Köra GTX 970 SLI eller inte?

Permalänk

Köra GTX 970 SLI eller inte?

Funderar på att skaffa mig ett till GTX 970 och köra SLI och undrar om det fortfarande förekommer stutter etc? och räcker min CPU i sign till för att köra desssa kort i SLI?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd

Nej, sälj och köp ett begagnat 980Ti istället.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

970 sli

Jag har också funderat i de banorna. Men jag tror det är en dum idé. Bättre att köpa en kraftigare gpu istället. Sli stöd blir ju bara sämre och sämre. Få tittlar vinner på det och det är sällan utan diverse problem. Jag kommer nog köra på mitt 970 tills jag inte tycker det orkar med längre. Kanske blir ett 1180ti när/om det kommer

Visa signatur

Fractal R5 | MSI B550-a PRO | 3900x@PBO | Noctua D15 | G.Skill Trident Z Neo@3.7GHz | Asus 1080ti | Evga SuperNOVA 750 G2 80+ Gold |1TB 970 EVO |0.5TB 980 PRO | 240GB OCZ, 6TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Funderar på att skaffa mig ett till GTX 970 och köra SLI och undrar om det fortfarande förekommer stutter etc? och räcker min CPU i sign till för att köra desssa kort i SLI?

SLI och Crossfire är ganska ute idag, många nyare spel har heller inget stöd för det, så nej sälj ditt kort och skaffa ett bättre istället.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Tack då vet jag läget tack för alla svar!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma , sålde av mina msi 970 som jag kört i SLI och köpte ett MSI 1080Ti , det sved i plånboken men ångrar mig inte

Permalänk
Medlem

Hade samma funderingar i April förra året, slutade med att jag sålde mitt 970 och köpte ett begagnat 980 Ti istället. Mellanskillnaden landade på vad ett extra begagnat 970 skulle kostat mig = win.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Tänkte bara flika in då jag faktiskt kör GTX 970 SLI och har gjort det i ungefär ett halvår.
Rent prestandamässigt beror det lite på vilka titlar osv man kikar på, men i exempelvis GTA 5 så har du nånstans +90% extra prestanda när du aktiverar SLI. (Gick från ungefär 50-70 FPS till 90-130)

Alla titlar fungerar dock inte lika bra. WoW exempelvis fungerar i mitt eget tycke sämre med SLI aktiverat, men i det stora hela är jag klart nöjd med prestandaförbättringen helt klart.

Om du inte bryr dig om nämnvärt högre energiförbrukning samt ett högre fläktljud vid spelande så är det värt att kika närmare på.

My 2 cents

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Spel där du behöver det, typ PUBG, Battlefield 1, Battlefront osv har inte stöd för SLI. Finns det spel som har det där det fungerar bra? Ja. Är det värt det? Spelar du något annat än de spelen, nej, då blir det mindre och mindre värt med sli/crossfire.

Det finns mycket lustiga problem med SLI nu för tiden.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync