras utan att du märker detta.

Skriv till wish och begär återbetalning, inte svårare än så.

Permalänk
Medlem

har det strulat med wish så har jag alltid fått hjälp, köpte t.ex en liknande gopro, för 1k. skrev att det va en liten repa på linsen. fick både behålla produkten och fick pengar tillbaka snabbt. så kontakta direkt, så löser det sig, förhoppningsvis

Permalänk
Avstängd

@Stayup: vad har klarna med wish att göra om wish har skickat en fel vara? Jag har fått massa varor som visat sig vara något annat än vad jag hade beställt, har då bara tagit ett kort på varan och begärt återbetalning, dom har inte nekat en enda gång. Så ta o gör om och rätt så löser det säkert för dig med

Permalänk

Beställde ett 1060 3gb (trodde jag) men speccen stämde inte.

Hörde av mig till wish och förklarade att jag inte va intresserad av en falsk gpu.
Wish försöker kontakta affären.
Affären svarar inte så wish annulerade fakturan och meddelade att om jag får kortet så behöver jag inte skicka tillbaka det.

Permalänk
Medlem

Fan nu blir man rädd för att beställa därifrån

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem

Samma bemötande här, svar inom 5 minutet av supporten och pengarna tillbaka.
Fick behålla varan dessutom.

Det är fan ta den bästa supporten jag någonsin fått.
Handlar massa saker med jobbet från olika elektronikleverantörer och det är ett jävla hallå och långa väntetider när saker saknas eller har blivit fel.

6/5 puckar för supporten på Wish. Skulle inte tveka för att köpa mer skit på Wish!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severin87:

Fan nu blir man rädd för att beställa därifrån

Har du läst svaren från någon skribent förutom TS? Strular det skickar Wish tillbaka pengarna.

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

@Peccz: Ja jag har läst men man vill ju inte behöva beställa flera gånger bara för att få rätt vara.

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk

Anledningen till att ni får behålla prylarna är att frakten därifrån är gratis för dem men frakten från Sverige till Kina kostar massor. De vill inte ha tillbaka prylarna, frakten blir dyrare än varans värde.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Bortsett från grafikkortet som aldrig kom så fixade jag en ny mailadress. Beställde bla. två smartwatch varav en med app för Ios och en superbillig andoidtelefon med 5" skärm android 4,4 kitkat. Den första smartwatch (den för Ios) kom i fredags. (tog 17 dagar) Nepp. Inte den jag beställt, har ingen app för Ios. Har däremot testat den för android och den funkar helt ok. (är till salu för inköpspris) Ser nu i appen att telefonen anländer denna veckan. Men. Inte alls den jag beställde. Denna kommer i stället: https://www.wish.com/c/59e090300bc93202c0ceca00 har kontaktat klarna och frågat hur jag blir av med skiten. Betalat allt med kort. Så akta er. Vet att en del fått vad dom beställt men kolla upp under resans gång för det du beställt kan ändras utan att du märker detta.

Ta kontakt med wish istället för att skriva inlägg här innan dom har haft en chans att rätta till det??

Jag har beställt 120-150 ggr från wish och haft problem 8-10 gånger , fel produkt, söndrig produkt eller missnöjd med produkten, och wish har hjälpt mig varje gång. Ny vara eller pengarna tillbaka.

Så kontakta wish först och återkom sen med hur det har gått, kommer säkert att lösa sig så du blir nöjd.

Mvh

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Wish är kinasaker, gamle varje gång.
Att köpa dyrare saker är idiotiskt.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Men de är väl olika företag grejerna kommer i från?

Permalänk

@krekre:

Yes, på gott och ont

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Wish är kinasaker, gamle varje gång.
Att köpa dyrare saker är idiotiskt.

Jag och en kompis köpte varsit Colorful 1080 Ti via Wish. Mitt kort dök upp utan problem, min polare trodde han blivit lurad, kontaktade supporten och fick tillbaka pengarna. Kortet kom samma dag.

Det är klart det känns skumt att köpa dyra prylar billigare än vad som är rimligt från Kina i någon app på mobilen, men hittills har jag inte hört talas om någon som blivit lurad, fått fel prylar eller på annat sätt inte gjorts rätt för av Wish i slutändan förutom annulerade beställningar i Wishgate. Är man nojig kanske det är bäst att låta bli, jag litar i alla fall mer på Wish än någon nordisk leverantör med 3 recensioner på Prisjakt och för bra pris för att vara sant.

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Skrivet av Peccz:

Jag och en kompis köpte varsit Colorful 1080 Ti via Wish. Mitt kort dök upp utan problem, min polare trodde han blivit lurad, kontaktade supporten och fick tillbaka pengarna. Kortet kom samma dag.

Det är klart det känns skumt att köpa dyra prylar billigare än vad som är rimligt från Kina i någon app på mobilen, men hittills har jag inte hört talas om någon som blivit lurad, fått fel prylar eller på annat sätt inte gjorts rätt för av Wish i slutändan förutom annulerade beställningar i Wishgate. Är man nojig kanske det är bäst att låta bli, jag litar i alla fall mer på Wish än någon nordisk leverantör med 3 recensioner på Prisjakt och för bra pris för att vara sant.

Behöll han pengarna fastän han fick produkten? Trist gjort imo I så fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av Mogwaii:

Ta kontakt med wish istället för att skriva inlägg här innan dom har haft en chans att rätta till det??

Jag har beställt 120-150 ggr från wish och haft problem 8-10 gånger , fel produkt, söndrig produkt eller missnöjd med produkten, och wish har hjälpt mig varje gång. Ny vara eller pengarna tillbaka.

Så kontakta wish först och återkom sen med hur det har gått, kommer säkert att lösa sig så du blir nöjd.

Mvh

Nyfiken som frågar men är hela ditt hem bestående av kina-produkter? Typ möbler och hela faderittan?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Avstängd

Har också köpt en del prylar via Wish... har inte haft några problem utan fått det jag beställt. Tänk på att många som haft problem skriver men har man inte haft problem bryr man sig inte lika mycket (= skriver inte i sådana här trådar). Bara en gissning

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Nyfiken som frågar men är hela ditt hem bestående av kina-produkter? Typ möbler och hela faderittan?

Nej inte direkt , men min fru och dotter har handlat endel kläder o leksaker. Själv har jag köpt allt från usb minne till ficklampor till reservdelar för radio styrda bilar, enklare verktyg för hemma bruk , batterier och minne till min systemkamera osv. Finns rätt mycket att tjäna om man vet vad man vill ha / behöver.

Finns massa skit och kopior också , men mycket är billigt så det kan vara värt och testa. Senaste köp var 2st salt och peppar kvarnar för ca 140kr, liknande i sverige kostar 500kr+.

Köper dock inget över 400-500kr.

Mvh

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

@gylldevik: Han frågade supporten vad han skulle göra och det var inget att fundera på, kunden behåller pengarna när det strular även om det löser sig. Vet inte om Swish eller leverantören betalar...

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peccz:

Jag och en kompis köpte varsit Colorful 1080 Ti via Wish. Mitt kort dök upp utan problem, min polare trodde han blivit lurad, kontaktade supporten och fick tillbaka pengarna. Kortet kom samma dag.

Det är klart det känns skumt att köpa dyra prylar billigare än vad som är rimligt från Kina i någon app på mobilen, men hittills har jag inte hört talas om någon som blivit lurad, fått fel prylar eller på annat sätt inte gjorts rätt för av Wish i slutändan förutom annulerade beställningar i Wishgate. Är man nojig kanske det är bäst att låta bli, jag litar i alla fall mer på Wish än någon nordisk leverantör med 3 recensioner på Prisjakt och för bra pris för att vara sant.

Som sagt en gamble, ofta säljs det kort som är flashade eller använda för mining och på väg utför.
Det är ju inte så att försäljarna går minus precis.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället