Acer Predator X27 med 4K i 144 Hz, G-Sync och HDR butikslistas i Sverige

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Det var så roligt för ett flertal trodde den skulle kosta 10k never.
Priset var förväntat frågan är om det fungerar hyfsat i 1080ti sli

Permalänk
Medlem

har man kommit in på forumet för pensionärshemmet eller?
vilket gnäll

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Det är inte relevant. Jag är bara förvånad att de försöker matknadsföra det här som en skärm "normalt" folk har råd med med förbokning och allt.

Folk kan inte riktigt klaga på att Titan-korten kostar 15 000 och sedan "naturligtvis" tycka att det är i sin ordning att lägga 25 000Kr på en skärm?

Sen kan det såklart vara så att det här är en showcase-produkt som det inte är meningen att den stora massan ska ha råd med, men då känns det lite pretto med "förbokning" på Inet och allt, precis som det skulle vara en produkt som folk hänger på låset för att få köpa.

Haha, det kan jag köpa att det är lite fräckt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mycket intressant skärm. Det här med skygglappar på skärmarna måste vara bland det fulaste på evigheter... Aja, kul att se att det går framåt

Sjukt dyr skärm när jag kan köpa en annan skärm för 900kr )))

Varför klagar alla på att den är dyr? Senast jag kollade så är den den billigaste för sin spec, eller är det jag som missat något?

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Snusfri

Ser mycket trevlig ut.
Får hoppas att det kommer en 32"+ variant med då jag tycker att 27" är för litet för mig, speciellt eftersom jag i dagsläget har en 40" 4K skärm.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trinitypcw:

25k är lite väl saftigt pris, priset lär gå ner när andra tillverkare får ut liknande modeller.

Jag hade aldrig i mina vildaste drömmar kunna tänka mig att någon ens skulle fundera på ett köpa en sådan skärm för 25k.

Har gamers så mycket pengar att bränna på sin hobby? Och varför vill dem inte ha en skärm med vettig storlek och ultrawide istället? Det störde mig alltid enormt när jag lirade på 16:9 skärm att jag alltid kände att synfältet var allt för snävt och det enda som stör mig nu är att skärmen känns för liten (29"). Har dock aldrig märkt någon större skillnad 75 och 100hz när jag lirade CS back in the days. 144hz har jag inte provat, men den skillnaden lär ju märkas ännu mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Väntar med spänt F5-finger på reaktionerna!

Med en 144 hz skärm så behöver du inte vänta lika länge

Permalänk
Medlem

Jag som ändå är ökänd för att vara skärmknarkare ser ingen som helst lockelse i denna skärm. Varför vill man ha en 4K skärm som bara är 27" ens om den kostade 5000 kr? Vem är det som ska köpa denna skärm och varför?

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på samma specs i 21:9 @ 3440x1440. Lär inte hända.

*Uppdatering* Som inte är böjd.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så inget tryckfel alltså? Jösses... Och här har man gått och trott att "dyra" skärmar i normala storlekar toppar någonstans runt 7-8000Kr.

Då kan du ju roa dig med att gå in på valfri foto-webbutik och kolla vad finskärmarna kostar 😀

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Väntar med spänning på samma specs i 21:9 @ 3440x1440. Lär inte hända.

https://www.acer.com/ac/en/US/content/predator-series/predato...

Så nära man kan komma inom den närmsta tiden i alla fall.

