Permalänk

Hjälp med keyboardköp!

Tjena tjena! Hade tänkt sätta igång med musiken igen och behöver då ett instrument, varpå keyboard kom som första alternativ då det verkar enklare att lära sig när man håller på med hiphop/rnb och har brist på tid. Brukade alltid producera beats genom datorn innan men vill i nuläget ha någonting som ger lite mer "live" känsla, som man kan bära med sig och framföra lite vart som helst.

Är inte så insatt när det gäller instrument i helhet men hade väl tänkt mig någonting som har en del olika ljud att välja bland. Ifall det går, gärna något där man kan sampla bas/trummor eller någonting så det kickar i bakgrunden medans du spelar, så att beatet blir mer levande. Ska även finnas hyfsat bra ljud i högtalarna på keyboarden så att man kan köra live som sagt, för kompisen, flickvännen eller dylikt - men även ha ett aux uttag så att man kan koppla in hörlurar/högtalare ifall så önskas.

Prisklass runt 1000-2000kr, vet inte om man "bör" lägga mer men undviker helst att betala för mycket nu när det är första gången och jag är en nybörjare. Vet inte ens om jag kommer fortsätta med det/gilla det så att säga. Men ser helst att det flyter runt 1000 lappen! Alla tips är välkomna dock. Har ni fler tips, alternativt svar på ifall man kan sampla ljud i bakgrunden på keyboarden så tar jag självfallet emot det med glädje!

Tack på förhand!

Permalänk

Då jag inte har speciella krav på tangentkänsla/tangentmängd så tänkte jag mig kanske ett Yamaha PSR-E353. Fanns för reducerat pris nu runt 1500, kostar 2000+ annars. Är det någonting att hänga i granen? Kollade review på Youtube och tyckte det lät fint med bra funktioner i helhet.