Permalänk
Medlem

Ja, och det här är anledningen varför moderkortsförsäljningen ständigt sjunker. 55" oled, 4k och HDR = 13.000:-
Högupplöst surfplatta 2500:- jag har högre pixeldensitet på min mobiltelefon. Inget vettig konsument köper den här skärmen. Jag skulle aldrig i mitt liv betala mer än 6000:- för en skärm eftersom jag inte är en professionell användare. Jag skulle förstå om den här skärmen kostade 10000-15000:- vid release, men 25000 kr?! ja då lär vi få vänta ca 2 år till innan vi ser motsvarande skärmar under 10000:- det är tillräckligt länge för att jag ska tappa intresse för den här typen av produkter. Den här typen av skärm borde kommit ut långt tidigare. Grafikkorten borde vid det har laget varit dubbelt så kraftfulla som de är. Det här är anledningen varför försäljningen av stationära datorer ständigt sjunker. Ska stationära plattformar fortsätta överleva behöver det finnas ett stort prestandaövertag över mobila enheter. Men glappet håller på att slätas ut helt. Jag menar, 1440p på 27"... hur jävla spänannde är det egentligen? Bättre än 1080p men inte as revolutionerande direkt.

En skärm med HDR och 4K där du betalar per tum motsvarande kostnaden per tum för en tv. Ja det är var skärmar borde ligga prismässigt. Typ där swedex ligger, men med ips och hdr.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vodka:

https://www.acer.com/ac/en/US/content/predator-series/predato...

Så nära man kan komma inom den närmsta tiden i alla fall.

Förlåt, glömde en detalj - inte böjd.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med pixelgarantin för denna modellen? Tvingas man acceptera flera döda pixlar när den kostar 25000 också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Med tanke på specifikationerna är priset väldigt lågt.

Hur så?

Min Asus PG348Q åt upp 11K från min plåmbok.

Okej och visst den hade inte 4K, eller quantum dot, eller hdr, eller 144Hz.

Men den hade ju ändå upp till 100Hz, 21:9/3440/1440, curved.

Så jag fattar kanske inte riktigt hur dom kan sätta ett så saftigt pris, det är ja nästan dubbelt av Asus:ka skärmen.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Påminner mig om när den första 4K skärmen från Asus kom 2013.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Wow nu börjar vi prata skärm! Synd bara att den inte var 32". Med den upplösningen så ser jag ingen poäng att sitta kvar på 27".

Sen priset. Inte oväntat, men för mycket pengar för mig personligen.

Permalänk
Medlem

Just nu finns ju ingen konkurrens, så ca 20k är väl ok (asus modell pg27uq har ju samma auo-panel/gsyncmodul/specs/pris), men med hdmi 2.1 runt hörnet är det nog många som hellre väntar och ser om vi får oled tv med hdmi2.1 detta eller nästa år och köper det istället till samma eller lägre pris?
Blir spännande att se alla OLED-modeller på CES om några dagar, kan hoppas någon orkat implementera hdmi 2.1.

(hmdi 2.1 har variabel refresh, lägre input lag än tidigare, bandbredd för 120hz 4k - förutsatt att de implementerar allt i en OLED tv då).

Inte alls säkert det är enkelt att implementera variabel refresh i oled, att nvidia orkat utveckla local dimming för gsync hdr tyder ju kanske på att såvitt nvidia vet (och de borde ju ha hyfsad koll), så kommer det inte någon oled med variabel refresh inom de närmaste åren - annars borde de inte ha lagt pengar på att utveckla gsync hdr med local dimming för lcd.

Permalänk
Medlem

När de slår på stort varför gör de de i ynka 27"??? Gillar skygglapparna dock vet jag inte om de skyddar mot kattangrepp eller ger en större platå för dem att hoppa upp på

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av muffinet:

Dock så är ju skärmen rätt bortkastad om du inte kan driva alla spel i upplösningen och frekvensen den är gjord för då den kostar lika mycket som en monsterdator + en skärm med 1440P och 144hz/Gsync.

Det håller jag inte helt med om. Den kan vara värd om man kan driva tillräckligt många av de spel man spelar mest i "frekvensen den är gjord för" och om man har råd och vilja att lägga mycket pengar på datorprylar. Det går inte att resonera hur dikotomiskt som helst; man måste se till varje enskilt fall.

Vilken bildfrekvens är den för övrigt "gjord för"? (Den har ju G‑Sync.)

Citat:

Jag hade inte rekommenderat denna skärm till någon, för pengarna kan man få så mycket.

Jag hade kunnat rekommendera den till någon som skulle bygga en absolut extrem speldator, beroende på omständigheterna såklart.

Citat:

Denna skärm är bara till för att skryta med, både för personen som köper den och för Acer.

För Acer, säkert. För användaren, nej. Det vore fantastiskt att ha en sådan skärm att använda till vad man nu gör som fungerar bra på den.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Förlåt, glömde en detalj - inte böjd.

Varför inte? Kurvan märks knappt. Dessutom tror jag det skulle vara mycket sämre utan den då måste röra huvudet mer. Har aldrig förstått hatet för svagt kurvade skärmar.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Imponerande skärm, men jag sållar mig till skaran som tycker att 27" är alldeles för litet för 2160p. 32" minst.

Märkligt att dom inte gått ut med paneltyp däremot (såg att Laxpudding gissar att det är AHVA), man tycker att det är något som tillverkaren borde gått ut med då det känns rätt så...relevant?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Blir lite förbannad på mig själv, borde ha förstått prisnivån...
Väntan på ny skärm fortsätter, kanske 2019?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Imponerande skärm, men jag sållar mig till skaran som tycker att 27" är alldeles för litet för 2160p. 32" minst.

Märkligt att dom inte gått ut med paneltyp däremot (såg att Laxpudding gissar att det är AHVA), man tycker att det är något som tillverkaren borde gått ut med då det känns rätt så...relevant?

Detta är en skärm som först presenterades för ett år sedan på förra ces, och de visade då upp den och sade att det är AUO AHVA.
AU Optronics' M270QAN02.2 AHVA

http://www.guru3d.com/news-story/au-optronics-has-new-hdr-dis...

För de som ville ha 32" är det kanske positivt att en sådan variant var på gång också, fast kanske blir några månader senare.
"AUO are also now working on a 32" HDR IPS-type AHVA panel, with similar features. A 3840 x 2160 ultra HD resolution, 384-zone backlight, HDR support, DCIP3>=95% and 400 - 800 cd/m2 brightness."

(Dock har ingen tillverkare ens hintat om en monitor med den 32" panelen, men det kanske de gör på ces 2018).

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad prispåslaget för att gå från 27" till 32" kommer landa på.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Köper man något det står Acer på, för 25K är man helt blåst. Acer är ett lågkvalitativt, skräpmärke och skall inte lansera highend-produkter. Dom kan gott hålla sig till sina laptops för 2995:-. Kan lova att denna kommer ha diverse problem.

Allt jag köpt av Acer har gott sönder eller strulat redan första året.

Permalänk
Medlem

Och nu väntar jag på att en nedbantad skärm med bara det viktigaste för spelande når marknaden istället. Nu är det visat att det går.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av unzane:

Köper man något det står Acer på, för 25K är man helt blåst. Acer är ett lågkvalitativt, skräpmärke och skall inte lansera highend-produkter. Dom kan gott hålla sig till sina laptops för 2995:-. Kan lova att denna kommer ha diverse problem.

Allt jag köpt av Acer har gott sönder eller strulat redan första året.

Trist att du har haft dålig erfarenhet...själv valde jag ACER istället för ASUS och det ångrar jag inte en sekund, enligt mitt tycke så har ASUS blivit budget märke de senaste åren med dålig kvalite på skärmar m.m, min ACER skärm har funkat fint från dag ett, och utan några pixel fel.

Men innan jag köpte min ACER skärm så hjar jag ansett att ACER har varit budget märke också men ack så fel jag hade.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Priset är väl rätt så logiskt med tanke på att det är den första av sitt slag och har rätt så sjuka stats.

Permalänk
Medlem

äntligen på väg men sitter på en i7 7700k + 1080 Ti idag undrar hur smidigt det funkar ihop med den skärmen eller en 32" om jag skulle välja den när den kommer på black friday